تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۵۰۲۸۶
پاسخ کبنانیوز به ادعاهای مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد

بازی با کلمات و فرار رو به جلو واعظی‌زاده؛ هم پول برگشت خورده و هم به کارمندان تسهیلات داده شده است / مصرف نشدن اعتبارات، همان برگشت اعتبارات است / آقای مدیرکل باجگیران را معرفی کن! / با برچسب‌زنی نمی‌توان مطالبه‌گران را خاموش کرد

۳۰
۱
بازی با کلمات و فرار رو به جلو واعظی‌زاده؛ هم پول برگشت خورده و هم به کارمندان تسهیلات داده شده است / مصرف نشدن اعتبارات، همان برگشت اعتبارات است / آقای مدیرکل باجگیران را معرفی کن! / با برچسب‌زنی نمی‌توان مطالبه‌گران را خاموش کرد
کبنا ؛
در پی انتقاداتی که پایگاه خبری کبنا نیوز به عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد داشت، واعظی‌زاده مدیرکل این اداره در یک نشست خبری، این انتقادات را کذب خواند. گفتنی است با توجه به مدارک و مستنداتی که در دفتر کبنا نیوز موجود است، اظهارات واعظی‌زاده نوعی فرار رو به جلو و بازی با کلمات است.
در مورد تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی که 27 میلیارد تومان از آن برگشت خورده بود، واعظی‌زاده ادعا کرد که اصولاً چیزی به نام برگشت اعتبارات وجود ندارد. وی در ادامه اظهارات خود گفت: در فضای رسانه‌ای موضوعی مطرح شده که تسهیلات مشاغل خانگی برگشت خورده که عبارت برگشت خوردن برای تسهیلات مشاغل خانگی اصلا موضوعیت ندارد و نادرست است. فقط می‌توان گفت این اعتبارات مصرف شده یا مصرف نشده و لذا هیچ‌گونه برگشتی وجود ندارد.
وی افزود: معاون وزیر کار نامه‌ای را فرستاده که عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۱ باشد و با سازوکارهای سال جاری و با اعتبارات ابلاغی در این سال برنامه‌ریزی شود ولی قبلاً منابع سال گذشته می‌توانست به سال جدید برود.
نکاتی در مورد این اظهاراتِ واعظی‌زاده لازم به ذکر است. نخست اینکه وی به نوعی با کلمات بازی می‌کند؛ موضوع این است که بخشی از این تسهیلات حالا به هر دلیلی جذب نشده است. هر نامی هم بر آن گذاشته شود، نفس عمل تغییری نمی‌کند.
گفتنی است بانک مرکزی، هر ساله بانک‌ها را مکلف می‌کند درصدی از منابع قرض الحسنه را به مشاغل خانگی اختصاص دهد؛ البته در یک مدت، از خرداد سال جاری تا خرداد ماه سال بعد. این مبلغ برای کهگیلویه و بویراحمد، 57 میلیارد تومان بوده است که 29 میلیارد مربوط به بانک توسعه تعاون و 21 میلیارد تومان مربوط به بانک رفاه است. توسعه تعاون 20 میلیارد و رفاه 11 میلیارد تومان پرداختی داشته‌اند. بنابراین 27 میلیارد تومان از این اعتبارت جذب نشده و یا به قول واعظی مصرف نشده است. چرا که طرح‌های موجود در کارتابل این اداره تعیین تکلیف نشده‌اند. حالا نیز قانون جدید ابلاغ شده که بازمانده‌ها یا همان کسانی که موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند، از محل اعتبارت سال جاری، تسهیلاتشان را دریافت کنند. این به آن معناست که از منابع سال جاری باید مقداری به همان طرح‌هایی اختصاص داده شود که در سال گذشته تسهیلات دریافت نکرده‌اند و سپس نوبت به طرح‌های جدید برسد. در واقع انباشت طرح‌ها در این وضعیت پیش می‌آید و باز هم برخی از افرادی که باید در سال 1401 تسهیلات دریافت کنند، به دلیل ترافیکی که وجود دارد، به سال 1402 ارجاع داده می‌شوند. حالا هر نامی که واعظی می‌خواهد بر روی این رویه بگذارد، نشان از سوءمدیریتی دارد که در این اداره‌کل حاکم است. بازی با کلمات نفس قضیه را تغییر نمی‌دهد. این در حالی است که در سال‌های گذشته هیچوقت شاهد برگشت اعتبارات در مشاغل خانگی نبوده‌ایم. ممکن است واعظی‌زاده برگشت اعتبارات یا به قول خود او مصرف نشدن آنها را به پای این بگذارد که مدت کمی است مدیریت این اداره را بر عهده گرفته است. اما باید پرسید که چهار ماه برای ساماندهی به طرح‌هایی که بیش از دو هفته وقت نمی‌برند، زمان کمی است؟
واعظی‌زاده در ادامه اظهاراتش در این نشست به موضوع مراجع حل اختلاف هم اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند آرای ما همیشه از آرای برتر کشور در حوزه روابط کار بوده و مستندات آن موجود است و جز ۱۰ رای برتر کشور همواره شناخته شده است.
باید گفت این رتبه مربوط به مدیران پیش از واعظی‌زاده است و حالا وی این افتخار را به نام خود می‌زند. در حالی که قریب به 70 درصد از آرای وی در در دیوان عدالت اداری مطرح و فرجام خواهی شده است و جالب‌تر از همه اینکه اسنادی به این سایت خبری رسیده است که بسیاری از آرای شما نقض شده است و 5 مورد از آرای نقض شده چون به موقع اجرا نشده است اخطار خورده است و گفته اند ظرف یک هفته مهلت دارید که با مراجعه به شعبه معرفی شده، پاسخگو باشید. اما گویا واعظی‌زاده این موارد را عامدانه نادیده می‌گیرد و در پی آن است که از نمد افتخارات مدیران پیشین برای خود کلاهی بسازد.
وی در ادامه گفته بود در جایی عنوان شده که در گچساران هیئت وجود ندارد، اما این موضوع کذب است. منظور واعظی‌زاده خبری است که چندی پیش در این پایگاه خبری منتشر شده بود. در پاسخ به کذب خواندن خبر کبنا نیوز، تنها کافی است واعظی‌زاده بگوید مسئول هیئت حل اختلاف نماینده کار در گچساران چه کسی است و حکم ابلاغ یا اعتبار نماینده هیأت کار در گچساران را منتشر کند. کبنا نیوز ادعا کرده بود که هیأت حل اختلاف در گچساران نیست و افراد در گچساران پروازی هستند. اگر غیر از این است لطفاً بگوئید نماینده شما چه کسی است؟ حکم ابلاغ او را منتشر کنید.
و اما جالب‌تر از همه اینکه واعظی‌زاده در این نشست گفته بود که تعدادی کارمند در سامانه برای گرفتن تسهیلات اشتغال ثبت نام کرده بودند و در گذشته هم روندی برای پیشگیری از این کار وجود نداشت. در بررسی پرونده‌ها به تعداد ۵ کارمند رسیدیم که از رسیدگی به پرونده آنها برای گرفتن تسهیلات جلوگیری کردیم. اما عده‌ای این اقدام ما را وارونه جلوه داده و نوعی تخلف از سوی ما به سمع و نظر مردم رساندند.
این ادعای واعظی‌زاده که خبر کبنا را وارونه‌سازی جلوه می‌دهد، نوعی وارونه‌سازی از حرکت خودش است. گفتنی است بر اساس نامه‌ای که در دفتر کبنا نیوز موجود است مدیرکل کار کهگیلویه و بویراحمد طی نامه‌ای به بانک رفاه کارگران دستور داده است که تشکیل پرونده این افراد منقضی گردد، چرا که مشخص شده آنها کارمند هستند. جالب اینجاست که این نامه در تاریخ 21 تیر ماه به بانک نوشته شده است و واعظی در آن آورده است که پیرو نامه قبلی که در تاریخ 9 خرداد به بانک رفاه زده شده است، این تسهیلات منقضی گردد. یعنی ابتدا خود واعظی این افراد را به بانک معرفی کرده و پس از انتشار خبر کبنا نیوز، دوباره به بانک نامه زده که به این افراد تسهیلات داده نشود. حالا باید پرسید این اقدام آقای مدیرکل وارونه‎سازی واقعیت است یا انتشار خبر کبنا نیوز در مورد این اقدام عجیب وی؟
واعظی‌زاده با بیان اینکه سیر اقدامات قانونی و جلوگیری از بی‌قانونی‌ها صدای خیلی‌ها را در خواهد آورد گفت: به حتم با برخوردهای قانونی ما در آینده صدای جیغ آنها بیشتر شنیده خواهد شود و این افراد بدانند مجموعه کار استان محل باجگیری آن‌ها نخواهد بود. و باز باید خطاب به آقای مدیرکل گفت، چنانچه کسی یا گروهی از شما باج خواسته است، واضح و شفاف نام او یا آنها را ببر تا دیگر چنین حرکتی تکرار نشود. چنانچه نام آنها را فاش نکنی ممکن است دوباره این اقدام شنیع تکرار شود و اداره کار تبدیل به محلی برای باجگیری گردد. بنابراین یا موضوعی را طرح نکنید یا اگر به هر دلیلی آن را طرح کردید واضح و شفاف آن را توضیح دهید. در نهایت باید خطاب به وی گفت لطفا با فرافکنی رو به جلو فرار نکن.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اخ تا روز قیومت
Iran, Islamic Republic of
مدیران کاملا دست و پا بسته کارمند دولت نیستند وکیل و کارگزار نمایندگان هستند تو یک شهر کوچک فرماندار یک میلیارد و پانصد هزارتومان وام به یک پسر یک لا قبای که پرونده منکراتی داشت صرفا چون رای به یک نماینده داده پرداخت کردند آیا سزاوار است که چنین بی در و پیکر باشد
ح د
Iran, Islamic Republic of
بخداباصداقت تمرین وراستگوترین مدیرکل آقای واعظی هستندوکبناشماهم انصاف داشته باش ایشون 5ماه نیست که آمده واگه تخلفی باشه مربوط به ایشون نیست درثانی جوابهاش همش منطقی و درست هست
.
Iran, Islamic Republic of
ممنون کبنانیوز
عذربدترازگناه میارن
نامه زدن به بانک که نشدجواب یک مدیرموفق
مدیرموفق بایدمحکم به اشتباهش معترف بشه که دیگه کارمندان سواستفاده نکنند
Iran, Islamic Republic of
ردش کنید یکی دیگه بیاد جاش
..
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم تابه حال بامنطق ترازین متن تو این سایت نخوندم
1
Iran, Islamic Republic of
ایشون گفتندکه سایت هامنصف قلم بزنندخودشون منصفانه قلم زدندکه به جای عذرخواهی ازمردم گناه راگردن دیگران میندازن؟
شماورییس اداره اشتغال افرادبه بانک معرفی میکنیدمگرکسی غیرازشمامعرفی کننده به بانک هست؟؟؟
باجگیران دقیقاچه نقشی دارند؟
کارمند
Iran, Islamic Republic of
مسئولی که منصوب کردی داره تخلف میکنه چه ربطی به باجگیران داره؟؟؟به باجگیران خیالی باج ندی ولی به مسئول بی بهره ازسوادوعلم مدیریتی اجازه مدیریت بدی؟؟؟؟
!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دنیای مبارزه بافسادوباجگیری رارهامیکردی وکمی به تخلفات آشکارپاسخ میدادی
شجاع
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر واعظی که جهادی و انقلابی داره عمل میکند.
سنگ اندازان و مانع تراشان، باید تمکین کنند
Iran, Islamic Republic of
واعظی از پاکدست ترین و پرتلاش ترین افراد دولت می باشد...و تخصص وی هم...که عیان هست...کارمندانی را که حرفه ای اقدام کرده بودند جلویشان راگرفت و همان کارمندان اطلاعات غلط به شما دادند...با این هوچیگری و شانتاژ ..و تبلیغ..تهدید.تخدیر...تشجیع..و....واعظی از اصول خود که مردمداری پاکدستی هست کوتاه نخواهد آمد...
Iran, Islamic Republic of
ها جون همی خوت و اون ابلاغی که سیت زه
Iran, Islamic Republic of
به زودی صدای ناله های مهیب راخواهی شنید
...
Romania
چرااینقدرروی کلمه پاکدست تاکیددارید
اولاکه پاکدستی نیازبه مانوردادن نداره همه بایدپاکدست باشندث ...
بشیر
Iran, Islamic Republic of
کارمند جهاد کشاورزی هستم با سه سر عایله نیاز به ۵۰میلیون وام برای رهن خونه هستم اقای مدیرکل ما را دریاب
ابی از اب تگون نمی خوره
Iran, Islamic Republic of
۴ ماهه دنبال وام بودم نگرفتم بی خیال شدم
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به زودی مستندات پول هایی که کبنانیوز گرفته چه در قالب کارت هدیه و چه در قالب قراردادهای سوری منتشر خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
من کاری ندارم که سابقه کبنا خوب هست یابد
آنچه مسلم هست آن است که بسیار معقول و مستند مطلب زده است
اینکه کبنا گرفته یا برده یاخورده پاسخ بی مدیریتی هانیست

بجای فرار از پاسخ ،پاسخ دهید
اسفندیار
Romania
واقعا اگه این سایتها افشاگری نکنند چه فجایعی که بار نمیاد البته بیشترین مشکل واعظی معاون اشتغالش است
Romania
فردی در صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی بنام///من را که متقاضی دریافت مشاغل خانگی هستم را جهت دریافت گواهی مهارتی به بسیج جانعه کشاورزی پیش/// معرفی کرده رفتم اونجا مبلغ 115 هزارتومان از من پول دستی گرفتند و بدون برگزاری کلاس ، گواهی زنبورداری بهم دادند کبنای عزیز لطف کتید پیگیری کنید این پولهای دستی بین چه کسانی تقسیم می شوند.
Romania
جامعه کشاورزی صحیح است
Romania
البته ناگفته نماند با هماهنگی اداره کار این اقدامات را برای همه متقاضیان مشاغل خانگی مربوط به بخش کشاورزی انجام میدهد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا خودت خوب میدونی هر کسی هم که کمی انصاف داشته باشد اینو میدونه که همه این ضعف هایی که مینویسی یک شبه و یا یک فصله ایجاد نشدنه و همه ریشه در ضعف مدیریت حداقل یک دهه گذشته دارند حالا چرا همه چی را چشم بسته و یا به عمد به مدیریت جدید که چند ماهی است بر مسند نشسته نسبت میدهی ما که نمی دانیم
ای کاش یک گزارشی هم از میزان وجود خارجی داشتن و یا اشتغالزایی این همه تسهیلاتی که دهه 90 پرداخت شده اند را هم تهیه میکردی و ارایه میدادی تا مردم و مخاطبین در جریان اثربخشی پرداخت این اعتبارات قرار میگرفتند و با این شاخص کیفیت مدیریت مدیران قبلی را هم به مردم میگفتی واز طرفی زمینه ای می بود ب ای تصمیم گیری مدیران جدید
Iran, Islamic Republic of
گناه مدیران کل در این برهه این است که مسولیت می پذیرند دولت بسیار ضعیف است نماینده سیاسی دولت جناب استاندار باید از مدیرانش حمایت کند و باید فرمانداران از بدنه خود وزارت کشور باشد تا مقداری قوانین را بلد باشند و پایبند به قوانین باشد نه نمایندگان مجلس از طریق فرمانداران فشار بر مدیرکل و مدیران شهرستانی باعث تقسیم ناعادلانه وام های اشتغالزایی خانگی باشد/ ان شاءالله که دولت حداقل تغییر روش و نگرش دهد و مقداری مقتدرانه تر و قانومند تر عمل کند و از این بی برنامگی و در هم ریختگی قوا جلوگیری کند
همکار
Romania
بزرگترین اشتباه مدیردراولین اتتخابش بود/پرسروصدا رابعنوان مدیرانتخاب کرداشتباه جبران ناپذیری که سیستمش رابه فنامیبردچنانچه سیستم قبل رابه فنابرد
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر
پول برگشت خورده
به کارمندان وام دادی
هیت حل اختلاف در گچساران هم نداری
طلب کار هم هستی
تخلف نکن تا کیی خبر نزنه خیلی راحت
یاسوجی
Romania
من خودم چشم دیدن این مدیرکل روندارم چون لیاقت چنین جایگاهی رو ندارد. ولی در بحث اشتغال جلوی تخلفها گرفته شده.قبلا خانمی به فامیلی ن بود و تخلفات زیادی داشت اما اکنون در این حوزه جلوی باندبازی و تخلفات گرفته شده
Iran, Islamic Republic of
آخ‌وبخت‌عسکر‌
ککا‌واضعی‌تا‌موحد‌را‌داردآب‌از‌آب‌تکون‌نمی‌خورد‌
کارمند
Iran, Islamic Republic of
باسلام
زیبنده نمی باشد مدیران اسبق و کنونی و کارمندان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و شهرستان های تابعه با افترا زدن بهم دیگر با ابروی خود و همکاران را لکه دار کنند . بنظر می رسد مدیر ی به پاک دستی و مردمی اقای واعظی زاده وجود نداشته است . ظاهرا مشکلات این اداره کل از سال ۹۷ تاکنون ان هم روی جایگاه مدیرکلی می باشد .لذا می طلبد که دستگاهای نظارتی سوابق مورد اتهام و امار عملکرد اداره کل تعاون کار و رفاه استان از سال ۹۷ تاکنون را بررسی تا مشخص گردد مدیری که متخلف بوده چه کسی است و تخلف وی را مشخص کنند . و هرمدیر پاسخ گوی سوابق و عملکردش باشد. و از سوی دستگاهای نظارتی برای همیشه مدیر خاطی را از دستگاههای دولتی عذرش بخواهند . با تشکر
حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت دست گرامی اینگار که دست ای در کاره متنی که نوشتی برروی عقده و کینه هست باهمدستی مسیولین قبل اداره تعاون کار چنانچه انها واقعا خیانت کردن به استان توی یه لیست 300 نفر از یک طایفه معرفی شدبانک توسعه تعاون ایا خداراخوش میاد الان جناب واعظی داره دست شون را قطع میکنه شما ناراحتین شما که باید مطالبات مردم رادادبزنین نه به ناحق انتشار کنید دوست من.........
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1