تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۴۵۰۱۷۴
کبنا گزارش می دهد؛

خطیب جمعه تهران: بسیاری از بی‌حجاب‌ها زن و بچه‌های همان دزدها هستند

۰
خطیب جمعه تهران:  بسیاری از بی‌حجاب‌ها زن و بچه‌های همان دزدها هستند
کبنا ؛
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: 21 تیر ماه 1314 روزی بود که عمال رضا خان به مسجد گوهرشاد حمله کردند؛ جلادهای رضاخان بعد از نماز صبح درها را بستند و شبستان به شبستان به شبستان رفتند و همه را کشتند.
به گزارش کبنا به نقل از کیهان، امروز سالگرد چنین فاجعه‌ای است که سلام و درود بر شهیدان حجاب؛ لذا 21 تیر روز عفاف و حجاب است. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: فلسفه حجاب تکریم شخصیت زن است؛ زن گوهر است، گوهر عفافش با گوهر حجابش می‌تواند نقش‌آفرین باشد. وی گفت: اصرار ما بر حکم الهی حجاب نادیده گرفتن دیگر منکرات مثل مفاسد اقتصادی نیست؛ از جمله کسانی که به دزدی‌ها و مفاسد اقتصادی گیر می‌دهند خطبای نماز جمعه هستند و دستگاه قضا هم در برخورد با آنها اقداماتی داشته است؛ دزدی و اختلاس گناه است و بی‌حجابی هم گناه است؛ بسیاری از بی‌حجاب‌ها زن و بچه‌های همان دزدها هستند. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در ده‌ها آیه و روایات سخن از حجاب است، کسی نمی‌تواند قرآن را قبول داشته باشد ولی حجاب را قبول نداشته باشد چون حجاب یک حکم قطعی قرآنی است. به گزارش فارس، آیت‌الله خاتمی گفت: منش بانوان ایرانی، حجاب و پوشش بوده است و تاریخ بی‌حجابی در کشور به 2 نفر می‌رسد؛ اول بی‌حجاب قرهًْ‌العین بهایی بود که 138 سال قبل با بی‌حجابی مردم را به بهایی‌گری دعوت می‌کرد.
دومین نفر هم رضاخان قلدر را 12 خرداد  1313 به ترکیه بردن و 10 روز نگهش داشتند و تمام زیر و بم دین‌ستیزی را به او آموختند. رضاخان؛ برده بیگانگان امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اولین چیزی را که به رضاخان آموختند، این بود که برای پیشرفت باید حجاب برداشته شود، رضاخان هم به عنوان برده بیگانگان و نوکر پذیرفت و آمد و عمل کرد و فاجعه گوهرشاد را آفرید. وی اظهار داشت: مبارزه با منکر بی‌حجابی باید کاملاً قانونی باشد؛ مقابله با بی‌حجابی به صورت خودسر و غیرقانونی خودش یک منکر است و هرج و مرج ایجاد می‌کند. اقدامات خودسرانه هم خلاف شرع است و هم صددرصد ضدحجاب است چه بسا که دامن زنندگان به بی‌حجابی این صحنه‌ها را به‌وجود بیاورند. هر وقت سخن از حجاب بوده، یک اقدام نادرست و خودسرانه کسانی، تدبیر شایسته را برای مقابله با بی‌حجابی را از بین می‌برد.
کار خودسرانه در نظام جمهوری اسلامی ممنوع و خلاف شرع است. آیت‌الله خاتمی گفت: حجاب قانون است، قانون را اجبار نامیدن مغلطه است، همه جای دنیا قانون دارند و به آن احترام می‌گذارند و با پسوند اجبار آن را خراب نمی‌کنند. در همه دنیا پشت چراغ قرمز می‌ایستند و کسی نمی‌گوید اجبار است چون قانون است، اگر جامعه‌ای بخواهد سامان‌یافته اداره شود، همه باید قانون را رعایت کند. در واقع نفس واژه حجاب اجباری واژه‌ای غلط و برای تخریب حجاب است؛ باید این قانون به عنوان حکم شرعی رعایت شود. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: در گناه بی‌حجابی سه گروه گنهکار هستند. یک کسانی که بی‌حجابی می‌کنند. بی‌حجابی در حقیقت ضربه زدن به امنیت روانی جامعه و خیانت به مردم است؛ گروه دوم کسانی هستند که بستر این گناه را فراهم می‌کند و سومین گروه کسانی هستند که بی‌حجابی را تشویق می‌کنند و می‌گویند کار قشنگی است. گناه بزرگ را کار قشنگ نامیدن یعنی رضایت به این گناه. کسی که بی‌حجابی را تشویق می‌کند او هم در گناه بی‌حجابی سهیم است.
50 درصد درآمد مالیاتی  از 5 درصد از مشاغل پردرآمد اخذ می‌شود
داوود منظور، رئیس‌ سازمان امور مالیاتی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برنامه و عملکرد دولت سیزدهم برای تحول در نظام مالیاتی گفت: برنامه دولت سیزدهم در حوزه مالیات، کاهش فشار مالیاتی از بخش رسمی و مالیات‌دهندگان خوش حساب و حرکت به سمت مالیات‌ستانی از بخش غیرشفاف و افرادی است که درآمد بالایی دارند ولی فرار مالیاتی می‌کنند. وی افزود: اولین اقدام سازمان امور مالیاتی در دولت سیزدهم، سامان دادن به نظام نقل و انتقال پول و شفاف شدن وجه ذی‌نفعان بود. در این راستا درگاه‌های پرداخت و پوزها را به پرونده‌های مالیاتی اضافه کردیم. منظور بیان داشت: با این اقدام تعداد دریافت اظهارنامه مالیاتی از مشاغل حقیقی  به 4 میلیون اظهارنامه رسید و نسبت به سال گذشته 1.2 میلیون افزایش داشت.به گزارش فارس، رئیس ‌سازمان امور مالیاتی گفت: در سال جاری برای حمایت از تولید در قانون بودجه و با پیشنهاد دولت، نرخ مالیات هر واحد تولیدی 5 درصد کاهش یافت و به 20 درصد رسید. همچنین بخشودگی مالیاتی برای واحدهای تولیدی آسیب‌دیده در دستور کار قرار گرفته است. وی اظهار داشت: تفکیک حساب شخصی و تجاری از دیگر اقدامات بود. آیین‌نامه این موضوع تا ماه آینده توسط بانک مرکزی نهایی می‌شود. با این اقدام افرادی که از حساب شخصی خود بیش از مبلغ معینی برای کار تجاری استفاده کنند، مشمول مالیات خواهند شد. مالیات 1/6 میلیون نفر صفر تعیین شده است منظور گفت: در حال حاضر مالیات از مشاغل با عدالت بیشتر وصول می‌شود. میزان مالیات 2.5 برابر شده اما  از 4 میلیون مودی مالیاتی، مالیات 1.6 میلیون نفر صفر تعیین شده و 800 هزار مودی نیز مالیاتی کمتر از 5 میلیون تومان پرداخت می‌کنند. رئیس‌ سازمان امور مالیاتی بیان داشت: در عوض  از 5 درصد مودیانی که جزو اصناف پردرآمد هستند، مثل پزشکان و وکلا، 50 درصد از کلِ مالیات اخذ می‌شود.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1