تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۴۵۰۲۹۷
از ابتدای سال تاکنون:

واکسیناسیون دو هزار و 500 قلاده سگ صاحبدار در کهگیلویه و بویراحمد

۰
واکسیناسیون دو هزار و 500 قلاده سگ صاحبدار در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛معاون سلامت دامپزشکی استان گفت : پیشگیری از بیماری هاری در کشور به عنوان یک اولویت مهم در بین بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان است و درصورت مشاهده علائم این بیماری ، درمان امکان پذیر نبوده و مرگ بیماران قطعی است.
به گزارش کبنا از یاسوج، امید جمشیدی معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد با اعلام این خبر افزود: هاری نوعی بیماری مشترک ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه ها می رود و شروع به تکثیر می‌نماید این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.
وی با اشاره بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم سازی شود گفت: تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است که در همین راستا، از ایتدای سالجاری تاکنون و بر اساس برنامه زمانبندی واکسیناسیون هاری در جمعیت سگ های صاحبدار  تعداد دو  هزار و 500  قلاده سگ صاحبدار بر علیه بیماری هاری ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت واکسیناسیون و پیشگیری و مبارزه با این بیماری در حین عملیات واکسیناسیون آموزش‌های چهره به چهره درخصوص اهمیت بیماری هاری، راههای انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها توسط کارشناسان نیز  ارائه می گردد.
جمشیدی تصریح کرد: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار با همکاری اکیپ های بخش غیر دولتی و دولتی بر علیه بیماری هاری مایه کوبی و ایمن سازی می شوند.
پیش بینی می شود تا پایان سال 1401 تعداد 6 هزار قلاده سگ صاحبدار بر علیه بیماری هاری در کهگیلویه وبویراحمد ایمن سازی شوند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1