تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۴۵۱۶۳۲
کبنا بررسی کرد؛

سکوت نگران کننده نماینده کهگیلویه از جلسه خود با وزیر نیرو / مجوز احداث سد آبریز لغو شده است؟

۷
۱
سکوت نگران کننده نماینده کهگیلویه از جلسه خود با وزیر نیرو / مجوز احداث سد آبریز لغو شده است؟
کبنا ؛
در حالی که خروجی روشنی در مورد سد آبریز از جلسه دیروز نماینده کهگیلویه و با وزیر نیرو به بیرون درز نکرده، اما برخی منابع در خوزستان خبر از  لغو قطعی احداث سد مارون ۲ می‌دهند.
به گزارش کبنا، روز گذشته  دیداری بین حجت‌‌الاسلام موحد با مقام عالی وزارت نیرو برگزار شد. شواهد نشان می‌دهد یکی از موضوعات مهم این جلسه بحث احداث سدآبریز (مارون ۲) بوده است اما تاکنون خروجی و نتیجه مشخصی از این نشست توسط رسانه‌ها و افراد نزدیک به نماینده کهگیلویه منتشر نشده است و همین موضوع سبب واکنش‌هایی در فضای مجازی و رسانه‌ای شد.
در این رابطه، صیاد خردمند فعال اجتماعی در توئیتر شخصی خود نوشت: «در حالی که خروجی روشنی در مورد سد آبریز از جلسه دیروز نماینده کهگیلویه و با وزیر نیرو به بیرون درز نکرده، اما برخی منابع در خوزستان خبر از  لغو قطعی احداث سد مارون ۲ می‌دهند. سکوت نماینده کهگیلویه و اقارب تا کی ادامه دارد؟»

هفته گذشته نیز حجت الاسلام وحدانی امام جمعه شهر دهدشت در نشست با اصحاب رسانه به مساله سد آبریز اشاره کرد و گفت موانع سد آبریز از توان مسئولان ما بیشتر است و این اظهار نظر خط بطلانی بر همه امیدهای کشاورزان کهگیلویه بود.
روز گذشته شکرالله مسیح‌پور فعال محیط زیست خوزستانی ضمن تشکر از هم‌قطاران خود در مخالفت با سد آبریز در بیانیه‌ای که بعد از نشست نماینده کهگیلویه با وزیر نیرو منتشر شده نوشته است:
«لغو  قطعی خطر ناک ترین پروژه ضد محیط زیستی سد مارون۲
خبر نویدبخش برای مردم‌ زادگاهم بهبهان، مردم شریف و زحمت‌کش شادگان و دیگر اهالی امحترم خوزستان
با درود ویژه به کلیه کنشگران  حوزه محیط زیست و پاس دارنده گان طبیعت
با شادباش‌های قلبی به آگاهی می‌رساند که به دنبال اعلام قبلی اینجانب "شکراله مسیح پور"، با عنوان "سد مارون ۲  پروانه احداث نگرفت"، در یک تلاش جمعی و همدلانه و در یک روند کارشناسانه و کاملا علمی،  با تلاشگری دلسوزانه وشبانه‌روزی افراد زیر که از پشتیبانی شما مردم شریف شهرهای بهبهان، شادگان و  مردم سختکوش دیگر شهرهای خوزستان برخوردار گردید،  امروز،  ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ این تلاش‌ها به بار نشست و مجوز سد مارون ۲ برای آب کشاورزی به‌صورت قطعی لغو گردید.
از آنجا که هدف ما تلاشگران عرصه محیط زیست،  نه یک شهر یا یک استان خاص، بلکه جای جای ایران عزیز می‌باشد، در خصوص احیای  آب شرب  بعضی از مناطق استان کهگیلویه و بویر احمد که از هم‌تباران مردم بهبهان با روابط تنگاتنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دیرینه هستند، برداشت از آب رودخانه خیرآباد می‌تواند مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.
به اطلاع می‌رساند که ما کنشگران عرصه محیط زیست در سراسر ایران، با تکیه به اصل ۵۰ قانون اساسی، مبنی بر اینکه، "هر گونه فعالیت اقتصادی و غیره که با آلودگی محیط زیست یا تخریب  غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است" و بند ۶ از اصل سوم قانون اساسی مبنی بر محو هر گونه استبداد و خودکامگی و انحصارطلبی"، تمام قد و قهرمانانه، تا آخرین نفر و آخرین نفس در مقابل ویرانگران محیط زیست ایستادگی نموده و هرگز اجازه نخواهیم داد که به حوزه آب، خاک، جنگل، معدن و ... که سرمایه‌های ملی هستند و به‌طور کلی به منافع ملی که حق ذاتی و طبیعی تک تک هموطنان است دست درازی شود.
بیم‌ و امیدها برای احداث سدی که قرار بود آینده شهرستان کهگیلویه باشد همچنان ادامه دارد اما آنچه مبرهن است اخیراً خبرهای خوبی در رابطه با احداث سد به گوش نمی‌رسد. 
گفتنی است کبنا نیوز آمادگی آن را دارد نظر ذینفعان و افراد و اداراتی که در این نوشته از آنها نام برده شده است را عیناً در این پایگاه خبری منتشر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Romania
این آشی بود که... بر سر کهگیلویه آوردند
خاکپور
Iran, Islamic Republic of
از اول مشخص بود ..
از ماست بر ماست
Iran, Islamic Republic of
تنها راه احداث سد تخریب سد مارون ۱
و احداث سد مارون ۲
مارون ۱ بنام کهگیلویه بکام خوزستان
بکارگیری نیرو در استان خوزستان هم فقط بومی
تنها استانی ک با برنو استان شد کهگیلویه بود
رمضان
Romania
نماینده‌ای که باعث عقب ماندگی کهگیلویه شده دوباره مردم انتخاب می‌کنند آیا انتظار بیشتر ازاین دارید نماینده حوزه ثلاث است نه کهگیلویه
بخشایش زاده
Iran, Islamic Republic of
نماینده کهگیلویه در تاریخ .قبلا پلاک این رودخانه در دهه هفتاد در نمایندگی موحد به خوزستان فروخته شد حالا برای سیاه‌نمایی اومده برای اعتبار خودش چن صباحی مردم رو دلداری خوش بده
میلاد
Iran, Islamic Republic of
آخرین دور موحد در مجلس و کلی وعده بی سرانجام
Iran, Islamic Republic of
اگرسدکلات راقبلااحداث میکردندنیازی به این برنامه نبکد.بعلت ضعف نماینده وتعبی برخوردنمودن وعدم آگاهی اکنون بایدکهگیلویه ازبین برود.ازنماینده فعلی بایدپرسیدکه چرامانع احداث سدکلات شدچه جوابی دراین دنیاوآخرت برای مردم دارو
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1