تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۵۱۵۹۷
کبنا گزارش می دهد؛

بازی با جان مردم در کمربندی تاریک و نیمه تمام یاسوج / بی توجهی مسئولان با وجود اعتراضات شهروندان

۰
بازی با جان مردم در کمربندی تاریک و نیمه تمام یاسوج / بی توجهی مسئولان با وجود اعتراضات شهروندان
کبنا ؛بخشی از جاده کمربندی یاسوج در بلوار شهید ستار اورنگ یکی از ناامن ترین جاده های این شهر است که با وجود اعتراض چندین باره شهروندان یاسوجی هنوز هم مورد بی توجهی مسئولان استانی و شهرستانی قرار دارد.
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، نداشتن دسترسی‌های مناسب، نبود زیرگذر و دوربرگردان‌های استاندارد، نداشتن علائم هشدار دهنده و خط کشی مناسب و تاریکی مطلق در شب و تردد روزانه هزاران خودرو از کمربندی «شهید ستار اورنگ» و پل سوم بشار باعث شده تا این مسیر حدود دو کیلومتری، به یکی از خطرناک‌ترین محورهای کهگیلویه و بویراحمد بخصوص شهر یاسوج تبدیل شود و جان مردم در آن به بازی گرفته شود.
ساعت حدود ۲۲ شب بود که در حال تردد از کمربندی پل سوم بشار به نام تنها شهید مدافع حرم ستار اورنگ در حرکت بودم که به یک پیچ خطرناک و تنگ و تاریک رسیدم که انگار جاده وحشت بود. این بلوار با خیابان‌ها و کوچه های آنتنی نا ایمن مثل همیشه شلوغ و پرتردد و در نقاط پرحادثه تاریک و وهم‌انگیز، پیچ تند، چاله و چوله های زیاد، بدون روشنایی، علایم راهنمایی و رانندگی، بلواری پر از خار و خاشاک و نیمه کاره رها شده، مانع از این شد که رانندگان بتواند سرعت خودرو را کنترل کند و می توان گفت بطور میانگین روزانه در این کمربندی شاهد تصادف هستیم.
اخیرا و ساعت ۲۱ و ۵۸ دقیقه سه شنبه ۲۵ مرداد ماه۱۴۰۱ در پی انحراف یک دستگاه خودرو پژو پارس در کمربندی پل سوم بشار، زیر گلزار شهدای یاسوج یک دختر بچه ۵ ساله فوت کرد و ۵ نفر دیگر مصدوم شدند.
در بخشی از این مسیر و در یکی از تقاطع ها، عرض جاده به یکباره کم می شود و رانندگان را به خصوص در شب به اشتباه می اندازد چرا که نبود علائم راهنمایی و هشدار دهنده باعث می شود رانندگان دید کافی نسبت به این نقطه کور نداشته باشند و به یکباره از مسیر خارج شوند و بعضاً موجب حادثه و خسارت می شود.

سرهنگ جابر پیوست، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: این کمربندی بیشترین تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی شهر یاسوج را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: این کمربندی و پل نیمه کاره سوم بشار جز نقاط حادثه خیز شهر یاسوج است.
پیوست اظهار کرد: این کمربندی و پل سوم بشار فاقد روشنایی بوده و دارای بار ترافیکی زیاد است و با توجه به حجم خودروها و ظرفیت کم، جوابگو نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باوجود پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری از فاز دوم پل سوم بشار تا کنون کسی پاسخگو نبوده است.
پیوست تصریح کرد: مسیر رفت و برگشت کمربندی از روی یک دهانه پل انجام می شود که خطرناک است و منجر به تصادفات زیادی شده است.

وی ادامه داد: در هر هفته بیش از ۱۰ تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در این پل و کمربندی تاریک و نیمه کاره اتفاق می افتد که باید هر چه زودتر و قبل از وقوع فاجعه، برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.
گفتنی است که فاز اول پل سوم بشار یاسوج که عملیات ساخت آن از سال ۸۲ آغاز شد خرداد ماه سال ۹۷ با حضور برخی از مسئولان استانی و شهرستانی، بعد از حدود ۱۵ سال افتتاح و به بهره برداری رسید فاز دوم این پل همچنان بلاتکلیف مانده است.
قرار بود با افتتاح این پل، پیش‌بینی بحران قطع ارتباط با شهر یاسوج از سمت گچساران، سپیدان و روستاهای اطراف یاسوج در صورت بروز مشکل در پل اول بشار رفع شده و به روان سازی ترافیک و گره ترافیک در خروجی شهر یاسوج و مشکلات تصادفات موثر واقع شود اما متاسفانه مشکلات و چالش‌هایی جدیدی نیز اضافه کرده است که باید تا دیر نشده و جهت جلوگیری از تصادفات و تلفات کمتر، سریعتر برای بهره برداری کامل پل سوم بشار و ساماندهی و استاندارد سازی این کمربندی از سوی متولیان امر اقدام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1