تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : ۴۴۹۸۹۶
قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند؛

آقای قالیباف این نکات را در مورد کهگیلویه و بویراحمد بدانید / مسئولین حل بحران‌های کهگیلویه و بویراحمد را مطالبه کنند (+ چند پیشنهاد)

۱۱
۲
آقای قالیباف این نکات را در مورد کهگیلویه و بویراحمد بدانید / مسئولین حل بحران‌های کهگیلویه و بویراحمد را مطالبه کنند (+ چند پیشنهاد)
کبنا ؛
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فردا به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. اما مسئولین استانی باید از این فرصت استفاده کرده و حداقل حل یکی از مشکلات اساسی استان را در دستور کار قرار دهند.  
به گزارش کبنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فردا به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند. نشست با مسئولین استانی و نمایندگان مردم در مجلس و بررسی مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از منابع غنی و ظرفیت‌های فراوان، از مشکلات بسیاری رنج می‌برد. اما با وجود این مشکلات، مسئولین استانی همچنان در جلسات مختلف بر ظرفیت‌های این استان تأکید می‌کنند. حال دیگر برای همگان روشن شده است که این استان از چه منابعی برخوردار است. کافی است سری به ویکی‌پدیا بزنید تا معلوم شود ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد کدامند. قالیباف با نگاهی اجمالی به این سایت به راحتی می‌تواند متوجه شود که این استان در چه وضعیتی قرار دارد. بنابراین تکرار مکررات از سوی مسئولین استانی در نشست با قالیباف موضوعیت ندارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد و سه نماینده استان در مجلس باید طرح و برنامه به رئیس مجلس بدهند و به جای تکرار مکررات، یک خروجی قابل قبول از این سفر به دست بیاورند. قالیباف رئیس مجلس دارای اختیاراتی است که در حل برخی از مشکلات این استان می‌تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد.
کهگیلویه و بویراحمد در زیرساخت‌های مختلف مشکلات اساسی دارد؛ راه‌های زمینی کهگیلویه و بویراحمد پر از ایراد هستند و در برخی از مسیرها بیشترین تصادفات رخ می‌دهد. همین سال نو با کشته شدن چهار نفر در یکی از محورهای پرخطر شروع شد. از طرف دیگر، فرودگاه کهگیلویه و بویراحمد آنقدر ناامن است که مدیران استانی ترجیح می‌دهند از شیراز به سایر استانها سفر کنند. این داستان دارای بیشترین ظرفیت برای استفاده از گیاهان دارویی است، اما تاکنون خروجی‌ای در استفاده از این گیاهان دیده نشده است. از سوی دیگر، از نخبگان استانی استفاده چندانی در مناصب ملی نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از سرآمدان در حوزه‌های مختلف علمی، سلامت و اجرایی اهل کهگیلویه و بویراحمد هستند. با وجود منابع آبی عظیمی که در این استان وجود دارد، اکثر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد دچار تنش آبی هستند. فضاهای آموزشی دچار مشکلات بسیاری هستند طوری که بیش از 1500 نفر از دانش‌آموزان از نعمت نیکمت محروم هستند. در حوزه کشاورزی، بازار، و اغلب مسائل صنعتی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. شهرک‌های صنعتی از جوانب مختلف مورد نقد قرار دارد. اتاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. و مهمتر از همه آفت پروانه برگ‌خوار است که اخیراً تبدیل به یکی از دشمنان تمدنی زاگرس‌نشینان شده است.
قالیباف با توجه به اختیاراتی که دارد می‌تواند در برخی از این مشکلات ورود کرده و آنها را حل کند. مهمتر از همه قالیباف دو کمیسیون مهم عمران و صنعت را همراه خود به این استان آورده است. از آنجا که مجلسی‌ها بودجه‌ای در اختیار ندارند که به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص دهند، مسئولین استانی باید دستاورد این سفر را در مصوب کردن قوانینی به نفع این استان ببینند. پروژه‌ پاتاوه دهدشت، راه آهن یاسوج اقلید، سد تنگ سرخ، سد آبریز و ... از مهمترین پروژه‌های این استان هستند که رئیس مجلس می‌تواند طی بخشنامه و قانونی به این پروژه‌ها ورود کرده و در افزایش اعتبار این پروژه‌ها اثر داشته باشد.
آقای قالیباف در این استان نمایندگان مجلس نفوذ زیادی در انتصابات دارند. مثلاً فرماندار بیش از آنکه از استاندار دستور بگیرد، همسو با نماینده مجلس است و اعتماد به نفسش را از نماینده می‌گیرد. بنابراین استاندار چندان نمی‌تواند قدرت نفوذی روی آنها داشته باشد. از این رو انتظار می‌رود پای‌بندی به اصل تفکیک قوا در این استان مد نظر قرار گیرد. از قالیباف انتظار می‌رود حداقل یکی از بحران‌هایی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد را شناسایی کرده و در حل کامل آن بکوشد.
از مسئولین استانی نیز انتظار می‌رود به جای کلی‌گویی‌هایی که نتیجه‌ای دربرندارند، حداقل یکی از این مشکلات را طی متن و بخشنامه‌ای مصوب کنند. چرا که قدرت مصوبات ماندگاری بسیار بیشتری از وعده‌های مداوم برخی از مسئولین دارند. چنین فرصت‌هایی معمولاً هر چند سال یک بار به دست می‌آید و از دست دادن آن، به معنای ماندگاری این مشکلات و درد و رنج فراوان برای مردم این استان است.
در پایان به رئیس مجلس چند پیشنهاد می‌شود؛
یک)
برای حمایت از جنگل‌های کشور به ویژه جنگل‌های زاگرس و استان کهگیلویه و بویراحمد، جنگل‌ها را ملی تعریف کنید، همانند نفت که ملی شد و ردیف بودجه ملی برای گسترش، حفظ و تقویت جنگل‌ها در نظر بگیرید. چرا که حیات و ممات این مردم به وجود این جنگل‌ها وابسته است.
دو) برای استان‌های کمترتوسعه‌یافته  قانونی مصوب که اعتبارات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود. سعی کنید قانونی تصویب کنید که سرمایه‌گذاران به این استان‌ها با انگیزه ورود کنند و سرمایه خود را به این استان بیاورند. 
سه) با توجه به اینکه قدرت رایزنی و چانه‌زنی مسئولین کهگیلویه و بویراحمد کمتر از استان‌های دیگر است، محدوده سال مالی در این استان را نسبت به استان‌های دیگر افزایش دهید که بتوانند تمام این اعتبارات را جذب کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بودجه برای جادهها را فراموش نکنید
خ ش
United Kingdom
حرف ما مردم تغییر مدیران بی لیاقت ومامده از دولت قبل
United States
ما هم از همین مردمییم
ی مسول تو این دولت نام ببر که کاردان باشه
یعنی کار خودش بلد باشه تو استان یا .....
خ ش
United Kingdom
حرف ما مردم تغییر مدیران بی لیاقت ومامده از دولت قبل
استان
Iran, Islamic Republic of
هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
صرفا تبلیغاتی و نمایشی هست
دنا
Iran, Islamic Republic of
آخ سی قالی باف روشنفکر عکس یادگاری بگیر برای این چند روز گروهای وات ساپی خودت وگرنه هیچ کاری ازتون ساخته نیست بروید جلوی گرانی را بگیرید
Iran, Islamic Republic of
همیشه حق گرمیسر خورده میشه
لعنت بر باعث و بانیش گه این کار رو میکنه
یاسوج جز آب هواش چ داره
که باید راه آهن بیا یاسوج شرافتا حق گچسارانه راه آهن بیا
ن یاسوج سد آبریز واجبتره تا تنگ سد
زمین های دهدشت سوق چرام از واجبات هست آب رسانی ب چهار شهر بزرگ واجب تره ولی کو گوش شنوا
احمد
Iran, Islamic Republic of
سفرهای تشریفاتی همراه با نمایندگان ضررش بیشتر از سودش هست
Iran, Islamic Republic of
.... در استان عادلانه برنامه ریزی نمی کند و نکرد همه برنامه ریزی هایش به سود موحد است چون ایشان تمام وجود سیاسی اش را مدیون موحد است زمان موحد فرماندار گچساران شد بواسطه حمایت های موحد در قو قضائیه رشد کرد حتما قول بهش داده باز نشسته شرکت نفتش کند
Iran, Islamic Republic of
شاید در دولت قبل مدیری بی لیاقت باشد انصاف داشته باشید آیا در این دولت یک نفر که لیاقت و شایستگی خدمت به این ملت را داشته باشد هست انصافا حسن صحبت که می کرد ادم لذت می برد از لحن صحبت و کلام و بیانش ولی ابراهیم حداقل لحن و کلام و بیان که ندارد جمله بندی هم بلد نیست گذشتیم از تورم و گرانی و بدبختی و ذلتی که پاگیره مردم کرده لااقل حرف نزد تا بیش از این اعصاب مردم خورد و خراب نشود البته عامل بدبختی این مملکت این خبرنگاران چاپلوس و مزد بگیر و مجریان حقیر و ذلیلی است که مثلا میایند بصورت نمایشی جلسه پرسش و پاسخ برای رئیس جمور اجرا می کنند / فکر میکنی مردم هم مثل خپدت مفهمند وای بر ملت و مملکتی که ادم بی سواد بخواهد بر مسند و مناصب آن بنشیند و تصمیم گیری و برنامه ریزی کند
Iran, Islamic Republic of
استان کهکیلویه و بویراحمد بدون استاندار و نماینده سیاسی دولت آقای احمد زاده در قامت رئیس دفتر مجمع نمایندگان انجام وظیفه می کند نماینده سیاسی دولت نیست گرچه اساس دولت هم دولتی بسیار ضعیف و ناکار آمد است واقعا ضعیف ترین دولت و ضعیف ترین مجلس متاسفانه در تاریخ جهان همین دولت و مجلس است هیچ کدامشان برنامه ندارند فقط دور باطل است نظارت استصوابی و دخالت های بی جای حسین طائب باعث این بدبختی و بیچاره گی ملت ایران شده است دقیق مسئله آن پادشاهی شد که هیچ کدام از وزرا را در مناصب تخصصی خود بکار نگرفته بود بزرگترین دشمن و جاسوس برای یک مملکت قرار نگرفتن انسانها سرجای خودشان
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1