کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در تعطیلات خردادماه صورت گرفت

دزدی هالیوودی از بانک ملی / صندوق های امانات غارت شدند + جزییات

16 خرداد 1401 ساعت 21:31

چند نفر از کارکنان بانک که در بررسی‌های اولیه در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته اند تحت نظر هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.


در تعطیلات خردادماه سارقان به یکی از شعبات بانک ملی در تهران نفوذ کردند و محتویات حدود ۲۵۰صندوق امانت را به سرقت بردند.
به گزارش کبنا به نقل از مهر، تعدادی از سارقان در تعطیلات اخیر از ساختمان مجاور وارد شعبه ممتاز بانک ملی واقع در خیابان انقلاب رو به روی دانشگاه تهران شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.
بر اساس این خبر، به دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند و همین امر باعث شده است که آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد.
بر اساس اعلام منابع آگاه به مهر همچنین سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد اما به دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده است رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرد و فکر کرد مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.
حجم و عدد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست چراکه بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است؛ همچنین پرونده این سرقت در اداره ۱۷ پلیس آگاهی در دست بررسی و پیگیری است.
بانک ملی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.
دستگیری سارقان صندوق امانات بانک در حال پیگیری است
سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس اگاهی پایتخت در خصوص سرقت از صندوق امانات یکی از بانک‌های خیابان انقلاب، بیان داشت: به محض اطلاع از وقوع سرقت پیگیری‌های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد.
لازم بذکر است چند نفر از کارکنان بانک که در بررسی‌های اولیه در این حادثه قصور و سهل انگاری داشته اند تحت نظر هستند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.


کد مطلب: 448836

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/448836/دزدی-هالیوودی-بانک-ملی-صندوق-های-امانات-غارت-شدند-جزییات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1