تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۴۴۹۹۷۸
استاندار کهگیلویه وبویراحمد؛

ریشه کنی آفت جنگل های بلوط نیاز به حمایت همه جانبه دارد

۱
۰
ریشه کنی آفت جنگل های بلوط نیاز به حمایت همه جانبه دارد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد، گفت: مبارزه جدی برای ریشه کنی آفت حشره جوانه خوار و برگ خوار درختان بلوط نیاز به حمایت همه جانبه دارد. 
به گزارش کبنا، در دیدار عباسعلی نوبخت معاون وزیر و رییس سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور با سیدعلی احمدزاده استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر همکاری همه جانبه برای مبارزه جدی با این آفت تاکید شد.
استاندار کهگیلویه در این دیدار اظهار داشت: نحوه مبارزه با این آفت بر روی درختان جنگل بلوط متفاوت است و باید درختان آلوده کاملا شستشو شوند تا بیماری از بین رود که در جای خود کاری هزینه بر و زمانبر است.
وی تصریح کرد: در سفری که دیروز دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به استان داشتند با تشریح وضعیت، خواستم که نگرش و رویکرد جدید و ویژه ای به جنگل های حوزه زاگرس شود و برای ریشه کنی این آفت یک تصمیم انقلابی گرفته شود.
استاندار ابراز داشت: حدود ۶۰ هکتار از جنگل های بلوط در این استان دچار این آفت شده اند که بدترین شرایط را در منطقه باشت داریم و برای جلوگیری و کنترل آن باید به سرعت اقدام شود.

دکتراحمدزاده تاکید کرد: برای ریشه کنی این آفت آمادگی داریم که یک رقم اعتباری بالایی در نظر بگیریم و انتظار داریم که سازمان جنگل ها و منابع طبیعی کشور هم در این خصوص اعتبار بزرگی در نظر بگیرند و حمایت جدی داشته باشند.
وی ابراز داشت: پروانه برگ خوار و جوانه خوار که دامنگیر درختان بلوط شده و در سطح جنگل‌های بلوط در ناحیه رویشی زاگرس شروع به فعالیت کرده است اگر کنترل نشود قطعا خسارات زیادی را به عرصه‌های طبیعی وارد می‌ کند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر مبارزه بیولوژیکی با آفت جنگل های بلوط گفت: اکنون که سرمایه های ملی یعنی همین درختان بلوط در حوزه زاگرس دچار این آفت شده است همه باید به فکر علاجی برای آن باشیم.
احمدزاده با اشاره به اینکه در مبارزه با این آفت اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: نباید زمان را از دست داد و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی کشور برای رفع این معضل و مبارزه بیولوژیکی و ریشه کنی آفت حمایت همه جانبه و جدی داشته باشند.

نام شما

آدرس ايميل شما

محمدامین دانشفر
Iran, Islamic Republic of
ريشه كني آفت که جناب استاندار فرموده اند بي معني و خطر ناك است. آفت كه خود قسمتي و جزئي از طبيعت است بايد مديريت شود. ما بايد تلاش كنيم با سالمترين و كم خطر ترين روش ممكن جمعيت آفت را كاهش دهيم. آب شويي يك روش عاميانه غير ممكن و غير علمي است .
بهترين شيوه كنترل اين آفت پايين آوردن جمعيت آن به روش بيولوژيكي است. جمعيت آفت كه پايين بياد دشمنان طبيعي موجود در خود طبيعت وظيفه شان و انجام ميدن. اين ميشه كمك به حفظ تعادل طبيعي يا تعادل اكولوژيك جنگل
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1