تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۵۲۴۷۹
بازرسی معاون وزیر کار از پرونده های تسهیلات استان کهگیلویه و بویراحمد:

پس از مجموعه گزارش های کبنا و خبرنگاران آزاد، معاون وزیر سرزده و ناشناس به اداره ‎کل کار کهگیلویه و بویراحمد وارد شد/ اثبات تخلف در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد / معاون وزیر: با بانیان برخورد می شود

۱۱
۷
پس از مجموعه گزارش های کبنا و خبرنگاران آزاد، معاون وزیر سرزده و ناشناس به اداره ‎کل کار کهگیلویه و بویراحمد وارد شد/ اثبات تخلف در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد / معاون وزیر: با بانیان برخورد می شود
کبنا ؛اداره کل کار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل انحراف در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، مسدود شدن سامانه و عدم ثبت اسامی متقاضیان، برگشت خوردن اعتبارات و پرداخت وام تسهیلات به کارمندان، قرار گرفتن اداره کار استان در رتبه آخر اشتغال زایی، موضوع چندین گزارش این پایگاه خبری بوده است و واعظی‌زاده مدیرکل اداره کار بار‌ها انتقادات وارده را کذب دانست، اما ورود معاون وزیر به موضوع همه چیز را روشن کرد.
از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اداره کل کار در معرض انحراف قرار داشت و سوء مدیریت‌ها در این اداره از سوی کبنا نیوز هشدار داده شد، در گزارشی نیز خبرنگار صداوسیما به ایرادات واضح و تخلفات در این اداره اشاره کرده بود. پایگاه خبری کبنا در مجموعه گزارش‌هایی که از اردیبهشت ماه شروع شد، سقوط اداره کل کار به آخرین رتبه عملکردی را تذکر داد. اما متأسفانه این گزارش‌ها با بی‌توجهی مواجه شد و حتی در عین ناباوری دیدیم که برخی رسانه‌ها در گزارشی عملکرد اداره کار استان در بخش تسهیلات اشتغال‌زایی را خوب و مطلوب عنوان کردند، که جای بسی سؤال داشت.
اما حضور سرزده کریمی بیرانوند معاون وزیر به اداره کار استان کهگیلویه و بویراحمد، وضعیت نامطلوب اداره کار استان را روشن کرد.
اداره کل کار یکی از مهمترین ادارات در هر استانی است که باید قوی ترین مدیران را در مجموعه خود داشته باشد، رسیدگی به امورات کارگران، کارفرما، تسهیلات، اشتغال زایی و ... قطعاً نیازمند مدیران نخبه و پاکدست است.

بیشتر بخوانید:

آیا سریال برگشت اعتبارات در اداره کار کهگیلویه و بویراحمد تکمیل می‌شود؟

بازی با کلمات و فرار رو به جلو واعظی‌زاده؛ هم پول برگشت خورده و هم به کارمندان تسهیلات داده شده است / مصرف نشدن اعتبارات، همان برگشت اعتبارات است / آقای مدیرکل باجگیران را معرفی کن! / با برچسب‌زنی نمی‌توان مطالبه‌گران را خاموش کرد

مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد به خبر کبنا پاسخ داد / آقای واعظی‌زاده از کِی تابه‌حال خوداظهاری جایگزین گزارشات آماری شده است؟ / چرا دقیقاً بعد از گزارش معاون وزیر متوجه عدم ثبت اطلاعات در سامانه شدید؟ / چه کسی راست می‌گوید؛ معاون وزیر یا واعظی زاده؟ / چشم امید متقاضیانِ سرگردان در اداره کار به استاندار

مطالبات کارگران دغدغه چندم اداره کار کهگیلویه و بویراحمد است؟ / کهگیلویه و بویراحمد در حوزه روابط کار رتبه آخر را به خود اختصاص داد / کارنامه پر از صفر واعظی؟


به گزارش کبنا، محمود کریمی بیرانوند در این بازدید سرزده گفت: بروز تخلف در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اثبات شده و با بانیان برخورد می‌شود.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از بازرسی پرونده‌های متقاضیان و عملکرد بانک‌های عامل این استان گفت: این تخلفات ناشی از فرایند معیوب پرداخت تشهیلات و نظارت ضعیف متولیان در این زمینه است.
وی افزود: بخشی از این تسهیلات به علت نبود نظارت منحرف شده و در جاهایی غیر از اهداف اشتغال هزینه شده و یا به افراد بدون شرایط از جمله کارمندان دولت پرداخت شده است.
کریمی بیرانوند ادامه داد: اعطای آنی مجوزِ ایجاد مشاغلِ خانگی که یکی از افتخارات دولت سیزدهم است به علت بی توجهی و ضعف نظارت دستگاه‌های متولی، در کهگیلویه و بویراحمد به نقطه ضعف تبدیل شده است.
کریمی بیرانوند بیان کرد: بخش دیگری از این مشکلات ناشی از هک شدن سامانه ثبت نام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد است.
دولت سیزدهم تنها در سه ماهه اول امسال بیش از ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ایجاد مشاغل خانگی اختصاص داد که این مقدار به اندازه کل تسهیلات یک سال گذشته است.
با این حال به علت ضعف‌های ساختاری در فرایند توزیع، نارضایتی‌هایی را در کهگیلویه و بویر احمد ایجاد کرد.
سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از تسهیلات مشاغل خانگی اعطایی دولت، ۸۰ میلیارد تومان است که به علت وقوع تخلف، پرداخت آن متوقف شده و فقط ۱۰ درصد آن به مردم پرداخت شده است.
معاون وزیر در سخنانی عنوان کرده است که فرایند منحرفانه و معیوب در اداره کل کار استان باید تغییر پیدا کند. آیا انحراف در این اداره سیستمی است یا به شخص خاصی برمی گردد؟ هر چند که مدیران نابلد و ضعیف نیز به این انحرافات دامن می زنند. بیرانوند فرایند معیوب را چگونه اصلاح خواهد کرد؟ آیا او تیم جدیدی را در اداره‌کل حاکم می‌کند؟ نحوه برخورد با متخلفان به چه شکلی است؟ آیا متخلفان به سزای اعمال‌شان می‌رسند؟ تا درس عبرتی باشد برای سایرین؟
نام شما

آدرس ايميل شما

another
Iran, Islamic Republic of
من معرفی شدم هرچه می روم کار آفرینی امید
میگن برو دنبال کارت
اعتبار نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای وزیر . وخسته نباشید به استاندار
Iran, Islamic Republic of
کاش به استخدامی ها هم این طور نظارت بشه
استان بی در پیکر همینه وام هم باید با پارتی بازی جور بشه
Iran, Islamic Republic of
کارت درسته کبنا
Iran, Islamic Republic of
بابا اینو ردش کنن یکی دیگه بیاورند جاش تا قال قضیه کنده بشه
خاءن
Romania
سیستم مدیریتی استان معیوب و فساد زاست افراد جدید درون این فساد هضم و چذب می شوند عملا طرفدار واقعی دولت وجود ندارد به جز افراد انگشت شمار برای رد گمی و منحرف کردن اذهان
این استان نیازمند تغییرات ریشه ایست این رانت خوری سازمان یافته از دوران دولت روحانی و همراهی نمایندگان و...... وارد بخش های ریز استان شده
ماموریت ویژه انها انتصابات افراد. برای پیشبرد امضاهای و تلفن های طلایی انهاست اینها مجموعه ای اند که شرایط کنونی جامعه ماحصل کارکرد طایفه گرایی و قرب گرایی و پارتی بازی انهاست این مجموعه با تغییر روش دنبال حفظ موقعیت خود می باشند متاسفانه باید گفت سیستم ............در خدمت انهاست کوچکترین خطای انسان های پاک را بزرگ نمایی می کنند .
Iran, Islamic Republic of
اره دولت مردمی سیزدهم با هیج کس تعارف ندارد باید برکنار شوند
ک ب
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف دارد با این مدیران ناکار امد .باید هرچه زودتر بر کنار شود
ک ب
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف دارد با این مدیران ناکار امد .باید هرچه زودتر بر کنار شود
بهادر
Iran, Islamic Republic of
ماحصل معامله سیاسی نمایندگان استان چنین است...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اغلب مریوط به دوره قبل از واعظی است چون قبل از واعظی تسهیلات به هر کس دلشان خواست، دادن
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1