تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۴۵۰۷۶۴
اینفوگرافیک؛

جنگل‌های زاگرس چطور بقای ایران را تضمین می‌کنند؟

۰
جنگل‌های زاگرس چطور بقای ایران را تضمین می‌کنند؟
کبنا ؛جنگل‌های زاگرس که بخش عظیمی از کشورمان را از شمال غرب تا جنوب غرب دربر گرفته، یکی از مهم‌ترین تضمین‌کننده‌ها در قابل سکونت ماندن کشورمان است که می‌توانید دلایل آن و خطراتی که این زیست‌بوم مهم را تهدید می‌کنند، در اینفوگرافیک ببینید. 
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، جنگل‌ها یکی از تضمین‌کننده‌های مهم در قابل سکونت بودن زمین‌اند زیرا سالانه ۵/۲ تن اکسیژن تولید می‌کنند. این میزان معادل اکسیژن مورد نیاز ۱۰ نفر در سال است. 
کار مهم دیگری که جنگل‌ها انجام می‌دهند، رسوب دادن سالانه ۵/۶۸ تُن گردوغبار در خود است و همین مسئله به پاکیزگی هوا و جلوگیری از جابه‌جایی آلودگی‌های مختلف ازجمله آلودگی شیمیایی بسیار کمک می‌کند. این ویژگی جنگل‌ها به ویژه برای مناطقی از جهان که با پدیده ریزگردها مواجه‌اند، اهمیت دارد. 
نفوذ سالانه ۲۰۰ تا ۲ هزار متر مکعب آب در زمین‌، ویژگی مهم دیگر مناطق جنگلی است. به عبارتی، نفوذ آب در مناطق جنگلی ۴۰ برابر مناطق بدون پوشش جنگلی است. 
از این میان این سه ویژگی‌، دو مورد اول برای ایران بسیار اهمیت دارد زیرا دوسوم آن را بیابان تشکیل می‌دهد و با سرزمین‌های خشک نیز احاطه شده است. این مسئله کشورمان را مستعد خیزش گرد غبار و آلودگی هوا کرده است؛ چنان که سال‌هاست شاهد آن هستیم. خشک بودن بخش‌های زیادی از ایران، در طول تاریخ آب را در آن مسئله‌ای استراتژیک کرده به طوری که تکنولوژی ویژه‌ قنات برای حفظ آن هزاران سال پیش در این سرزمین به وجود آمد.

برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1