تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۴۹۰۸۴
در نشستی با حضور مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان مطرح شد؛

تمام شرایط برای احداث نیروگاه‌های برق پایدار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

۰
تمام شرایط برای احداث نیروگاه‌های برق پایدار در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
کبنا ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حال توسعه تمام شرایط برای احداث نیروگاه‌های تولید برق پایدار را دارد.
به گزارش کبنا، کیامرث حاجی زاده با حضور دشت بزرگ مدیرعامل شبکه توزیع برق استان های کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان و جمعی از مدیران استانی گفت: برق از زیرساخت ها و نیاز اصلی استان بوده و با توجه به سرعت پیشرفت و توسعه استان نیازمند سرمایه گذاری برای احداث طرح ها و نیروگاه های مختلف تولید انرژی برق هستیم.
وی با اشاره به اینکه، استان ظرفیت لازم برای ایجاد نیروگاه های برق آبی، صفحات خورشیدی، نیروگاه های حرارتی و حتی بادی را دارد، تصریح کرد: طرح های بزرگی برای تامین برق و آب پایدار در استان داریم که با تکمیل و بهره برداری از آنها مشکلات رفع می شود و ما به فکر آینده استان هستیم.
معاون عمرانی استانداری، تولید انرژی برق در استان را یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها بیان کرد و گفت: برای این منظور زمین، منابع و تسهیلات را تامین و در اختیار قرار می دهیم تا نیروگاه های تولید انرژی در خود استان باشد.
وی با تاکید براینکه در احداث کارخانجات بزرگ پیوست تولید برق مد نظر باشد، گفت: ۲ کارخانه سیمان در استان داریم و چنانچه در ایجاد نیروگاه برای تامین برق خود اقدام کنند مورد حمایت قرار می گیرند.
حاجی زاده تصریح کرد: زمین برای احداث سه نیروگاه ۱۰ مگاواتی در دشت روم برای شهرستان بویراحمد، در خان احمد برای گچساران و باشت و در چرام و دهدشت را تامین کردیم.
وی تاکید کرد: منابع طبیعی استان برای احداث پست برق در سی سخت و برای احداث نیروگاه هفت مگاواتی در دیشموک و قلعه رئیسی ظرف مدت ۱۰ روز زمین مناسب تامین کند.
معان هماهنگی امور عمرانی استانداری از پایدار بودن شرایط برق در استان خبر داد و برای تداوم این شرایط بر ضرورت مدیریت مصرف برق در بخش های صنعت و خانگی تاکید کرد.
حاجی زاده خاطرنشان کرد: همکاران حوزه برق استان با تداوم اقدام های خود و با مدیریت خوب و با تاکید بر صرفه جویی بهینه در مصرف انرژی برای پایدار ماندن برق در همه نقاط استان تلاش کنند.
وی گفت: پایش اداره های دولتی از دیگر اقدام هایی است تا در زمان فعالیت به طور حتم در روشنایی ها و سیستم های برقی صرفه جویی های لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه، میزان مصرف برق در تابستان افزایش چشمگیر پیدا می کند اعلام کرد: بر این اساس انتظار است هم نیروگاه های تولید برق و هم استان خوزستان آمادگی لازم برای تامین نیاز برقی این ایام را مد نظر داشته باشند.
حاجی زاده با بیان اینکه، اکنون با اقدامات و هماهنگی های انجام شده مشکلی در تامین و مصرف برق وجود ندارد، بر تداوم اقدام های مدیریتی مصرف با هدف کمک به تامین برق بخش تولید و مصارف خانگی تاکید کرد.
دشت بزرگ مدیرعامل شبکه توزیع برق استان های کهگیلویه وبویراحمد و خوزستان هم گفت: برای احداث نیروگاه های تولید برق و تقویت شبکه برق و تامین برق مورد نیاز در استان کهگیلویه وبویراحمد آمادگی و همکاری لازم و همه جانبه را داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1