تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۵۲۶۳۰
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بهره برداری از ۲۷۰ کلاس درس و فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد از اول مهر / برچیده شدن 35 مدرسه کانکسی / ۷۶۶ مدرسه ناایمن در استان وجود دارد

۰
بهره برداری از ۲۷۰ کلاس درس و فضای ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد از اول مهر
کبنا ؛مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویر احمد گفت: ۲۷۰ کلاس درس و فضای ورزشی از اول مهر به آموزش و پرورش استان تحویل و به بهره برداری می رسد.
به گزارش کبنا، سید رضا حسینی نیک گفت: این تعداد کلاس درس در قالب ۷۱ مدرسه با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده اند.
حسینی نیک گفت: هم اکنون ۱۴۵ طرح آموزشی با اعتباری بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد در دست اجرا است.
وی بیان کرد: در حوزه محرومیت زدایی نیز 33 طرح آموزشی با اعتبار بیش از 250 میلیارد ریال در دست اجرا است که در صورت تامین و تخصیص به موقع اعتبار این طرح‌ها تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می شوند.
برچیده شدن 35 مدرسه کانکسی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه سفر رئیس جمهور برای برچیده شدن مدارس کانکسی گفت: سال گذشته طرح احداث 36 مدرسه برای جایگزینی با مدارس کانکسی با جمعیت بیشتر از ۱۵ دانش‌آموز در استان آغاز شد و تاکنون ۳۵ مدرسه از این تعداد آماده بهره برداری شده اند.
رضا حسینی نیک بیان کرد: نیمی از اعتبار ساخت این مدارس که متشکل از 72 کلاس درس هستند از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تامین شد.

حسینی نیک ابراز داشت: 313 مدرسه کانکسی در مناطق دوردست و روستایی استان وجود دارد که پس از بررسی های کارشناسان ۳۶ باب از این کانکس ها برای جایگزین شدن مشخص شدند.
وی با اشاره به اهمیت وجود مدارس ایمن و استاندارد برای تعلیم و تربیت دانش آموزان از احداث ۱۹ مدرسه برای جایگزینی با مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در سال جاری خبر داد و گفت: این مهم در دستور کار قرار گرفته است.
۷۶۶ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
با وجود انجام این اقدام ها تا رسیدن فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت ایده آل راه طولانی باقی مانده است به طوری که بر اساس آخرین آمار، ۲۳۲ مدرسه مشکل دار در استان فاقد سرویس بهداشتی یا سرویس بهداشتی متروکه دارند، ۳۰۰ مدرسه بدون انشعاب ، ۳۰۵ مدرسه کانکسی و ۲۱۶ مدرسه دو نوبتی  و چرخشی در استان وجود دارد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۶۶ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل مدارس سنگی، کانکسی، مدارس آجری بالای ۲۵ سال و دیگر موارد هستند.
حسینی نیک افزود: مدارس دیگری هم موجود هستند که دیوار ندارند یا سرویس بهداشتی نامطلوب دارند و برخی از آن ها نیز نیاز به تعمیرات کلی و جزئی دارند.
وی اضافه کرد: برخی اوقات، در مدارسی که دانش‌آموزان آن افزایش یافته، برای برخی از دانش آموزان و کلاس‌ها چند کانکس درون حیاط مدرسه گذاشته‌ شده و فضای اموزشی با این کانکس‌ها تأمین شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1