تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۴۴۹۷۱۴
شمارش معکوس پرداخت تسهیلات به مستاجران آغاز شد

کدام بانک برای وام ودیعه مسکن بهتر است؟

۱
۵
کدام بانک برای وام ودیعه مسکن بهتر است؟
کبنا ؛زمان پرداخت وام ودیعه مسکن نزدیک می‌شود؛ اگر خوب گوش کنید، همین حالا هم می‌توان صدای شمارش معکوس را شنید. بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت تهسیلات ودیعه مسکن را به بانک‌ها ارسال کرده و خیلی طول نمی‌کشد تا هر بانک، بخشنامه را به شعبات خود در سراسر کشور ارسال کند. امسال ۱۹ بانک و یک موسسه مالی اعتباری برای پرداخت تسهیلات به مستاجران اقدام می‌کنند. بانک مرکزی ۴۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده و جهت محکم‌کاری سهمیه‌ای برای هر بانک درنظر گرفته شده تا کسی نتواند مانند سال پیش، از زیر بار پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن شانه خالی کند. مستاجرانی که روی دریات وام ودیعه مسکن حساب باز کرده‌اند، عوض مراجعه به شعبات بانک‌ها باید اول به سایت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. باقی مراحل توسط پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد، اما این نوشته برای ایجاد آمادگی، کارگشا است.
مبلغ وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ چقدر است؟
به گزارش فرارو، تسهیلات ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ یا همان وام مستاجران، در تهران رقم ۱۰۰ میلیون تومان است. در سایر کلانشهر‌ها که شامل کرج، قم، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، اهواز می‌شود، رقم تسهیلات قابل پرداخت به مستاجران ۷۰ میلیون تومان خواهد بود. مستاجران سایر شهر‌ها و شهرستان‌ها امسال از بانک ۴۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند. امسال روی هم رفته رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است و مستاجران برای دریافت تسهیلات عوض مراجعه به شعبات بانک‌ها باید به سایت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند.
کدام بانک برای وام ودیعه مسکن بهتر است؟
امسال برای نظارت بر پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران و جلوگیری از شانه خالی‌کردن بانک‌ها از پرداخت وام، برای هر بانک سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است. بانک مرکزی در ابلاغیه خود آورده چنانچه خدای ناکرده بانک یا موسسه اعتباری بدون توجیه بانکی، نسبت به اعطای تسهیلات مشخص شده به‌میزان سقف سهمیه اقدام نکرده باشد، مشمول جریمه مالیاتی می‌شود. در سال‌های قبل بانک‌ها یک‌مرتبه اعلام کردند منابعشان ته کشیده و دیگر نمی‌توانند به مستاجران وام بدهند. 
سهمیه بانک مسکن با عدد هفت‌هزار میلیارد تومان، بیشتر از بقیه است و کمترین سهمیه به بانک ایران‌زمین، بانک خاورمیانه و موسسه اعتباری ملل تعلق گرفته، اما میزان این سهمیه‌ها الزاما به‌معنای شانس بیشتر برای دریافت تسهیلات نخواهد بود. از جدول زیر برای شفاف‌سازی روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن استفاده خواهد شد، اما اگر بتوانید مدارکتان را زود جور کنید، دریافت وام در بانک مسکن ساده‌تر خواهد بود. سهمیه تعیین شده برای بانک مسکن، دو برابر بانک دوم یعنی بانک ملی ایران است. اسم بقیه بانک‌ها هم در فهرست وجود دارد. بهتر است درخواست خود را در بانک و شعبه‌ای ثبت کنید که در آن صاحب حساب هستید.
کدام بانک برای وام ودیعه مسکن بهتر است؟
امسال برای نظارت بر پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای هر بانک سهمیه‌ در نظر گرفته شده 
زمان پرداخت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ کی خواهد بود؟
بانک مرکزی در هفتمین روز تابستان دستورالعمل پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را ابلاغ کرد. ابلاغیه طبق روال، اول به شعبه مرکزی می‌رود و از آنجا به شعبات بانک‌ها خواهد رسید. این پروسه زمان‌بر خواهد بود. اگر روی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ حساب باز کرده‌اید، در حال حاضر طبق برنامه باید به سایت سر بزنید، مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید و مراحلی که به آن ثبت‌نام از متقاضیان گفته می‌شود را به پایان برسانید. پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن یا همان وام مستاجران خودمان، از اول هم قرار بود تا مرحله تعیین شعبه، به‌صورت غیرحضوری پیش برود. وقتی اعلام کردند، مدارکتان را به بانک بدهید، تازه قسمت سخت کار شروع می‌شود. جایی که باید ضامن و وثیقه ارائه دهید. قانون می‌گوید چنانچه متقاضی حداکثر ظرف ۱۵ روزکاری از تاریخ معرفی به شعب، برای تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکرده باشد، بانک یا موسسه اعتباری می‌تواند نسبت به رد درخواست متقاضی در سامانه اقدام کند. پس از همین الان به‌فکر مدارک مورد نیاز خودتان و ضامن وام باشید.
نرخ سود وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ و اقساط ماهیانه آن چقدر است؟
مدت بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن مستاجران پنج سال خواهد بود. پیش از این، نرخ سود وام مستاجران ۱۸ درصد ذکر شده بود که به‌تازگی اعلام کردند، با پنج درصد کاهش، نرخ سود به ۱۳ درصد می‌رسد. با نرخ سود ۱۳ درصد، مبلغ اقساط ماهانه تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران تهرانی به دو میلیون و ۲۷۵ هزار تومان می‌رسد. مستاجران ساکن کلانشهر‌ها که موفق به دریافت تسهیلات ودیعه ۷۰ میلیون تومانی می‌شوند باید خودشان را برای پرداخت اقساط یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومانی در ماه آماده کنند. کسی که تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند و در سایر شهر‌های کشور ساکن است، ماهیانه ۹۱۰ هزار تومان قسط پرداخت خواهد کرد.
شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ چیست؟
متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات باشند. وجود کد رهگیری اجباری است و تسهیلات به قرارداد‌هایی تعلق می‌گیرد که از تاریخ اول فروردین سال ۱۴۰۱ به بعد امضا شده باشند. متقاضی موظف است قبل از ثبت‌نام، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان وارد کند. تسهیلات ودیعه مسکن، به نام مستاجران است و به خود آنها پرداخت می‌شود.
متقاضی باید متاهل باشد. چنانچه متقاضی مجرد باشد، در خصوص زنان ملاک سنی بالای ۳۵ سال سن و در خصوص مردان معیار سن بالای ۴۵ سال خواهد بود. متقاضیانی که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از تسهیلات کمک ودیعه مسکن موضوع مصوبات ستاد ملی کرونا استفاده کرده اند، در سال ۱۴۰۱ امکان استفاده از این تسهیلات را نخواهند داشت. متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن و همسرانشان هنگام ثبت‌نام، نباید صاحب خانه یا زمین مسکونی باشند. در هر مرحله از پرداخت تسهیلات که خلاف این مسئله مشخص شود، متقاضی از فرآیند پرداخت تسهیلات کنار گذاشته می‌شود. حتی اگر موفق به اخذ وام شده باشید، ناچار به به استرداد رقم تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و پرداخت جرایم خواهید بود.
قدرت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ در تهران چقدر است؟
وام ودیعه مسکن، در ذات خود تسهیلات به‌حساب می‌آید. یعنی شما به‌عنوان مستاجر قراردادی بسته‌اید و بخشی از رقم آن قرارداد را با وام بانکی تامین می‌کنید (تسهیلات به‌معنی سهل کردن)، با این حال برای اینکه وضعیت بازار اجاره مسکن دست‌تان بیاید، میان آگهی‌های منتشر شده باید به آپارتمان ۶۷ متری در خیابان جمهوری که سال ۱۳۸۷ ساخته شده و دو اتاق خواب دارد، اشاره کنیم. مالک این واحد ۱۰۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌خواهد. خانه درطبقه دوم واقع شده و آسانسور و پارکینگ ندارد. در خیابان مالک‌اشتر یک خانه ۴۵ متری شش سال ساخت با رهن ۱۰۰ میلیون تومان و اجاره ماهیانه پنج میلیونی وجود دارد که در طبقه اول واقع شده و دارای پارکینگ است. در خیابان بهارشیراز با ۱۰۰ میلیون و ماهی ۱۰ میلیون می‌شود یک واحد ۵۵ متری هفت سال ساخت اجاره کرد که فول امکانات است و در طبقه چهارم قرار گرفته.
شرق تهران جایی است که با ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه می‌شود خانه‌ای ۶۵ متری حوالی تهرانپارس اجاره کرد. به شرطی که بتوانید ماهی پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم اجاره بدهید. این خانه شش سال ساخت که یک اتاق خواب دارد، در طبقه سوم واقع شده و دارای آسانسور و پارکینگ است. در نارمک با ۱۰۰ میلیون پول پیش و ماهی شش میلیون اجاره می‌شود یک واحد ۷۵ متری ساخت سال ۱۳۷۵ را اجاره کرد که در طبقه دوم قرار گرفته و پارکینگ و آسانسور ندارد.
تسهیلات ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱، در غرب تهران اندازه اجاره آپارتمانی ۵۰ متری و یک خوابه در سعادت‌آباد با سن ۱۶ سال است که در طبقه همکف قرار داشته و پارکینگ دارد. صاحبخانه ۱۰۰ میلیون پول پیش می‌خواهد و باید ماهی ۱۲ میلیون تومان به‌حسابش واریز کرد. در خیابان پونک واحدی ۶۹ متری و ۱۳ سال ساخت با یک اتاق خواب را می‌شود با ۱۰۰ میلیون رهن و ماهی شش میلیون تومان اجاره کرد. این واحد در طبقه سوم قرار گرفته و آسانسور و پارکینگ ندارد. بین آگهی‌ها به آپارتمانی ۵۹ متری در جنت‌آباد برخوردیم که ۱۷ سال پیش ساخته شده و برای اینکه بشود ساکن آن شد به ۱۰۰ میلیون پیش و ماهی شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان پول نیاز دارید. این واحد درطبقه سوم قرار گرفته و آسانسور ندارد، اما دارای پارکینگ است.
جنوب تهران، همین حالا میزبان مستاجرانی است که برای واحدی ۵۸ متری در خیابان بریانک، ماهی چهار میلیون اجاره و پیش پرداخت ۱۰۰ میلیونی پرداخت کرده‌آند. این آپارتمان سال ۹۰ ساخته شده و در طبقه دوم قرار گرفته و امکانات خاصی ندارد. در شادآباد با ۱۰۰ میلیون می‌شود یک خانه ۴۰ متری را رهن کرد. این واحد در طبقه اول قرار گرفته و پارکینگ و انباری ندارد. در عبدال‌آباد با ۱۰۰ میلیون ودیعه و ماهی سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره می‌شود پای میز مذاکره با صاحب واحدی ۶۵ متری و یک‌خوابه که سال ۱۳۹۵ ساخته شده و پارکینگ ندارد، نشست.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
تعیین شعبه یعنی چی میشه بگید
این مرد روسیه را می‌گرداند!

این مرد روسیه را می‌گرداند!

یکی از نکات مهم در مورد میشوستین این است که او علی رغم موقعیت مهم سیاسی خود در روسیه ...
رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

رد مذاکره ایران و آمریکا در سفر ابراهیم رئیسی!

«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و ...
استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

استعفای معاون اقتصادی رییسی + انتقاد تند مطهری از پست محسن رضایی!

محسن رضايي ازدولت خارج شد تا به سمت جديد «رييس دبيرخانه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران ...
1