تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۴۵۲۸۱۳
در آئین بازگشایی مدارس استثنایی مطرح شد

فرماندار بویراحمد: آموزش و پرورش بزرگترین قرارگاه فرهنگی در جنگ ترکیبی است

۴
۰
فرماندار بویراحمد: آموزش و پرورش بزرگترین قرارگاه فرهنگی در جنگ ترکیبی است
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: کار مربیان و معلمان مدارس استثنایی مصداقی از جهاد فی سبیل الله است.
به گزارش کبنا، آئین بازگشایی مدارس استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد. در ابتدای این مراسم دولت دوست - رئیس آموزش و‌پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد - در آئین ضمن قدردانی از حضور مسوولان، گزارشی از وضعیت مدارس استان ارائه داد و اظهار داشت: فرماندار شهرستان بویراحمد از میان دعوت‌های گوناگون برای حضور در آئین بازگشایی مدارس، مدارس استثنایی را برگزید و این برای ما قابل تقدیر هست.
شهرام مهدوی‌مطلق - فرماندار بویراحمد - در این آیین ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و با اشاره همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در ۴۰سال اخیر، اظهار داشت: ما از طلیعه پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ تا شهریور ۵۹ همواره در داخل و حتی در مرزها مداوم درگیری داشتیم. اما اینکه استکبار و دشمن بعثی در آن روزگار چه در سر داشتند که در ۳۱شهریور ۵۹ رسماً علیه ملت ایران و نظام نوپای اسلامی آن اعلام جنگ کرد و هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را برای اعلام رسمی جنگ انتخاب کردند.
وی افزود: این مقوله جای تحلیل دارد؛ یکی از تحلیل‌ها این است که قصد داشتند با رعب و وحشت و گسترش سایه جنگ مدارس و مراکز آموزشی کشور را تعطیل کنند. اما زهی خیال باطل که مثل سایر تحلیل‌هایشان قضیه برعکس شد و جنگ خود به خود مدرسه و دانشگاه شد و بیشترین قشر رزمنده از میان همین مدارس و دانشگاه‌ها راهی جبهه شدند و هر سال بازگشایی مدارس یادآور دفاع مقدس و دفاع مقدس یادآور بازگشائی مدرسه‌هاست.
فرماندار بویراحمد گفت: البته در تبیین جنگ تحمیلی در مدارس باید فراتر از کارهای نمادین به روایت‌های دقیق و تحلیل مستند بپردازیم و به شبهات پاسخ داده شود.
مهدوی در ادامه توضیح داد: یکی از جنبه‌های مغفول دفاع مقدس در روایت‌ها، جنبه‌های علمی، فنی و تخصصی جنگ هست که معمولاً در لایه‌ها، روایت‌های حماسی و عقیدتی فراموش می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد:  درست است که جنگ ما در بستر ماهیت عقیدتی و حماسی انجام شد. اما عملیات‌های ما با محاسبات دقیق، منطقی و عقلی صورت می‌گرفت و برآوردهای پایان جنگ به درستی این را نشان می‌دهد چرا که تلفات دشمن تا دندان مسلح به مراتب چندین برابر جبهه ما بود که اساسا مسلح نبودیم و ما پیچیده‌ترین و مستحکم‌ترین پل‌ها و بیمارستان‌ها و ابنیه‌های فنی را در دل جنگ در خط مقدم ساختیم.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز ما درگیر یک جنگ شناختی و ترکیبی هستیم. آموزش و پرورش بزرگترین و مهمترین قرارگاه فرهنگی در این جنگ ترکیبی است که خیل عظیم لشکر نوجوانان و جوانان را در اختیار دارد. همه باید به آموزش توجه کنند و اموزس و پرورش هم باید به درون خود بیش از پیش اهتمام بورزد و به نقش سازنده خود در سپر فرهنگی و اجتماعی جامعه بیاندیشد.
وی ارکان اصلی دستگاه تعلیم و تربیت را همین مدیران، معاونین و مربیان مدارس دانست و گفت: مجموعه آموزش و پرورش در انتخاب و چینش این ارکان باید دقت کند و کسانی انتخاب شوند که همراه با آرمان‌های امامین انقلاب و رویکرد دولت سیزدهم در بعد تربیتی و فرهنگی باشند و معتقد به جنگ فرهنگی و اجتماعی دشمنان علیه جوانان باشند چرا که آموزش و پرورش مهمترین مکتب خانه ماست.
مهدوی خدمت در مدارس استثنایی را مصداقی از جهاد فی سبیل الله دانست و‌ گفت مدیران و معلمانی که مدارس استثنایی را برای خدمت انتخاب می‌کنند با خدا معامله می‌کنند و قطعاً اجر آنها با خدا خواهد بود چرا که کودکان با نیازهای ویژه آیه‌ای از آیه‌های الهی هستند و خدمت به این قشر شریف با اجر مادی قابل جبران نیست هرچند که باید در خصوص سختی کار آنها توجه مضاعف شود.
فرماندار بویراحمد گفت: خوش به سعادت جنین مربیان و معلمانی که بی‌ریا و بی‌ادعا و صبورانه در مدارس استثنایی به جمعی از دانش آموزان با نیازمندی‌های ویژه و متفاوت خدمت می‌کنند و ما نیز خداوند را شاکریم که در طلیعه مهر توفیق حضور در این جمع را پیدا کردیم.
به گزارش کبنا، امروز سوم مهرماه آیین بازگشایی مدارس استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با بازگشایی سایر مدارس با حضور فرماندار بویراحمد در مرکز شبنم یاسوج برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط شعار بلدین چرا مدارس را تعطیل کردین
Iran, Islamic Republic of
والله روشنفکر آموزش پرورشه با معاونت سیاسی استانداری اشتباهی گرفته.
در کار پست بندی و تعیین مدرسه سربازمعلم هم دخالت ایکنه
سید
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم خدا وکیلی تو چه بلدی
Iran, Islamic Republic of
برید به فکر وسایل و امکانات برای مدارس باشید تا دانش آموزان به فکر چیزای دیگه نباشن
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1