تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۵۱۰۹۷
تشکیل ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات با حضور وزیر کشور؛

دستورات وزیر کشور برای کمک به سیل زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
دستورات وزیر کشور برای کمک به سیل زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر کشور در محل استانداری این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، احمد وحیدی وزیر کشور امروز برای بررسی خسارت های سیل به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.
ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به ریاست احمد وحیدی وزیر، کشور و با حضور احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد، دنا و مارگون و جمعی مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
احمد وحیدی امروز از مناطق کره، طسوج و پیچاب در کهگیلویه و بویراحمد بازدید و در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان شرکت کرد.
وزیر کشور در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل های اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد با تماس تلفنی با وزرای نیرو، جهاد کشاورزی دستور رفع مشکل سیل زدگان این استان را صادر کرد.
احمد وحیدی اظهار داشت: بارش‌های سیل آسا در این استان موجب قطعی راه ۳۴ روستا شده که باید تا روز شنبه آینده بازگشایی شوند.
نیاز به ماشین آلات سنگین
وی ادامه داد: حوزه راهداری استان به ۱۰ دستگاه لودر و بولدوزر برای بازگشایی این راه‌ها نیاز دارد که نیازمندی های استان احصا و به ما ارائه شود ضمن اینکه در صورت نیاز از استان‌های همجوار این ماشین آلات ارسال شود.
وزیر کشور با اشاره به مشکل قطع آب شرب مردم و نیاز استان به ۴۰ کیلومتر لوله و ۱۰ تانکر آبرسان در تماس تلفنی با وزیر نیرو خواستار رسیدگی شد.
وحیدی بیان کرد: تا زمانی که مشکل آب شرب مناطق آسیب دیده در سیل رفع شود هلال احمر بسته های آب در اختیار مردم قرار دهد.

وی در خصوص خسارت به احشام، تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جبران خسارت دامداران را بر عهده داشته باشد.
وی همچنین در تماس تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی خسارت های سیل در این بخش را تشریح و خواستار همکاری وزارتخانه شد.
برخی مشکلات حاصل تخلفات
احمد وحیدی  همچنین گفت: گرچه براساس گزارش های حاصله  برخی  مشکلات مربوط به تخلفاتی است که صورت گرفته مانند پرورش ماهی‌ها و همچنین در بخش کشاورزی که مسئولان اعلام کرده‌اند مجوزهای لازم را نداشته‌اند که در آینده باید اینگونه مشکلات را برطرف کرد اما آنچه در شرایط فعلی  لازم داریم کمک‌های فوری به  خسارت دیدگان است که باید دستگاههای اجرایی مربوطه سریعا وارد عمل شوند.
بکار گیری راهکارهای پیشگیرانه برای آبگرفتگی‌ها در آینده
وزیر کشور  با بیان اینکه آنچه را که در بارندگی ها و سیلاب های اخیر پیش آمده باید در ۲ سطح کوتاه مدت و بلند مدت پیگیری و رسیدگی کرد  اظهارداشت : در کوتاه مدت باید به براورد غرامت‌ها و خسارتها پرداخته شود و در این راه همراهی مسئولان لازم است اما بعضی از مسائل را هم باید در بلندمدت مدنظر قرار داد و اندیشید  که برای نمونه  چگونه می توان در آینده با بکار گیری راهکارهای پیشگیرانه جلوی آبگرفتگی‌ها راه بگیریم که شاهد این میزان خسارت نباشیم .
وی ضمن قدردانی از همه کسانی که در راه کمک به سیل زدگان طی یکهفته اخیر پای کار بوده‌اندتصریح کرد: همین که در استان کهگیلویه و بویراحمد برغم شرایط ویژه  جغرافیایی سخت گذر بودن تلفات جانی نداشته ایم  نشان می دهد که  کارهای خوبی انجام شده و بیانگر کار و تلاش شبانه روزی بوده است.
حمایت از مزارع پرورش ماهی و کشاورزی خسارت دیده
وزیر کشور بااشاره به خسارتهای هنگفتی که به مزارع پرورش ماهی استان وارد آمده و  تعداد زیادی ماهی از بین رفته افزود: باید در اسرع وقت به صاحبان این مزارع پرورش ماهی کمک کرد و در این بخش نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به کمک خواهد آمد.
روی همچنین اضافه کرد : در برخی جاها  هم در حوزه کشاورزی نیاز به تسهیلات بانکی و گاها استمهال وجود دارد که باید همه به یاری مردم آمده و نگذاریم بیش از این بهره برداران این بخش زبان بینند.
وحیدی  با بیان اینکه باید مرکز فرماندهی در هر منطقه‌ای کار خود را انجام دهد گفت: باید مردم بدانند که مسئولان به فکر تک تک آنها هستند همچنین باید بحران ها و تهدیدهایی که وجود دارد را به فرصت تبدیل کرد.
وزیر کشور بر کمک فوری به خسارت دیدگان از سیل های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.




 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1