تاریخ انتشار
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۴۴۸۴۷۰
در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج مطرح شد

خیانت و جنایت در ساختمان متروپل آبادان / ساخت و سازهای بدون نظارت در کهگیلویه و بویراحمد

۱
خیانت و جنایت در  ساختمان متروپل آبادان / ساخت و سازهای بدون نظارت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: چیزی به غیر از خیانت و جنایت نمی‌توان بر روی حادثه متروپل گذاشت انسانهای بی گناه این چنین جان خود را از دست می‌دهند.
به گزارش کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد که آن حضرت همه را نصیحت کردند هر مسلمانی باید ما ائمه را بشناسد آنکه ما را می‌شناسد و معتقد به امامت و دانایی ماست و نصایح ما را از سر دلسوزی می‌داند حقیقت را پی می‌برد این شخص باید مراقب اعمال خود باشد و محاسبه نفس کند.
 وی در ادامه گفت: خیلی‌ها حجاب و کار خوب و در یک کلمه ایمان را رها کرده‌اند ممکن است انسان بعد از هدایت نیز گمراه شود اما این ائمه هستند که انسان‌ها را از گمراهی نجات می‌دهند.
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهادت امام جعفر صادق را تسلیت گفت و افزود: برای حفظ دین یک روز امامان ما مثل امام حسین علیه السلام خون می‌دادند و رفتن خود را بهتر از زندگی می‌دانستند و چنین راه معنویت را نشان می‌دادند یک روز هم مثل امام جعفر صادق معارف الهی را به ما آموزش می‌دهند قرآن را تفسیر می‌کنند یکی از ادله خوب امام معصومین است که همه موضوعات را عالمانه و حکیمانه به پیروان خود می گویند تا به راه گناه و انحراف کشیده نشوند.
 وی در ادامه با تبریک ولادت امام حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: از امام صادق(ع) است که می‌گوید حضرت معصومه(س) همه شیعیان خود را شفاعت می‌کند و امام جواد(ع) می‌فرماید هر کس عمه‌ام را در قم زیارت کند در بهشت جای دارد.
 حسینی با تبریک روز دختر یادآور شد: دختران ما باید سیره حضرت معصومه سلام الله علیها را در پیش بگیرند امروز دختران بیش از همه در معرض آسیب فضای مجازی قرار دارند فضای ماهواره‌ای و مجازی حیا را در بین دختران از بین می‌برد چادر را از سر دختران ما در می‌آورد که خطرناک و وحشتناک است.
 وی گفت: باید دختران خود را به صورت دینی تربیت کنیم که در شأن یک دختر مسلمان باشد انسان اگر از حیا دور شود با حیوان هیچ تفاوتی ندارد و امروزه حیا و حجاب و عفت و پاکدامنی لازمه دختران مسلمان و شیعه است. 
حسینی افزود: دخترها، مادران آینده کشور ما هستند دختران اگر به خوبی تربیت شوند فرزندان شایسته تحویل جامعه خواهند داد.
 وی در ادامه گفت: مسئولان نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند نباید یک عده‌ای از این وضعیت سوء استفاده کنند باید بازار کنترل و برخورد با گران فروشان شود پس از آزادسازی قیمت‌ها عده‌ای به دنبال منافع خودشان هستند که باید مورد پیگرد قرار گیرند.

 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج به حادثه ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: به مردم شریف آبادان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم عده‌ای از هموطنان در آن ساختمان جان خود را از دست دادند و یا مصدوم شدند حرف‌های زیادی در مورد نظارت بر ساختمان سازی وجود دارد برخی‌ها وجدان کاری ندارند در حالی که باید شهرداری‌ها نظارت درستی داشته باشد اما متاسفانه ساختمان‌ها تنها امضای ناظر را در خود می‌بینند و هیچ گونه نظارتی در کار نیست.
 امام جمعه یاسوج گفت: چرا با جان مردم بازی می‌کنید و آبروی کشور خود را می‌بریم و نظارت‌ها را تعطیل می‌کنیم شهرداری‌ها و نظام مهندسی دقت کنند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند تا چنین فاجعه‌ای ایجاد نشود.
 وی گفت: جاهایی را می‌بینیم که بعد از چهار ماه آسفالت آنجا از بین می‌رود اشکال کار از کجاست؟ قطعاً فقط آدم‌ها مشکل دارند که رعایت انصاف نمی‌کنند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند.
 حسینی در ادامه با بیان اینکه در حادثه متروپل آبادان خیانت و جنایت دیده شد افزود: چیزی به غیر از خیانت و جنایت نمی‌توان بر روی آن گذاشت انسانهای بی گناه این چنین جان خود را از دست می‌دهند.
 وی گفت: در همین شهر ما ساختمان‌هایی وجود دارد که بدون هیچ گونه نظارتی ساخته می‌شوند اگر فردا زلزله آمد چه کسی پاسخگو خواهد بود چرا در زلزله سی سخت منازل نوساز هم خراب می‌شود دلیل این است که نظارت تعطیل شده است.
 حسینی در ادامه با بیان اینکه مشکلات ساختمان سازی فقط مربوط به نظارت بر ساخت و ساز نیست یادآور شد: در ساختمان سازی اصلاً مسائل اخلاقی مورد توجه قرار نمی‌گیرد چرا باید درب یک اتاق به روی درب خانه روبرو مشرف باشد گاهی صدا از این واحد در آن واحد شنیده می‌شود چرا اصول ساختمان سازی را رعایت نمی‌کنید تا مسائل اخلاقی و عفت و حیا در نظر گرفته نشود یک آجر روی آجر می‌گذارند معلوم است که صدا از این واحد به واحد دیگر می‌رود اگر درب خانه را باز کنید تا اندرون خانه دیگر را خواهید دید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1