تاریخ انتشار
شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۴۴۸۵۱۸
کبنا بررسی کرد؛

مسائل دانشگاه یاسوج؛ از بحران غیرمرتبط‌ها تا کاستی‌ در امکانات رفاهی و سرعت پایین اینترنت

۱۰
۳
مسائل دانشگاه یاسوج؛ از بحران غیرمرتبط‌ها تا کاستی‌ در امکانات رفاهی و سرعت پایین اینترنت
کبنا ؛
خوابگاه‌های دانشجویی با وجود چندین ماه تعطیلی دانشگاه، تغییرات مثبت چندانی بر روی آنها صورت نگرفته است و صرفاً به تغییر نام آنها اکتفا شده و به کیفیت و کاربری آنها نیز اضافه نشده است.
به گزارش کبنا، دانشگاه یاسوج در سال‌های اخیر همواره از مشکلات رفاهی و دانشجویی رنج برده است. با بازگشایی و حضوری شدن کلاس‌های دانشگاه یاسوج بعد از چندین ماه تعطیلات کرونایی، انتظار می‌رفت در نبود دانشجوها و هزینه‌های سالانه دانشجویی در دوران پیش از کرونا، ضعف‌ها و کاستی‌های قبلی، روز به روز کاهش یافته و دانشجویان با اطمینان خاطر بیشتر به امر آموزش و تحصیل بپردازند. اما با کمال تاسف کافی است سری به خوابگاه‌های دانشجویی بزنید و یا درد دل دانشجویان این دانشگاه را بشنوید.
گلایه‌های دانشجویام از ضعف‌های موجود در خوابگاه‌های دانشجویی شنیدنی است؛ به گفته برخی از آنها، سرعت اینترنت در این دانشگاه در بدترین حالت ممکن قرار دارد. به گونه‌ای که دانشجویان تحصیلات تکمیلی حتی برای یک ایمیل زدن دچار مشکل‌اند و ناچارند از اینترنت شخصی استفاده کنند. قطع و وصلی‌های مکرر اینترنت در خوابگاه‌های دانشجویی موجبات نارضایتی بسیاری از دانشجویان را فراهم کرده‌اند.
از سوی دبگر، خوابگاه‌های دانشجویی با وجود چندین ماه تعطیلی دانشگاه، تغییرات مثبت چندانی بر روی آنها صورت نگرفته است و صرفاً به تغییر نام آنها اکتفا شده و به کیفیت و کاربری آنها نیز اضافه نشده است.
جمع زیادی از دانشجویان غیربومی از کیفیت پایین غذا و سلف سرویس به شدت شاکی‌اند. اما از آنجا که دسترسی به مسئولین دانشگاه چندان راحت نیست و دانشگاه نیز فاقد هر گونه نماینده صنفی و دانشجویی است، این دانشجویان تاکنون نتوانسته‌اند مطالبات خود را مطرح کنند. با وجود اینکه چند ماه از انتصاب ریاست دانشگاه یاسوج می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد وی تاکنون به صورت رسمی در جمع دانشجویان چندان حضور نیافته و مطالبات آنها را حضوری نشنیده است. 
دانشگاه یاسوج به‌واسطه ساخت و سازهایی در دولت قبل دارای امکانات رفاهی و خدماتی متعددی در حوزه ورزش و سلامت از جمله چمن فوتبال، استخر و ... می‌باشد. اما در کمال تأسف، سیاست دانشگاه بر بازاری‌سازی و تجاری کردن امکانات دانشگاه است و دانشجویان عملاً از این خدمات و امکانات، هفته‌ای دو ساعت استفاده می‌کنند و عملاً این خدمات به نام دانشجو و به کام دیگران احداث شده است.
این دانشگاه از دیرباز مورد هجوم سیاسیون و افراد متنفذ سیاسی بوده است؛ چرخش و چیدمان نیرو ها و کارکنان به طرز عجیب و غریبی تغییر پیدا کرده است به گونه ای که نیروهای حراست به امور فرهنگی دانشگاه رفته خدماتی ها وارد بخش اداری شده‌اند. از آنجا که اقدامات فرهنگی نیازمند ظرافت‌های خاص و دانش مورد نیاز در این زمینه است، این اقدام ممکن است آسیب‌هایی برای دانشگاه در پی داشته باشد. همچنین می‌تواند برای تشکل‌ها و فعالیت‌های صنفی و دانشجویی نیز پیامدهای نامطلوبی در پی داشته باشد. به نظر می‌رسد بحران غیرمرتبط‌ها در دانشگاه به نقطه اوج خود رسیده است. دانشگاه یاسوج به عنوان نهادی که سالانه میزبان و پذیرای دانشجویانی از سایر نقاط کشور است و نمایانگر وجهه فرهنگی استان است می‌بایست در چینش کادر اداری‌ای که با دانشجویان و خانواده‌های آنها در ارتباط است، دقت نظر ویژه‌ای داشته باشد، نه اینکه بر اساس سفارش‌ها دست به چینش نیروها بزند. چرا که سیاست‌های فرهنگی دانشگاه از اهمیت به خصوصی برخوردارند و نمی‌توان بی‌توجه و به سادگی از کنار آنها عبور کرد.
انتظار می‌رود این نقدها مورد سمع و نظر مسئولین دانشگاه قرار گیرد و همچون گذشته به نیروهای مخالف نسبت داده نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
راجب به آموزش و پرورش بویراحمد که با وجود روی کار آمدن دولت انقلابی تغییری نکرده و همان مسئولان سابق و بانیان وضع موجود هستند هم مطالبه گری کنید
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرمی، قاطع، شفاف و مقتدر...
دوستان عزیز به یک‌نکته توجه کنند و صورت‌مساله را پاک نکنید:
موقعی که نماینده تون‌دانشگاه را دودستی واگذار کرد و آموزش و پرورش را جسپید باید فکر این‌روزها را هم‌میکرد.
حالا هم‌ دکتر کرمی طبق روال معلوم و مرسوم‌انجام‌تکلیف میکنند.
...
فلذا از شوفران محترم‌خواهشمندیم که دست از تخریب دکتر کرمی بردارند و یک سوزن‌به خود و یک جوالدوز به دیگران...
دانشگاه یاسوج
Romania
چهار سال حضور رئیس سابق دانشگاه باعث رکود و پسرفت دانشگاه یاسوج گردید. رئیس سابق باتوجه به شرایط کرونایی و تعطیلی می توانست کارهای زیادی در زمینه زیرساختها از جمله اینترنت در دانشگاه انجام دهد که متاسفانه بخاطر پیری و نداشتن انرژی کافی، زمان از دست رفت. اکنون از دکتر کرمی انتظار می رود، در حوزه اینترنت و کیفیت پایین غذای سلف سرویس چاره ای بیندیشد.
امپراتور
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر کرمی عزیز

این راه که می‌روی به ترکستان است ابن حجم از نیرو های که با مشاوره برخی ها آوردی تو کادر اداری بلای جانت خواهد شد
پیام ما رخ به یادگار داشته باش
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
معاون دانشجویی شخصیتا آدم خوبیه ولی واقعا اینکاره نیست
وضعیت غذا اصلا جالب نیست
سرعت اینترنت خوابگاه و دانشگاه آنقدر پایین ه که آدم گریه ش میگیره
دانشگاه از نظر رفاهی نسبت به ۴... ۵ سال پیش خیلی بدتر شده
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرمی مگه ۰ند وقته که اومده. برید از عریان بپرسید تو این سالها چکار کرد.؟ دکتر کرمی زمان میبره تا بخواد همه موارد اصلاح کنه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نمیدونم منظورتون از عدم حضور رئیس دانشگاه در جمع دانشجویان چیه؟ اما باید به عرضتون برسونم درتمامی برنامه ها و مناسبت ها رئیس جدید دانشگاه حضور فعال دارند، با دانشجویان در تماس هستند و بسیار فعال و پیگیر امور ند. بی زحمت عجولانه قضاوت نکنید و سنگ اندازی نداشته باشید . برای رضای خدا هم که شده بزارید ایشون کارشون رو انجام بدن و با مانع تراشی هاتون تیشه به ریشه دانشگاه یاسوج نزنید.
مطالب بیان شده تا حد زیادی کذب و بی اساس است.
Iran, Islamic Republic of
سلام وقت بخیر، دانشگاه باید برای ایستگاه گلستان 2 داخل شهر سرویس بزاره ولی اینکارو نمیکنه، کاش اینو هم ب گزارشاتون اضاف میکردین.
Romania
جناب اقای دکتر کرمی بسیار فعال و مقتدر هستن لذا تمام ضعف دانشگاه از رییس سابق اقای دکتر عریان بودن ک ازین ب بعد از اقای دکتر کرمی انتظار میرود در زمینه مشکلات دانشگاه مخصوصا خابگاها تلاش کنند
مهسا
Iran, Islamic Republic of
روی کاغذ رییس دانشگاه است در عمل افراد دیگری مسولیت رو بگردن دارند . متاسفانه بخشنامههای دولت و تغییر وضعیت ایثارگران به رسمی قطعی باعث شد یکسری نیروی بی تجربه رو جایگزین افراد با سابقه و با تجربه کنند . کجای جهان همزمان معاون ، مدیر ، و کارشناس یه حوزه رو با هم تغییر میدهند و نیروی جدید وارد میکنند . دکتر کرمی نیروی مردمی است و کارکنان رضایت دارند انشالله بعداز تایید شدن حکم جلوی تاخت و تاز یه عده رو باید گرفت
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1