تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۵۱۴۴۹
در نشست خبری فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

از دستگیری بیش از 700 سارق تا افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد

۰
از دستگیری بیش از 700 سارق تا افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
صبح امروز (24 مرداد 1401) نشست خبری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست سردار کیقباد مصطفایی گفت: همه اذعان داریم در عصر ارتباطات نقش رسانه بسیار تاثیرگذار است ،اصحاب رسانه پل ارتباطی مسولان و مردم هستند ، نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی بسیار تاثیر گذار و مهم است و امروزه ما به قدرت رسانه واقف هستیم و اطمینان داریم بخشی از امنیت امروز جامعه  مدیون رسانه ها و انعکاس درست اخبار و واقعیت هاست.
فرمانده انتظامی استان ابراز داشت: بحث عملیات روانی بسیار مهم است هرجایی توانستیم افکار عمومی را همراه خود کنیم در اجرای ماموریت ها از توفیق بیشتری برخوردار بودیم، کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های برتر از نظر امنیت است که امیدوار هستیم همچنان ادامه داشته باشد و پررنگ تر شود و رسانه ها اطلاع رسانی ها را انجام دهند.
وی عنوان کرد: در ۴ ماهه اول امسال وقوع سرقت از لحاظ مقایسه با سایر استان‌ها بهترین نرخ وقوع که در هر هزار نفر یک نفر محاسبه می‌شود در کشور این نرخ ۸ دهم از یک درصد و در استان ۳ دهم از یک درصد است.
وی به دیگر آمار در خصوص شاخص‌های سنجش عملکرد نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: سرقت به عنف استان ۱ و سه دهم و در کشور بیش از یازده درصد، شرارت ۱ و هفت دهم درصد استان و این نرخ در کشور ۳ و دو دهم درصد است.
سردار مصطفایی ادامه داد: جرایم مالی نرخ کشوری ۹۲ درصد و در استان ۱۵ و هشت دهم درصد، نرخ وقوع جرم در کشور ۱۰ و در استان ۲ و هشت درصد است.
وی به یکی موضوعات مهم د افکار عمومی استان یعنی نزاع اشاره کرد و گفت: نرخ نزاع در کشور ۲۲۹ مورد و در استان ۱۴۸ مورد است ضمن اینکه میزان وقوع نزاع‌های فردی در استان ۹۶۲ مورد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است این در حالی است که وقوع نزاع‌های دسته جمعی در ۴ ماهه گذشته سال جاری ۹۶ فقره بوده که متاسفانه ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
سردار مصطفایی به آمار مربوط به مواد مخدر هم اشاره کرد و افزود: دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در ۴ ماهه سال جاری ۶۳۶ نفر ضمن اینکه ۳۴۸ معتاد دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید.
مقام ارشد انتظامی استان گفت: تاکنون در سال جاری ۷۲۱ سارق در استان دستگیر شده است و در خصوص کالای قاچاق کشفیات ۴۰ درصد افزایش داشته است.
سردار مصطفایی ادامه داد: جایگاه استان در سرقت رتبه ۲۸، سرقت به عنف ۲۸، قتل ۲۷ کشور است که نشان دهنده جایگاه خوب استان است.
وی گفت: در ۴ ماهه سال جاری ۹ فقره قتل صورت گرفته است که با کاهش ۳۶ درصدی آمار همراه بوده است.
سردار مصطفایی افزود: در حوزه مفاسد اجتماعی جز پاکترین استان‌ها هستیم که رتبه ۳۳، (۳۱ استان + غرب و شرق تهران و کیش جدا محسوب می‌شود) جرائم مالی رتبه ۳۴، جعل ۳۴ و نزاع ۳۱ کشور را داریم.
فرمانده انتظامی استان گفت: نگرانی که گاها وجود دارد آمار وقوع تصادفات است استان ما به دلیل شرایط خاص جغرافیایی که دارد از جاده های ناهموار و خطرناکی برخوردار است سه عامل انسانی،  جاده و وسیله نقلیه در این آمار موثر است که نیاز است در این بخش ها کارهایی انجام شود.
مصطفایی گفت: جاده ها شرایط خوبی ندارد و پر پیچ و خم هستند و فرهنگ رانندگی نیز در این خصوص تاثیرگذار است ، شاهد واژگونی های زیادی در استان هستیم رتبه ما در این خصوص از نظر فراوانی ۲۳ و از نظر نرخ تصادفات رتبه ۶ را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1