تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۴۵۲۴۹۶
در دیدار امام جمعه کهگیلویه با رئیس اداره امور عشایر دهدشت مطرح شد؛

کم توجهی مدیرکل امور عشایر نسبت به جامعه عشایری ناسازگاری با تفکر دولت انقلابی دارد

۴
۱
کم توجهی مدیرکل امور عشایر نسبت به جامعه عشایری ناسازگاری با تفکر دولت انقلابی دارد
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: کم توجهی مدیرکل امور عشایر نسبت به جامعه عشایری ناسازگاری با نوع نگاه و تفکر دولت انقلابی دارد.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در این  نشست با بیان اینکه عشایر یک قشر زحمتکش و کم هزینه ای برای کشور است گفت: اما در سال های اخیر زندگی عشایر به سختی در حال گذراندن است.
وحدانی فر نداشتن سر پناه مناسب در ییلاق و قشلاق، عدم پرداخت تسهیلات بانکی، نداشتن آمار دقیق از عشایر، کمبود توزیع نهاده های دامی و توجه نکردن به صنایع دستی عشایر را از مهم ترین مشکلات عشایر در کشور دانست  و افزود: عدم حمایت از تولیدات عشایر کار را به جایی رسانده است که  زندگی خود را به سختی بگذرانند. دولت باید در مورد این مسئله کاری کند.
وی با بیان اینکه دولت باید برای عشایر کاری اساسی انجام بدهد افزود: توزیع نهاده های ارزان قیمت و آزاد سازی فروش دام به خارج از کشور دو اقدام عاجلی که باید برای نجات عشایر انجام بشود.
وحدانی فر فرهنگ استان ما را فرهنگ عشایری دانست و افزود: منتها مسئولان اداره کل امور عشایر استان ما در رابطه با امکانات برای عشایر موفق عمل نکرده است.
وی با اشاره به جاده های عشایر که به خاطر بارش های مونسونی بسته و هنوز بازگشایی نشده اند گفت: نگاه ارباب رعیتی در اداره کل امور عشایر را نبست به عشایر برداشته شود.
وی گفت: اینکه اداره کل امور عشایر و کارشناسان آن پاسخگوی ارباب رجوع خود نیستند یک معضل است.
وحدانی فر گفت: امور عشایر نهاد اقتصادی نیست و بلکه یک نهاد مردمی است و باید دستگیر مردم باشد.
وی امور عشایر را رها شده دانست و افزود: این یک معضل است و باید مسئولان برای عشایر فکری کنند.
وحدانی فر با اشاره به آمار جمعیت عشایر استان بیشتر از آمار جمعیت عشایر واقعی است گفت: گاهی کسانی جهت خوشگذرانی در باغ های خود هستند و به اسم امور عشایر دفترچه درست میکند.و این نیازمند یک آمار سنجی دقیق است که همین حداقل خدمات به عشایر واقعی برسد.
وی گفت: استان ما کمترین بهره را از پرداخت تسهیلات عشایری دارد.
وحدانی فر تصریح کرد: کم توجهی مدیرکل امور عشایر نسبت به جامعه عشایری ناسازگاری با نوع ، نگاه و تفکر دولت انقلابی دارد.
فریدون پاکباز رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه گاها کسانی به ما مراجعه میکنند حتی مسئولان که ما را به عنوان امور عشایر محسوب کنید افزود: ما محدود هایی داریم و چنین کاری را انجام نخواهیم داد، و عشایر صرفا دامدار بودن و کوچ کردن است.
پاکباز با اشاره به اینکه جامعه عشایری همانند جامعه شهری حق و حقوقی دارد گفت: انتظار داریم حق جامعه عشایری با تجهیزات نوین مجهز و محقق شود.
وی با بیان اینکه جامعه عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است افزود: یک جامعه بدون هیچ گونه حاشیه ای، سیاستی، و عوامل نفوذی دارند تولید خود را وارد چرخه  اقتصاد می‌کنند.
پاکباز با بیان اینکه ما  یک ماه است از طریق شرکت نهاده‌های دامی تعطیل هستیم افزود: انتظار داریم با توجه به مشکلاتی که وجود دارد تسهیلات لازم داده شود. 
وی گفت: ما از نظر نهاده های دامی ضعیف هستیم و ماندیم که چکار کنیم.
پاکباز فروش دام مازاد را یکی دیگر از مشکلات جامعه عشایری دانست و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و کمبود نهاده های دامی اکثرا با این مشکل مواجه هستند که دام ها را به فروش می‌رسانند اما بازار فروش ندارند.
پاکباز کل جاده‌های عشایری کهگیلویه ۱۴۰۰ کیلومتر دانست و افزود: از این مجموع ۸۰۰ کیلومتر بر حسب نیاز بازگشایی شد.
وی گفت: در سیلاب های اخیر قریب ۵۰۰خانوار با هماهنگی وهمکاری جمعیت هلال احمر وبنیاد علوی دیشموک بعد از سیل سبد غذایی ،مشما(پلاستیک) توزیع شد.
وی در ادامه با اشاره به سیل‌های اخیر که باعث تخریب راه‌های روستایی در مناطق (سبزمیر) و(دل‌افروز) شده گفت: تا هفته آینده ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری شهرستان بر حسب نیاز بازگشایی خواهند شد.
پاکباز در ادامه خواهان خدمات رسانی به جامعه عشایری بر اساس آمار جمعیت عشایری هر شهرستان شد و افزود: سلیقه ای، منطقه ای و جزیره ای فکر نکنند، اگر میخواهند تسهیلاتی ، خدماتی ارائه دهند بر اساس آمار جمعیت همان شهرستان باشد.
​​​​​
نام شما

آدرس ايميل شما

زنبور
Iran, Islamic Republic of
دولت انقلابی یا مردمی؟؟؟
زنبور خان
Romania
دکتر هم مردمی هست هم انقلابی در کنار هم این دو قلم خشه
کارشناس
Romania
تا جایی که ما میدونیم مدیر کل امور عشایر یک نیروی انقلابی و کار بلد هست شما چه بابت این انقلاب از دست دادی دکتر آذرفر برادر شهید و برادر دیگر جانباز بیست وپنج درصد می باشد و خودش هم حدقل ده سال در سپاه پاسداران مشغول بوده و این چند سال هم مدیر مدیر جهاد کشاورزی دنا ده سال یک سال هم معاون سازمان جهاد کشاورزی استان درود بر دکتر عزیز
محمد
Romania
سیت ایارن نگران نبو
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1