کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مطالبه افکار عمومی؛

با متخلفین صدور مجوز مشاغل خانگی در اداره‌کل کار کهگیلویه و بویراحمد برخورد شود

18 مرداد 1401 ساعت 20:31

با وجود اینکه این گزارش از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده، اما شنیده شده است که مدیرکل اداره کار استان مدعی شده است که این مستندات مربوط به مدیران قبلی است. در حالی که اگر چنین می‌بود نیازی به حضور خیل عظیم بازرسان در این اداره احساس نمی‌شد.


با وجود اینکه این گزارش از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده، اما شنیده شده است که بعضی از مدیران‌ اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد مدعی شده است که این مستندات مربوط به مدیران قبلی است. در حالی که اگر چنین می‌بود نیازی به حضور خیل عظیم بازرسان در این اداره احساس نمی‌شد.
به گزارش کبنا، چندی پیش خبری در مورد شکل‌گیری شبکه فساد صدور مجوز مشاغل خانگی در این پایگاه خبری منتشر شد که بر اساس گزارشی از سوی موسی ویسی‌پور خبرنگار صدا و سیما تنظیم شده بود. بعد از انتشار این گزارش و خبر، در مراحلی، بازرسانی در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد حضور یافتند. در یک مرحله یک بازرس، یک مرحله شش بازرس و در مرحله‌ای دیگر سیزده بازرس برای نظارت بر این اداره‌کل، در محل اداره حضور یافتند. گفتنی است که گزارش مربوطه توانست از بین بیش از 300 اثر، رتبه اول کشور  را به‌دست بیاورد. همچنین این گزارش به‌عنوان اثر برگزیده کشوری از طرف معاونت سیاسی سازمان صدا وسیما انتخاب و جایزه نقدی اهدا شد. به گفته کارشناسان ارزیابی سازمان صدا وسیما، تحقیق میدانی، مستندات قوی، جریان‌سازی، شفاف‌سازی و به تصویر کشیدن دغدغه مردم از جمله نکات مثبت وتاثیرگذار این گزارش بوده است وتوانست نظر ارزیابان را به خود جلب کند.

لازم به توضیح است این گزارش پس از تصویب قانون تسهیل  صدور مجوز از طرف مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ و الزام صدور مجوز مشاغل خانگی حداکثر در سه روز کاری به عنوان یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم، بر اساس بررسی‌های میدانی خبرنگار صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد از شبکه سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد پخش و در فضای مجازی بازتاب بسیار گسترده و مورد استقبال فراوان مردم قرار گرفت. در این گزارش به بالغ بر ۱۰۰۰ مجوز مشاغل خانگی در انتظار تایید اداره کار استان، سنگ اندازی در مسیر صدور مجوزها، پرداخت غیرقانونی تسهیلات به افراد غیر واجد شرایط به‌خصوص کارمندان دولت و... اشاره و چالش‌های مربوطه به تصویر کشیده شده است.
با وجود اینکه این گزارش از سوی سازمان صدا و سیما به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده، اما شنیده شده است که مدیرکل اداره کار استان مدعی شده است که این مستندات مربوط به مدیران قبلی است. در حالی که اگر چنین می‌بود نیازی به حضور خیل عظیم بازرسان در این اداره احساس نمی‌شد.
از سوی دیگر، شبکه فسادی که در خصوص صدور مجوز مشاغل خانگی در اداره کل کار کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمده است، هنوز روشن نیست به کدام سمت و سو می‌رود. هنوز مشخص نشده است که در نهایت با مسببین این وضعیت چه برخوردی خواهد شد. افکار عمومی خواهان برخورد با مسببین به وجود آمدن این شبکه فساد هستند.



               

بیشتر بخوانید:


شکل‌گیری شبکه فساد صدور مجوز مشاغل خانگی / مجوزهایی که کیلویی صادر می‌شوند



 


کد مطلب: 451243

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451243/متخلفین-صدور-مجوز-مشاغل-خانگی-اداره-کل-کار-کهگیلویه-بویراحمد-برخورد-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1