تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۵۲۳۹۱
مُدیر گروه بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پاسخ داد؛

زائران اربعین حسینی بعد از بازگشت از پیاده روی چه اقداماتی باید انجام دهند؟

۱
زائران اربعین حسینی بعد از بازگشت از پیاده روی چه اقداماتی باید انجام دهند؟
کبنا ؛
مُدیر گروه بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: واقعیت این است که ما برای شیوع تب کنگو و انتقال این بیماری خطرناک به زائران ایرانی در کشور عراق نگران هستیم.
به گزارش کبنا، علیرضا عوض پور با بیان اینکه تب کُنگو بسیار خطرناک و شیوع و سرایت آن خیلی سریع صورت می گیرد، اظهارداشت: تجمعات مهمترین دلیل سرایت این بیماری بوده و ما از وضعیت کنونی تجمعات به دلیل کمی امکانات لازم در کشور عراق نگران بوده و از سویی گرمازدگی زائران در پیاده روی امسال هم نسبت به سال‌های گذشته دوچندان تر شده است.
وی اذعان داشت: شیوع بیماری تب کنگو بیشتر در فصل گرم سال همزمان با فصل فعالیت حشره‌ای به نام کَنِه بوده و علائم بیماری در انسان هم سردرد، تب شدید، کمردرد، درد مفاصل و عضلات، دل درد، اسهال، استفراغ، قرمزی چشم و سرخی گونه، خونریزی و یرقان است.
عوض پور با تاکید براینکه شرایط کنونی و خدمات میزبانی کشور عراق از زائران اربعین حسینی بنا بگفته مسئولان مرتبط هم شرایط مناسبی نیست، خاطرنشان کرد: در شرایط بد آب و هوایی و شیوع انواع بیمارهای واگیردار، نوشیدن زیاد مایعات و حتی گاها مخلوط کردن آب با نمک برای بدن و مقاومت آن در برابر بیماری ها بسیار ضروری است.
وی گفت: کم کردن زمان سفر از سوی زائران ایرانی در وضعیت موجود یک امر واجب و حفظ سلامتی باید در اولویت زئران قرار گیرد.
زوار ایرانی تا یک هفته باید در قرنطینه خانگی باشند
مُدیر گروه بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همچنین در پاسخ به این سئوال که زائران ایرانی بعد از بازگشت باید چه اقدامات بهداشتی و درمانی انجام دهند؟ یادآورشد: اولین اقدام زائران بعد از بازگشت، قرنطینه خانگی خود حداقل به مدت یک هفته و حاضر نشدن در تجمعات مردمی است.
عوض پور گفت: زائرینی که شش ماه از تزریق واکسن کرونای شان گذشته باید حتما اقدام به تزریق دُزهای واکسن یادآور کرونا یعنی دُزهای سوم و چهارم کنند تا بدن آنان در مقابله با بیماری های احتمالی مقاوم شود.
وی تاکید کرد که زوار ایرانی بعد از بازگشت بمدت یک هفته از نزدیکان خود فاصله اجتماعی گرفته تا امکان انتقال و شیوع احتمالی ویروس های ناشناخته برای نزدیکان و سیار مردم جامعه نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

اعترافات ملکه انگلیس؛ پسر به مادر وفادار می ماند؟

عصر الیزابت به پایان رسیده؛ یکی از چهره های با نفوذ سلطنت بریتانیا که میراث عصر کلاسیک ...
1