تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۵۱۵۹۰
یادداشت ارسالی؛

حقوق بازنشستگان و یک بام و دو هوای دولت

محمدسعید بهوندی
۱
۱
حقوق بازنشستگان و یک بام و دو هوای دولت
کبنا ؛محمدسعید بهوندی بازنشسته‌ی فرهنگی، این روزها اخباری از سوی دولت مبنی بر افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان منتشر می شود اما از کم و کیف آن خبری نیست. 
 خوب است رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با صراحت اعلام کنند این بار چه خواب جدیدی برای بازنشستگان کشوری و لشکری دیده‌اند؟!
آیا تیم مستقر در سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور به بهانه‌ی واهی کمبود اعتبار (زیرا اگر کمبودی هست، پس چرا برای همه نیست؟!) و بالا رفتن تورم (آیا تورم تنها نسبت به متناسب‌سازی آلرژی دارد؟) و به جای به ثمر نشاندن مطلوب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز که سالهاست برای آن مطالبه‌گری نموده و انتظار کشیدند، آنهم بر اساس ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی ششم و مصوبه‌ی قانونی و دائمی 1399/7/1 دولت قبل، تنها و تنها به دنبال انجام ترمیم اندک حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری است؟! پس لایحه‌‌ی متناسب‌سازی که با همکاری هیئت رئیسه‌ی مجلس شورای اسلامی برای تجدید نظر در کمیت و کیفیت اجرای آن به دولت جدید مسترد گردید، عاقبتش چه شده است؟ نکند دولت و مجلس دست در دست هم داده‌اند تا بی‌خیال به سرانجام رساندن لایحه‌ی متناسب‌سازی شوند؟
وانگهی، اجرایی شدن رتبه‌بندی در آموزش و پرورش برای بازنشستگان پیش از 31 / 6/ 1400 چه تاثیری خواهد داشت؟! آیا زین پس نه تنها بین شاغل و بازنشسته اختلاف و تبعیض در دریافتی وجود خواهد داشت، بلکه بدتر از آن؛ حتی بین بازنشسته‌ی قدیم و جدید هم وجود این فاصله زجرآور خواهد شد؟ آقای میرکاظمی خوب است با صراحت اعلام کنند؛ این بار نیز چه خواب جدیدی برای بازنشستگان کشوری و لشکری دیده‌اند و چرا همه چیز در هاله‌ای ابهام بیان می‌شود؟
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا بازنشت گان فرهنگی جایی دیده نمی شوند؟؟ حداقل ی اتحادیه داشته باشند حقشان تضعیف نشه
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1