تاریخ انتشار
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : ۴۵۱۵۱۶
کبنا بررسی کرد

تحلیلی بر فضای سیاسی در گچساران

۶
۰
تحلیلی بر فضای سیاسی در گچساران
کبنا ؛
از گذشته تاکنون بازی‌های سیاسی در گچساران و باشت همیشه حول چند گروه خاص چرخیده و هر کاندیدای نوظهوری اگر از کانال یکی از این چند گروه خاص معرف حضور مردم نشوند فرصت ظهور و بروز و انتخاب شدن چندانی پیدا نمی‌کنند.
به گزارش کبنا، قبضۀ فضای سیاسی توسط چند گروه خاص منجر به ایجاد دوقطبی‌هایی می‌شود که منافع مردم را فدای منافع اشخاص می‌کند.
احزاب می‌توانند راهگشا باشند و با جذب مردم، کاندیدا‌های مورد نظر خود را معرفی کنند و همچنین در مقابل خواسته‌های مردمی پاسخگو باشند، ولی این احزاب در شهرستان گچساران هیچ گاه شکل نگرفته‌اند. هر کاندیدای جدیدالظهوری تلاش می‌کند که خود را به یکی از دو قطب سیاسی نزدیک کند و از این راه خود را به مردم بقبولاند.
سیدناصر حسینی یکی از این گزینه‌ها بود که به عنوان جایگزین برادرش معرفی شد و بخاطر سخنان جذاب و انقلابی و تاختن بر رقیبان، مورد استقبال زیادی قرار گرفت، ولی پس از یک سال هنوز دستاورد مشخصی برای شهرستان نداشته، به برخی از مدیران ضعیف میدان داده و به آن‌ها مسئولیت‌های کلیدی داده است و مشخص است که در انتصابات نتوانسته موفق ظاهر شود. همچنین دخالت‌های اطرافیان او در انتصابات گویای ضعف و ناتوانی تیم مدیریتی حسینی است که حتی علیمراد جعفری هم به آن اشاره کرده و مورد انتقاد شدید قرار داده است.
سیدناصر حسینی شاید اگر چند سالی در این کسوت باقی بماند بتواند تجربه‌ای کسب کند و مثمرتر باشد، ولی تاکنون عملکرد ضعیفی از خود در شهرستان نشان داده و در بودجه‌آوری نیز ضعیف بوده، هم اینکه در گچساران فعالیت کمی دارد، از طرفی هیچ رسانه پویایی هم ندارد که بتواند برای انتخابات آینده تلاش کند یا اینکه بتواند حداقل جواب رقیبانش را در مقاطع کنونی بدهد.
در حال حاضر دو رقیب سیدناصر حسینی مشخص شده‌اند، یکی علیمراد جعفری است که اخیراً به شدت از عملکرد ضعیف نماینده انتقاد کرده است و اطرافیان او سعی دارند جعفری را دوست و هم پیمان تاجگردون نشان دهند و در دو قطبی سیاسی جاگیری کنند. جعفری در دوره انتخابات قبلی با وجود فعالیت‌های مستمری که داشت، اما در ماه آخر انتخابات که تعیین‌کننده است، تلاش زیادی برای برنده شدن نکرد، و برنده هم نشد.
اردلان زینل‌زاده نیز وقتی وضعیت شهر را به این شکل دید چندین بار انتقادات سختی به نماینده وارد کرد و افسوس خورد که وارد گود انتخابات نشده است. او نماینده قشری از جامعه است که نمی‌خواهد وارد دوقطبی سیاسی گچساران یعنی اصولگرا‌ها و اصلاح طلب‌ها شود، او تفکری متفاوت از این دو گروه دارد، اما همیشه انگیزه او در حد متوسطی بوده و فقط در حد بازار گرمی توانسته در انتخابات حضور بیابد. از طرفی جریان سرو‌های آزاد که یک گروه واتساپی به این نام داشتند و خواهان حضور زینل‌زاده بودند، الان جزوی از نیرو‌های سیدناصر شده‌اند و به نظر می‌آید دیگر سرو‌های آزادی نیستند که بتوانند همچون گذشته با زینل‌زاده همراه شوند. حالا زینل‌زاده از چه طریقی می‌خواهد وارد انتخابات شود خود جای سؤال دارد.
تاجگردون هم به عنوان یک اصلاح طلب بدون رقیب در گچساران، تحرکات مخصوص به خود در فضای مجازی دارد و به وضعیت مدیریت فعلی انتقاد زیادی دارد. ولی هنوز مشخص نیست که در انتخابات آینده چه وضعیتی خواهد داشت. تاجگردون با فعالیتی که در فضای مجازی دارد و اظهارنظر‌ها در خصوص فضای سیاسی گچساران همچنان نامش بر سر زبان‌ها و در رسانه‌ها است، او قطعاً قصد دارد در انتخابات آینده در کهگیلویه و بویراحمد حضور فعالی داشته باشد، اما همه چیز بستگی به این دارد که او از سد شورای نگهبان بگذرد، یا اینکه فرد جدیدی را برای حضور در انتخابات معرفی می‌کند.
اما فعل و انفعالات سیاسیون در فضای مجازی در این برهه زمانی برای مردم ناخوشایند است و حملات و انتقادات سیاسیون به یکدیگر از نظر مردم فقط بازی سیاسی است. در شرایطی که وضعیت اقتصادی بدتر شده و تورم در گچساران قدرت خرید مردم را بسیار پایین آورده، و اگر قدری واقع نگر باشیم، می‌بینیم که وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان نیز نیمه فعال و غیر فعال هستند، که اگر غیر از این بود قطعاً نماینده و مدیران آن را به عنوان جهاد تبیین بازگو می‌کردند.
هر گروه و جناحی که سر کار بیاید مردم بهتر می‌فهمند که کدام مدیر خوب بوده، کدام ضعیف بوده، کدام نماینده چه ضعف‌هایی داشته است. برای مردم اثرگذاری بر وضعیت معیشتی و رفاه آنان مهم است، غیر از این دیگر هیچ چیزی اهمیتی ندارد و بازی‌های سیاسی فضای مجازی از نظر مردم فقط برای رأی جمع کردن است و معنای دیگری ندارد.
چند روز آینده هفته دولت است، با یک حساب سر انگشتی می‌توان دید که دولت در شهرستان گچساران چه دستاوردی داشته است.
یکی از فعالان سیاسی گچساران در روز‌های اخیر نسبت به حملات سیاسیون در فضای مجازی به یکدیگر انتقاد وارد کرده و آنان را قهرمانان پوشالی نامیده، همچنین به بزرگ نمایی این سیاسیون توسط رسانه‌ها انتقاد وارد کرده است. ‌ایمان محمدپور فتح در توئیتی نوشته است:
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط لطف اسم تاجگردون را دیگه نیارید.
دوره عوامفریبی تمام شد.
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون دیگه مهره سوخته هست و دستش برای همه رو شده.
نه به تکبر
نه به غرور
نه به ظلم و تبعیض و رانت و پارتی.
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید ناصر حسینی پور پاکدست و یکرو.
مردم گچساران دیگه اجازه فرصت طلبی و سوء استفاده از احساسات مردم به فرصت طلبان چند چهره نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
بنظر قرار دادن عکس تاجگردون کنار این دوستان هم ظلم به تاجگردون است.
حیف از تاجگردون - تاجگردون چهره ای ملی و پرتوان
اگر سیدقدرت و سیدناصر نبودند قطعا الان شهرستان گچساران و باشت آبادتر از همیشه بود.
حیف وصد حیف
Iran, Islamic Republic of
عملکرد تاجکردون درکل ازتمام نمتیندگان استان بهتر بوده
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
دیگر در انتخابات اینده گول نخواهند خورد با قشقایها وبهبهانی باویهای وسایر طوایف دیگر دست به دست هم میدهند یا تاج یا جعفری
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1