تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۵۰۳۲۲
به مناسبت گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد؛

زن ایرانی، زن نه شرقی و نه غربی است، زنی است که می خواهد در متن باشد

فتانه توحیدی
۲
زن ایرانی، زن نه شرقی و نه غربی است، زنی است که می خواهد در متن باشد
کبنا ؛
این نوشته به مناسبت پاسداشت هفته عفاف و حجاب و به منظور گرامیداشت شهدای مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در ۲۱ تیر ماه، سال ۱۳۱۴ و همچنین گرامیداشت سایر شهدای عفاف و حجاب است: حجاب و پوشش زنان در تاریخ ایران فراز و فرودهایی به خود دیده است. دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وقتی دیدند از راه جنگ سخت قادر به شکست انقلاب اسلامی نیستند، توطئه های دیگر کردند و سعی در فروپاشی نظام خانواده ایرانی کردند و مهمتر از آن محور و مرکز اصلی نهاد خانواده؛ یعنی زن و مادر را آماج توطئه های خود قرار دادند؛ تا بلکه به زعم خودشان عفت و حجاب زنان ایرانی را از آنان گرفته و به سمت و سوی اندیشه و تفکرات زنان غربی ببرند. زن غربی ای که جز به دیده کالا به او نگریسته نمی شود و ارزش و شخصیت او در حد پیام های تبلیغاتی و تصاویر حک شده ی بدون پوشش او بر روی کالاهای مصرفی؛ حتی بر روی سنگ توالت، برای جذب مشتری بیشتر تنزل می یابد. زن غربی زنی است که تنها با نگاه جنسیتی و در کامجویی و لذت جویی برای مردان خلاصه می شود. اما زن ایرانی، زن نه شرقی و نه غربی است، زنی است که می خواهد در متن باشد، زنی است که می خواهد بدون نگاه جنسیتی و به عنوان یک انسان و با دو بال علم و تقوا هم خود مسیر رشد و کمال را طی نماید و هم در پیشرفت و تعالی جامعه نقش پررنگ خود را ایفا نماید. زنی که در عین حال که فعال پویا و نقش آفرین  است، محور اصلی در برنامه هایش خانواده است و هیچ چیزی او را از توجه به نقش اصلی خود، که همسری و مادری است بازنمی دارد.
زن عفیف و پاکدامن ایرانی ادامه دهنده راه شهدا و عامل به وصیت نامه شهداست. وصیت نامه هایی که نکته کلیدی اکثریت آنها تبعیت از ولایت فقیه و رعایت عفاف و حجاب می باشد.
اینکه شهدا در وصیت نامه شان می فرمایند:«خواهرم سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبنده تر است»؛ اهمیت این مسأله را به خوبی بیان نموده و تکلیف ما زنان مسلمان را روشن می سازد که اگر غفلت کنیم نسبت به تبیین موضوع عفاف و حجاب و بی تفاوت باشیم نسبت به فریضه ی واجب امر به معروف و نهی از منکر، ضربات سخت و مهلکی ابتدا بر پیکره ی خانواده های خودمان و به تبع آن بر جامعه وارد خواهد شد. کما اینکه هم اکنون بی عفتی و بی حجابی، دامان خیلی از خانواده های مذهبی را هم آلوده کرده، بدان دلیل که محیط و بستر آلوده شده و این محیط آلوده، متاسفانه رفته رفته همه و به خصوص نوجوانان و جوانان را به کام خود خواهد کشید. همه این معضلات به دلیل بی خیالی و بی تفاوتی و گاها ترس از امر به معروف و نهی از منکر است که آتش آن اکنون دامن همه خانواده ها را فرا گرفته است.
پس به عنوان یک مسلمان، همه باید باید در برابر جامعه ای که متعلق به خودمان است احساس مسئولیت نموده و با دستگیری از دیگران که یکی از مصادیق آن امر به معروف و نهی از منکر است، و در آیات و روایات به آن توصیه و تاکید شده است، به تکلیف شرعی خود عمل نموده و همچنین با مطالبه گری از مسئولین امر جهت توجه و دغدغه  هر چه بیشتر نسبت به این موضوع که از اولویت های جامعه اسلامی است به عنوان سرباز امام زمان (عج)، نقشی هر چند کوچک در تمدن سازی جامعه اسلامی و توحیدی و زمینه سازی برای ظهور داشته باشیم ان شاالله

فتانه توحیدی؛ دبیرخانه عفاف و‌حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1