تاریخ انتشار
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۸۲۱
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد؛

تکلیف عشایر چیست؟ وزیر کشاورزی کاری کند

۱
تکلیف عشایر چیست؟ وزیر کشاورزی کاری کند
کبنا ؛امام جمعه دهدشت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور را مورد خطاب قرار داد و گفت: عشایر از جمله اقشار جامعه هستند که در تمام عرصه‌های انقلاب با جانفشانی حضور داشتند و‌ایستادگی کردند، شما به عنوان مسئول در قبال حل مشکلات آن‌ها احساس مسئولیت کنید، عشایر ما به سختی زندگی دارند زندگی خود را می‌گذرانند، تکلیف عشایر چیست؟ وزیر کشور کاری کند.
به گزارش کبنا از دهدشت، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه امروز (جمعه ۴ شهریور ماه ۱۴۰۱) همه مسلمانان را به مراعات تقوا و پرهیز از گناه دعوت کرد و گفت: انسان اهل تقوا توان پاسخگویی به محضر خدای رحمان را دارد.
وحدانی فر ضمن تبریک هفته دولت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دولت اظهار داشت: معیار و سنجش دولت‌ها بر اساس عمل به فرامین مقام معظم رهبری است که چقدر توانسته باشند نسبت به فرمایشات‌ایشان موفق عمل کرده باشند، و قطعاً عملکرد دولت سیزدهم را همین گونه سنجیده خواهد شد.
 وی با اشاره به برخی از معیار‌های مقام معظم رهبری برای دولت سیزدهم گفت: ضرورت تکیه بر ارزش‌های اساسی انقلاب، تلاش برای تحقق دولت مردمی در یک سال به همه استان‌ها، تلاش‌های مجاهدانه، کار جهادی، در میدان بودن و با مردم بودن از موفقیت‌های رئیس جمهور دولت سیزدهم است.
وحدانی فر عملکرد دولت سیزدهم در مسأله روابط عمومی و رسانه را ضعیف خواند و افزود: حیف است که این خدمات، تلاش‌ها و کار‌های جهادی که به سمع مردم نمی‌رسد.
وی عدالت ورزی، فساد ستیزی، احیاء اعتماد به‌امید مردم، وعده‌هایی خلاف واقع ندادن، شعار درمانی صورت نگرفتن را از شاخصه‌های موفقیت رئیس جمهور دولت سیزدهم دانست.
وی انسجام، اقتدار و اشراف دولت را یک ضرورت خواند و گفت: باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ما در قوه مجریه نیازمند یک تحول بیش از پیش هستیم افزود: هنوز آن تحول مدنظر مقام معظم رهبری و مردم اتفاق نیفتاده است.
امام جمعه دهدشت یکی از کار‌هایی که دولت سیزدهم در آن موفق عمل نکرده است مسأله اعتماد و توجه به جوانان دانست و گفت: می‌شود بیشتر از این به جوانان اعتماد و توجه کرد.
وحدانی فر با اشاره به مسأله برجام گفت امروز وقت‌کشی آمریکا نشانه استیصال در مواجهه با ایران اسلامی است، برای آن گفته می‌شود ولی قدرت پاسخگویی ندارد چرا که استدلال‌ها استدلال‌های قوی هستند و این نشانه به استیصال رسیدن دشمن است.
وی افزود: این فضا برای دشمن فراهم نخواهد شد که فکر کنند با وقت کشی، طولانی کردن مذاکرات امتیازی به دست خواهد آورد.
امام جمعه دهدشت وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور را مورد خطاب قرار داد و گفت: عشایر از جمله اقشار جامعه هستند که در تمام عرصه‌های انقلاب با جانفشانی حضور داشتند و‌ایستادگی کردند، به عنوان مسئول برای حل مشکلات آن‌ها احساس مسئولیت کنید، وی گفت: مسئولان برای برطرف کردن مشکلات عشایر باید خودشان را مکلف بدانند. عشایر ما به سختی دارند زندگی‌شان را می‌گذرانند، توجه مسئولان لازم است.
وحدانی فر تصریح کرد: ما عشایر زاده‌ایم، مشکلات عشایر را می‌دانیم، مشکلات عشایر فراوان هستند و جاده‌های ارتباطی آن‌ها غالباً به مناسبت سیل‌های اخیر از بین رفته است، علوفه دامی مناسب وجود ندارد اگر هم هست بسیار گران است، امروز تأمین آب شرب انسانی و دامی بسیار مهم است.
وی عدم تأمین تسهیلات بانکی ارزان قیمت، نداشتن سرپناه مناسب، نداشتن امنیت در‌ییلاق و قشلاق زمان کوچ کردن، نداشتن آمار دقیق از عشایر، عدم توجه به اسکان آن‌ها، فراموش شدن صنایع دستی، عدم حمایت از تولیدات عشایر، عدم تضمین خرید دام، را یک مطالبه عمومی برای همه عشایر کشور دانست و افزود: لازم است که توجه ویژه‌ای بشود، وزیر کشاورزی فکری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1