تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۴۹۹۴۲
در ادامه سفر به کهگیلویه و بویراحمد؛

درد دل مردم سی سخت در بازدید رئیس کمیسیون عمران از روند بازسازی این منطقه زلزله زده

۰
درد دل مردم سی سخت در بازدید رئیس کمیسیون عمران از روند بازسازی این منطقه زلزله زده
کبنا ؛رئیس و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه نظارت میدانی خود از استان کهگیلویه و بویراحمد از منطقه زلزله زده سی سخت و وضعیت بازسازی واحدهای تخریب شده بازدید کردند.
به گزارش کبنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس و کمال علیپور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه برنامه‌های نظارتی خود صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ تیرماه) از منطقه زلزله زده شهرستان دنا به ویژه شهر سی سخت بازدید و از نزدیک وضعیت بازسازی واحدهای زلزله زده را بررسی و صمیمانه پای درد و دل اهالی این منطقه نشستند.
طبق گزارش مسئولان محلی با توجه به موافقتنامه‌ها و اعتبارات پیش بینی شده برای بازسازی و بهسازی مناطق زلزله زده، پروژه های زیادی تعریف شده که به دلیل عدم تخصیص کامل اعتبارات مشکلاتی را ایجاد کرده و در صورتی که اعتبارات تامین نشود، پروژه ها موقق خواهند شد. همچنین تعهدات بانک‌ها در خصوص استمهال وام‌ها نیز به صورت کامل انجام نشده است‌. در حال حاضر از ۱۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده، ۷۰۳ واحد تکمیل و ۹۰۰ واحد نیز در مرحله سقف قرار داشته و در حال تکمیل است و حدود ۱۰۰ واحد نیز به دلیل مشکلاتی در حوزه اخذ پروانه با موانعی رو برو هستند از طرفی بازسازی واحدهای روستایی نیز به صورت صد در صدی انجام شده است.
بر اساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند که در پی آن به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد و حدود ۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.
گفتنی است؛ بازدید از محل احداث شبکه تصفیه خانه آب چرام و همچنین پروژه راکد مانده تونل دیل آخرین برنامه نظارتی روز دوشنبه ۱۳ تیرماه کمیسیون عمران مجلس بود که تا پیش از غروب ادامه داشت.
بر اساس این گزارش تونل دیل بخشی از پروژه قطعه دوم جاده گچساران به چرام بوده که تا تابستان سال ۱۳۹۸ حدود ۶۳۰متر از ورودی و ۶۰۰متر هم از قسمت خروجی تونل کار شده بود،اما در آن زمان به دلیل بروز نشت گازهای ناشناخته به منظور رعایت نکات ایمنی طرح متوقف شد و گروهی با هماهنگی شرکت نفت گچساران از محل بازدید کرده و یک سری آزمایش های فنی انجام دادند و نتیجه گرفتند که گازهای همچون متان در داخل تونل وجود دارد، بنابر تاکنون علی رغم هزینه‌های زیادی که برای آن صورت گرفته نیمه کاره و بدون نتیجه نهایی بلاتکلیف مانده است.
طبق گفته مسئولان محلی ساخت تونل در گردنه دیل از برنامه‌های مهم برای توسعه گچساران در سال های اخیر بوده که با هدف کاهش ۱۵ کیلومتر از طول مسیر، خروج روستاهای مسیر از بن بست ارتباطی و پیش بینی سفری ایمن کلید خورده است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نیز در این خصوص گفته است: این پروژه تحولات بسیار چشمگیری را در منطقه ایجاد می کند و می تواند از تلفات جانی در این منطقه جلوگیری کند که متاسفانه این پروژه همچنان راکد بر زمین‌مانده و از طرح ملی خارج شده است.
وی گفت: تلاش می کنیم تا این پروژه به طرح ملی بازگشته تا بتواند از اعتبارات خوب آن استفاده شود و هر چه سریعتر مجددا فعال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1