تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۵۲۵۹۷
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم خود:

گمرک کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد

۰
گمرک کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد
کبنا ؛
آیین تودیع و معارفه مدیران کل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با حضور کاخکی معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در ساختمان گمرک استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در آیین تکریم و معارفه روز دوشنبه (28 شهریورماه 1401) بهنام احمدی مدیرکل پیشین گمرک استان در آیین تکریم خود گفت: گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 86 در سه بخش صادات کالا، امانات پستی و پروژه های قضایی مرتبط با قاچاق کالا و ارز شروع به کار کرد.
وی با اظهار اینکه گمرک استانی ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد، گفت: همزمان با گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک استان نیز به پنجره تجارت فرامرزی وصل و تشریفات صادرات کالا نیز در کمتر از یک ساعت در گمرک استان انجام می شود.
احمدی گفت: 4 نفر کارشناس مجازی ورادات داریم که روزانه متوسط 10 تا 15 فقره کوتاژ وارداتی را انجام می دهند.
مدیرکل پیشین گمرک استان افزود: 10 هزار متر زمین برای رویه واردات کالا در شهرک صنعتی شماره 3 فرودگاه یاسوج خریداری شده است.
احمدی اظهار کرد: در سال 1400، 250 میلیون تومان و در سال 1401، 250 میلیون تومان بصورت موفقت نامه پیگیری و اخذ اعتبار استانی انجام گرفت.
وی گفت: تشریفات خروج موقت و صادرات کالای مواکب اربعین حسینی به کشور عراق در ایام تعطیل و غیرتعطیل انجام گرفته است.
احمدی بیان کرد: در سال 1400 تعداد 91 فقره اظهارنامه به میزان 1541 تن کالا به ارزش 229 هزار و 397 دلار شامل کالاهای پودر و عصاره شیرین‌بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، میوه خشک، انواع عصاره شرکت زردبند، به کشورهای عراق، آلمان، امارات، آفریقای جنوبی، روسیه و افغانستان، صادر و اخیراً از لحاظ وزنی، 2 درصد افزایش داشته است.
احمدی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در سال 1401 اظهار داشت: در سال جاری، 29 فقره اظهارنامه به وزن 506 تن و به ارزش 691 هزار و 687 دلار شامل پودر و عصاره شیرین بیان به عراق، آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی صادرات داشته‌ایم. مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 47 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در سال 1400، تعداد 286 پرونده قاچاق پیگیری و تشریفات آن انجام شد. در 5 ماهه نخست سال جاری تعداد 129 فقره پرونده قاچاق در گمرک استان پیگیری شد.
احمدی گفت: خدای بزرگ را سپاسگذارم که نزدیک به 10 سال در خدمت مردم محروم، بزرگوار و دوست داشتنی استان بوده ام.
وی گفت: از استانداران پیشین دکتر صابری، دکتر خادمی، دکتر احمدی و دکتر کلانتری که به بنده اعتماد کرده و این فرصت را به بنده دادند سپاسگذارم.
وی گفت: از استاندار محترم استان آقای دکتر احمدزاده و معاونان محترم ایشان که در این فرصت یکساله اخیر بنده را تحمل کردند تشکر می کنم.
احمدی اظهار کرد: از رؤسای ادارات، نهادها، ائمه جمعه و روحانیت، نیروهای انتظامی و نظامی، امنیتی و قضایی، شورای اداری استان، رسانه ها و اصحاب قلم تقدیر و تشکر می کنم. از نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی که بنده را در پیگیری کارها یاری کردند و از همکاران عزیزم در گمرک استان که همراه و همگام بودند تشکر و قدردانی می کنم.
احمدی بیان کرد: از مردم خون گرم استان و طایفه بزرگ گشین که با شادی هایشان، شاد و با نگرانی هایشان نگران شدم، سپاسگذار و قدردان محبت های آنها هستم.  از بابت همه کم کاری ها و قصور عذرخواهی کرده و به عفو شما پیش از عفو  و رحمت الهی محتاجم.
احمدی گفت: مناسب و جایگاه های مدیریتی ملک شخصی و ابدی هیچ کس نیست، بلکه فرصتی برای خدمت به مردم هستند که صاحبان اصلی این جایگاه ها هستند.
وی ادامه داد: هر اقدامی که در مدت مسئولیت خود انجام دادم وظیفه ای بی منت بوده و هر آنچه را که نتوانستم به خوبی از عهده آن برآیم از کوتاهی ما نبوده و عذرخواهم. برای برادر عزیزم جناب آقای بیاتی در مسئولیت جدید از خداوند منان توفیق روزافزون خواهانم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1