کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در آئین بازگشایی مدارس استثنایی مطرح شد

فرماندار بویراحمد: آموزش و پرورش بزرگترین قرارگاه فرهنگی در جنگ ترکیبی است

3 مهر 1401 ساعت 22:57

فرماندار بویراحمد گفت: کار مربیان و معلمان مدارس استثنایی مصداقی از جهاد فی سبیل الله است.


فرماندار بویراحمد گفت: کار مربیان و معلمان مدارس استثنایی مصداقی از جهاد فی سبیل الله است.
به گزارش کبنا، آئین بازگشایی مدارس استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیر آموزش و پرورش استثنایی استان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد. در ابتدای این مراسم دولت دوست - رئیس آموزش و‌پرورش استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد - در آئین ضمن قدردانی از حضور مسوولان، گزارشی از وضعیت مدارس استان ارائه داد و اظهار داشت: فرماندار شهرستان بویراحمد از میان دعوت‌های گوناگون برای حضور در آئین بازگشایی مدارس، مدارس استثنایی را برگزید و این برای ما قابل تقدیر هست.
شهرام مهدوی‌مطلق - فرماندار بویراحمد - در این آیین ضمن تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و با اشاره همزمانی هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس در ۴۰سال اخیر، اظهار داشت: ما از طلیعه پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ تا شهریور ۵۹ همواره در داخل و حتی در مرزها مداوم درگیری داشتیم. اما اینکه استکبار و دشمن بعثی در آن روزگار چه در سر داشتند که در ۳۱شهریور ۵۹ رسماً علیه ملت ایران و نظام نوپای اسلامی آن اعلام جنگ کرد و هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را برای اعلام رسمی جنگ انتخاب کردند.
وی افزود: این مقوله جای تحلیل دارد؛ یکی از تحلیل‌ها این است که قصد داشتند با رعب و وحشت و گسترش سایه جنگ مدارس و مراکز آموزشی کشور را تعطیل کنند. اما زهی خیال باطل که مثل سایر تحلیل‌هایشان قضیه برعکس شد و جنگ خود به خود مدرسه و دانشگاه شد و بیشترین قشر رزمنده از میان همین مدارس و دانشگاه‌ها راهی جبهه شدند و هر سال بازگشایی مدارس یادآور دفاع مقدس و دفاع مقدس یادآور بازگشائی مدرسه‌هاست.
فرماندار بویراحمد گفت: البته در تبیین جنگ تحمیلی در مدارس باید فراتر از کارهای نمادین به روایت‌های دقیق و تحلیل مستند بپردازیم و به شبهات پاسخ داده شود.
مهدوی در ادامه توضیح داد: یکی از جنبه‌های مغفول دفاع مقدس در روایت‌ها، جنبه‌های علمی، فنی و تخصصی جنگ هست که معمولاً در لایه‌ها، روایت‌های حماسی و عقیدتی فراموش می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد:  درست است که جنگ ما در بستر ماهیت عقیدتی و حماسی انجام شد. اما عملیات‌های ما با محاسبات دقیق، منطقی و عقلی صورت می‌گرفت و برآوردهای پایان جنگ به درستی این را نشان می‌دهد چرا که تلفات دشمن تا دندان مسلح به مراتب چندین برابر جبهه ما بود که اساسا مسلح نبودیم و ما پیچیده‌ترین و مستحکم‌ترین پل‌ها و بیمارستان‌ها و ابنیه‌های فنی را در دل جنگ در خط مقدم ساختیم.
فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز ما درگیر یک جنگ شناختی و ترکیبی هستیم. آموزش و پرورش بزرگترین و مهمترین قرارگاه فرهنگی در این جنگ ترکیبی است که خیل عظیم لشکر نوجوانان و جوانان را در اختیار دارد. همه باید به آموزش توجه کنند و اموزس و پرورش هم باید به درون خود بیش از پیش اهتمام بورزد و به نقش سازنده خود در سپر فرهنگی و اجتماعی جامعه بیاندیشد.
وی ارکان اصلی دستگاه تعلیم و تربیت را همین مدیران، معاونین و مربیان مدارس دانست و گفت: مجموعه آموزش و پرورش در انتخاب و چینش این ارکان باید دقت کند و کسانی انتخاب شوند که همراه با آرمان‌های امامین انقلاب و رویکرد دولت سیزدهم در بعد تربیتی و فرهنگی باشند و معتقد به جنگ فرهنگی و اجتماعی دشمنان علیه جوانان باشند چرا که آموزش و پرورش مهمترین مکتب خانه ماست.
مهدوی خدمت در مدارس استثنایی را مصداقی از جهاد فی سبیل الله دانست و‌ گفت مدیران و معلمانی که مدارس استثنایی را برای خدمت انتخاب می‌کنند با خدا معامله می‌کنند و قطعاً اجر آنها با خدا خواهد بود چرا که کودکان با نیازهای ویژه آیه‌ای از آیه‌های الهی هستند و خدمت به این قشر شریف با اجر مادی قابل جبران نیست هرچند که باید در خصوص سختی کار آنها توجه مضاعف شود.
فرماندار بویراحمد گفت: خوش به سعادت جنین مربیان و معلمانی که بی‌ریا و بی‌ادعا و صبورانه در مدارس استثنایی به جمعی از دانش آموزان با نیازمندی‌های ویژه و متفاوت خدمت می‌کنند و ما نیز خداوند را شاکریم که در طلیعه مهر توفیق حضور در این جمع را پیدا کردیم.
به گزارش کبنا، امروز سوم مهرماه آیین بازگشایی مدارس استثنایی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با بازگشایی سایر مدارس با حضور فرماندار بویراحمد در مرکز شبنم یاسوج برگزار شد.


کد مطلب: 452813

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452813/فرماندار-بویراحمد-آموزش-پرورش-بزرگترین-قرارگاه-فرهنگی-جنگ-ترکیبی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1