کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست رفع مانند موانع تولید دادگستری استان مطرح شد؛

رفع موانع و مشکلات سه واحد تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد

31 شهريور 1401 ساعت 11:26

در نشست ستاد قضایی و امنیتی اقتصادی و رفع مانند موانع تولید دادگستری رسیدگی به درخواست های 3 طرح تولیدی روغن های صنعتی، کارخانه گرانول و معدن سنگ تزئینی در استان بررسی شد.


در نشست ستاد قضایی و امنیتی اقتصادی و رفع مانند موانع تولید دادگستری رسیدگی به درخواست های 3 طرح تولیدی روغن های صنعتی، کارخانه گرانول و معدن سنگ تزئینی در استان بررسی شد.
به گزارش کبنا، این نشست به منظور حمایت قضایی از طرح های تولیدی بود که بخشی از عملیات تولیدی آنها در پیچ و خم های اداری و بانکی استان کُند شده بود، با حضور نگین تاجی رئیس کل دادگستری، ملک حسینی دادستان مرکز استان و مدیران اداری و بانکی استان برگزار شد.
یکی از  درخواست هایی که در این نشست بررسی شد دریافت تسهیلات توسط چند نفر از روی مدارک شخص دیگری بود که در دستگاه قضایی استان به واسطه داشتن ارتباط نزدیک با نظام بانکی، محکوم شده اند.
سید عیسی حسنی معاون قضایی و اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و دبیر ستاد در این نشست اظهار کرد: جلوگیری از رکود و ورشکستگی 54 واحد تولیدی در استان در ستاد قضایی رفع موانع تولید و نجات بیش از یک هزار و 200 شغل در این ستاد از مهمترین اقدامات قضایی ستاد بوده است.  
حسنی بیان کرد: در برخی از صنایع مادر استان اقداماتی در حال انجام است که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و اگر وارد چرخه تولید شوند آمارهای تولید و اشتغال خیلی بیشتر خواهد بود.
وی در خصوص حمایت از طرح های دانش بنیان در استان بیان داشت: طرح ها و کارگاه های دانش بنیانی که در استان در مرحله ورشکستگی بودند، با حمایت وارد چرخه تولید شدند و درآمدی بسیار خوبی دارند و بیش از ۲۰۰ شغل ایجاد کرده اند.
حسنی گفت: با توجه به همکاری خوبی که بانکهای استان از جمله صنعت و معدن و توسعه تعاون داشتند مشکلات 3 واحد تولیدی برطرف شد و مقرر شد که تسهیلات بانکی به عنوان سرمایه در گردش این واحدها داده شود تا بتوانند کارگاه خود را راه اندازی کنند.
معاون قضایی دادگستری استان افزود: این کارگاه ها مشکلات قضایی در رابطه با حساب های بانکی خود داشتند که می بایست با دادستان کل کشور در این زمینه مکاتبه شود تا از حسابهای این واحدهای تولیدی نیز رفع مسدودی شود.
سید عیسی حسنی گفت: دستگاه قضایی در کنار ادارات و نهادهای دولتی همراه کارگروه اقتصاد مقاومتی و ستاد اقتصاد مقاومتی استانداری استان راهگشا و کمک کار کارگاه‌های تولیدی و خدماتی تجاری است و تاکنون توانسته‌ایم در جاهایی که سنگ جلوی پای تولید کننده بوده برداریم.
حسنی افزود: نهادهای متولی بودجه و وام های تسهیلاتی توجه کنند که این اعتبارات برگشت داده می شوند و البته در خیلی از موارد به صورت قطره‌چکانی بودجه داده می‌شود، برای تولید اقتصاد آنچه ضروری است استفاده شود و بودجه نباید برگشت بخورد.
معاون قضایی دادگستری استان در ادامه بیان داشت: مدیران باید توجه داشته باشند و تلاش کنند از این بودجه ها همواره در حوزه کارآفرینی و تولید استفاده شود تا برگشت نخورند.
حسنی گفت: رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و همچنین بازرس کل استان و سایر معاونین رئیس کل نیز در این جلسات حضور دارند و فعالیت می کنند و مدیران ادارات همراه قانونی دارند و می توانند از هدر رفت بودجه‌های ملی و استانی جلوگیری کنند و در این حوزه ها، قانون از مدیران حمایت می کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد: پیگیری های دستگاه قضایی استان باعث شد که کارخانه بازیافت زباله یاسوج احیاء و به ثمر بنشیند.
وی افزود: وظیفه ی دستگاه قضایی بررسی ادعاهای تک‌تک کارخانه‌ها و کارگاه‌ها است و هرکجا کارخانه یا کارگاهی نیاز به حمایت اقتصادی قضایی داشته باشد با تمام توان از آن ها حمایت کرده‌ایم.
حسنی تصریح کرد: هدف کارگروه حمایت قضایی از تولید، در مرحله اول کمک به مدیران و در مرحله دوم برخورد با کسانی است که مانع تولید شده و خلاف قانون برای آشنایان خود کار می کنند.
وی بیان داشت: در خصوص ترک فعل مدیران و عدم اجرای مصوبات الزام‌آور کارگروه حمایت قضایی از تولید، در برابر این مدیران کوتاه نخواهیم آمد و تلاش ستاد، رفع موانع در اعطای تسهیلات و مشکلات بین بانکها و ادارات خواهد بود.

 


کد مطلب: 452695

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452695/رفع-موانع-مشکلات-سه-واحد-تولیدی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1