کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در آیین تکریم خود:

گمرک کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد

28 شهريور 1401 ساعت 17:18

آیین تودیع و معارفه مدیران کل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با حضور کاخکی معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در ساختمان گمرک استان برگزار شد.


آیین تودیع و معارفه مدیران کل گمرک کهگیلویه و بویراحمد با حضور کاخکی معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در ساختمان گمرک استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، در آیین تکریم و معارفه روز دوشنبه (28 شهریورماه 1401) بهنام احمدی مدیرکل پیشین گمرک استان در آیین تکریم خود گفت: گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد از سال 86 در سه بخش صادات کالا، امانات پستی و پروژه های قضایی مرتبط با قاچاق کالا و ارز شروع به کار کرد.
وی با اظهار اینکه گمرک استانی ظرفیت های خوبی برای پیشرفت دارد، گفت: همزمان با گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک استان نیز به پنجره تجارت فرامرزی وصل و تشریفات صادرات کالا نیز در کمتر از یک ساعت در گمرک استان انجام می شود.
احمدی گفت: 4 نفر کارشناس مجازی ورادات داریم که روزانه متوسط 10 تا 15 فقره کوتاژ وارداتی را انجام می دهند.
مدیرکل پیشین گمرک استان افزود: 10 هزار متر زمین برای رویه واردات کالا در شهرک صنعتی شماره 3 فرودگاه یاسوج خریداری شده است.
احمدی اظهار کرد: در سال 1400، 250 میلیون تومان و در سال 1401، 250 میلیون تومان بصورت موفقت نامه پیگیری و اخذ اعتبار استانی انجام گرفت.
وی گفت: تشریفات خروج موقت و صادرات کالای مواکب اربعین حسینی به کشور عراق در ایام تعطیل و غیرتعطیل انجام گرفته است.
احمدی بیان کرد: در سال 1400 تعداد 91 فقره اظهارنامه به میزان 1541 تن کالا به ارزش 229 هزار و 397 دلار شامل کالاهای پودر و عصاره شیرین‌بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، میوه خشک، انواع عصاره شرکت زردبند، به کشورهای عراق، آلمان، امارات، آفریقای جنوبی، روسیه و افغانستان، صادر و اخیراً از لحاظ وزنی، 2 درصد افزایش داشته است.
احمدی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در سال 1401 اظهار داشت: در سال جاری، 29 فقره اظهارنامه به وزن 506 تن و به ارزش 691 هزار و 687 دلار شامل پودر و عصاره شیرین بیان به عراق، آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی صادرات داشته‌ایم. مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 47 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در سال 1400، تعداد 286 پرونده قاچاق پیگیری و تشریفات آن انجام شد. در 5 ماهه نخست سال جاری تعداد 129 فقره پرونده قاچاق در گمرک استان پیگیری شد.
احمدی گفت: خدای بزرگ را سپاسگذارم که نزدیک به 10 سال در خدمت مردم محروم، بزرگوار و دوست داشتنی استان بوده ام.
وی گفت: از استانداران پیشین دکتر صابری، دکتر خادمی، دکتر احمدی و دکتر کلانتری که به بنده اعتماد کرده و این فرصت را به بنده دادند سپاسگذارم.
وی گفت: از استاندار محترم استان آقای دکتر احمدزاده و معاونان محترم ایشان که در این فرصت یکساله اخیر بنده را تحمل کردند تشکر می کنم.
احمدی اظهار کرد: از رؤسای ادارات، نهادها، ائمه جمعه و روحانیت، نیروهای انتظامی و نظامی، امنیتی و قضایی، شورای اداری استان، رسانه ها و اصحاب قلم تقدیر و تشکر می کنم. از نمایندگان محترم ادوار مجلس شورای اسلامی که بنده را در پیگیری کارها یاری کردند و از همکاران عزیزم در گمرک استان که همراه و همگام بودند تشکر و قدردانی می کنم.
احمدی بیان کرد: از مردم خون گرم استان و طایفه بزرگ گشین که با شادی هایشان، شاد و با نگرانی هایشان نگران شدم، سپاسگذار و قدردان محبت های آنها هستم.  از بابت همه کم کاری ها و قصور عذرخواهی کرده و به عفو شما پیش از عفو  و رحمت الهی محتاجم.
احمدی گفت: مناسب و جایگاه های مدیریتی ملک شخصی و ابدی هیچ کس نیست، بلکه فرصتی برای خدمت به مردم هستند که صاحبان اصلی این جایگاه ها هستند.
وی ادامه داد: هر اقدامی که در مدت مسئولیت خود انجام دادم وظیفه ای بی منت بوده و هر آنچه را که نتوانستم به خوبی از عهده آن برآیم از کوتاهی ما نبوده و عذرخواهم. برای برادر عزیزم جناب آقای بیاتی در مسئولیت جدید از خداوند منان توفیق روزافزون خواهانم.
 


کد مطلب: 452597

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452597/گمرک-کهگیلویه-بویراحمد-ظرفیت-های-خوبی-پیشرفت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1