تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۴۵۲۰۰۷
گفت‌وگوی کبنانیوز با مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد به‌مناسبت هفته دولت؛

مشوق‌های گمرک برای صادرکنندگان؛ تشریفات صادرات در کمتر از نیم‌روز / صادرات 700 هزار دلاری استان در 5 ماه / پیشنهاد احمدی برای توسعه صادرات: راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات در استان

۳
۱
مشوق‌های گمرک برای صادرکنندگان؛ تشریفات صادرات در کمتر از نیم‌روز / صادرات 700 هزار دلاری استان در 5 ماه / پیشنهاد احمدی برای توسعه صادرات: راه‌اندازی شرکت مدیریت صادرات در استان
کبنا ؛
بهنام احمدی مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته دولت با حضور در دفتر کبنا نیوز به ارائه گزارش عملکرد گمرک استان پرداخت.
به گزارش کبنا، احمدی ضمن تبریک هفته دولت و یاد و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت گفت: گمرک به سه موضوع مختلف می‌پردازد؛ صادرات، فروش موقت و واردات.
وی گفت: در سال 1400 تعداد 91 فقره اظهارنامه به میزان 1541 تن کالا به ارزش 229 هزار و 397 دلار شامل کالاهای پودر و عصاره شیرین‌بیان، لوازم آرایشی و بهداشتی، میوه خشک، انواع عصاره شرکت زردبند، به کشورهای عراق، آلمان، امارات، آفریقای جنوبی، روسیه و افغانستان، صادر و اخیراً از لحاظ وزنی، 2 درصد افزایش داشته است.
احمدی با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در سال 1401 اظهار داشت: در سال جاری، 29 فقره اظهارنامه به وزن 506 تن و به ارزش 691 هزار و 687 دلار شامل پودر و عصاره شیرین بیان به عراق، آلمان، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی صادرات داشته‌ایم.
وی اصافه کرد: متأسفانه در سال جاری صادرات کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش داشته است.
احمدی علت کاهش صادرات را تعطیلی خط تولید شرکت آسه عنوان کرد.
مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 47 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در سال 1400، تعداد 286 پرونده قاچاق پیگیری و تشریفات آن انجام شد. در 5 ماهه نخست سال جاری تعداد 129 فقره پرونده قاچاق در گمرک استان پیگیری شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بین‌المللی فرودگاه یاسوج عنوان کرد: با توجه به مصوبه هیأت وزیران و بین‌المللی شدن فرودگاه یاسوج، تمام تجهیزات لازم را مستقر کرده و آماده پرواز هستیم.
گفتنی است یکی از مشکلات مربوطه در کهگیلویه و بویراحمد عدم زمینه برای واردات کالا به استان است. در همین خصوص مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 10 هزار متر مربع زمین از شهرک صنعتی یاسوج خریداری کردیم و تمامی اقدامات لازم از قبیل نقشه‌کشی، ایمن‌سازی، پیگیری از طریق استاندار و معاونین، رئیس گمرک و معاون گمرک ایران ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات در این زمینه گفت: متأسفانه هیچکدام از شهرک‌های صنعتی از فیبر نوری برخوردار نیستند.
وی گفت: گمرک استان درآمد آنچنانی ندارد. این گمرک آخرین گمرکی است که در کشور مستقر شده است. گمرک کهگیلویه و بویراحمد در سال 1386 در استان مستقر شده، ولی هنوز درآمدزایی ندارد.
احمدی با بیان اینکه تنها شرکت صادرات محور در استان شرکت آسه بوده است، گفت: متأسفانه از اسفندماه سال 1400 خط تولید این شرکت تعطیل شده است.
وی گفت: با وجود اینکه برخی از فروشندگان ادعا می‌کنند که کالاهای خود را صادر می‌کنند، اما اغلب آنها کارت بازرگانی ندارند و محصولات و کالاهای خود را با واسطه صادر می‌کنند. به همین خاطر است که هنوز در استان صادر کننده قوی نداریم.
مدیرکل گمرک اظهار داشت: به دلیل چنین خلأهایی ما به دنبال راه‌اندازی یک شرکت مدیریت صادرات در استان هستیم که بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را به حداقل ممکن برسانیم.
وی در ادامه به مشوق‌هایی که گمرک استان برای صادر کنندگان در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: در حالی که در بسیاری از گمرک‌ها انجام تشریفات صادرات حدود سه روز زمان می‌برد، ما تشریفات مربوط به صادرات را در کمتر از یک ساعت انجام می‌دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
انگار کسی توان تغییر مدیران گمرک را ندارد در این استان
حمید
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف،جناب احمدی مدیر گمرک استان،یکی از دلسوزترین ومردمی ترین مدیران استان هست....ایشون بسیار پرتلاش وکاری هستن،و پیگیر مسایل مربوط به مشکلات گمرک استان،ولی متاسفانه با ایشون همکاری نمیشه....
هاشم
Iran, Islamic Republic of
من که یکبار گذرم به گمرک خورد،در نهایت احترام و فوت وقت کارم توسط جناب احمدی انجام گرفت،کاش همه مدیران ما اینطور مردمی بودند....همیشه دعا گوی ایشانیم....
چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

چرا احزاب ایرانی منفعل هستند؟

احزاب‭ ‬در‭ ‬کشور‌های‭ ‬مختلف‭ ‬نقش‭ ‬بسیار‭ ‬پررنگی‭ ‬در‭ ‬جریانات‭ ‬گوناگون‭ ‬سیاسی‭ ...
کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

کاهش سرعت اينترنت، جنايي شد!

‭ ‬افت‭ ‬سرعت‭ ‬اینترنت‭ ‬ادامه‭ ‬دارد‭ ‬و‭ ‬این‭ ‬موضوع‭ ‬تاثیر‭ ‬خود‭ ‬را‭ ‬بر‭ ‬کسب‭ ...
معمای سر به مهر بنزین

معمای سر به مهر بنزین

انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین از ماه آینده باعث شد تا شائبه افزایش قیمت این کالا که از ...
1