تاریخ انتشار
جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۴۸۴۶۵
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

اگر نان نباشد عبادات انجام نمی‌شود / یارانه ۴۰۰ هزار تومانی با این گرانی دردی را دوا نمی‌کند / اول یارانه بدهید بعد گران کنید / میوه کیلویی ۶۰ هزار تومان کی می‌تواند، بخرد؟

۳
۱
اگر نان نباشد عبادات انجام نمی‌شود / یارانه ۴۰۰ هزار تومانی با این گرانی دردی را دوا نمی‌کند / اول یارانه بدهید بعد گران کنید / میوه کیلویی ۶۰ هزار تومان کی می‌تواند، بخرد؟
کبنا ؛نماز جمعه این هفته شهرستان گچساران به امامت حجت الاسلام صفایی امام جمعه موقت گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا از گچساران، امام جمعه موقت این شهرستان امروز (۶ خردادماه ۱۴۰۱) در خطبه‌های پیش از نماز ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و ذکر روایت در خصوص این امام، به لزوم حمایت از خانواده‌های زندانیان اشاره کرده و اظهار کرد: امروز روز نسیم مهر و حمایت از خانواده‌های زندانیان نیز هست، اگر زندانیان گناهکارند، خانواده‌هایشان جرمی ندارند، باید از اینها حمایت کنیم و کمک کارشان باشیم.
وی گفت: زنان مسلمان باید الگوی خود را حضرت فاطمه و حضرت معصومه قرار دهند، 
وی گفت: حضرت معصومه (س) الگوی امت مسلمان هستند، امروز متدینین نگران مسئله حجاب هستند، کاش مسئولین این مسئله مهم جوابی می‌دادند و برنامه‌هایی را قرار می‌دادند که این موضوع کنترل می‌شد.
وی گفت: فضای شهرها و استان‌های ما باید فضای مهدوی و علوی و فاطمی باشد. شهیدی که در وصیت نامه‌اش نوشت برای شهادت من گریه نکنید، آنروزی گریه کنید که عفاف و حجاب سبک شمرده شود.
وی در خصوص حادثه متروپل آبادان گفت: حادثه متروپل در ابادان ممکن است دامن گیر هر شهری شود. در برخی از شهرها بسیاری از ساختمان‌ها بیشتر از ۱۰ طبقه هستند، اگر زلزله‌ای بیاید چه اتفاقی برای این ساختمان‌ها می افتد. ناظر، کارگر، بنا، مهندس ناظر، اگر درست عمل کنند این اتفاقات را شاهد نخواهیم بود.
وی در خصوص شهادت و ترور مدافع حرم در هفته گذشته گفت: اینان خود را در مکتب امام حسین (ع) دیده‌اند، این‌ها جان خود را در طلب اخلاص گذاشته‌اند، کسی که در جنگ با صهیونیست‌ها جان خود را تقدیم می‌کند، این روح حسینی است.
وی گفت: باید این انسان‌های ارزشمند را محافظت کرد و نگذاشت از بین بروند.
حجت الاسلام صفایی اظهار کرد: مقام معظم رهبری مطالبی بیان کردند، از جمله گفتند انقلابی ماندن خیلی بهتر از انقلابی بودن است. انقلاب کردن ارزشمند است، اما ارزشمندتر حفظ این انقلاب است، همیشه باید انقلابی عمل کرد، نه بصورت مقطعی انقلابی باشیم.
وی به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها اشاره کرده و گفت: در این روزها طرح مردمی سازی یارانه‌ها در صدر کار دولت خدمتگذار است. دولت درصدد کنترل قیمت‌ها است.
وی افزود: اما چند جمله نکته وجود دارد، پیامبر ۳ سال در شعب ابی طالب محاصره اقتصادی بودند. تحریم به تمام معنا بود، پیامبر در اواخر این سه سال با خدا مناجات می‌کرده و فرمودند خدایا نان را برای ما مبارک بگردان، بین ما و نان جدایی نینداز، اگر نان نباشد نه نماز می‌خوانیم و نه روزه می‌گیریم. پیامبر این را گفته‌اند.
خطیب جمعه گچساران گفت: اگر نان نباشد کسی نمی‌تواند عبادت کند و ادامه زندگی دهد. سخت است، توان می‌خواهد. نان مردم اگر مشکل پیدا کند، مردم نمی‌توانند واجبات خود را انجام دهند، همه چیز وابستگی به نان دارد. در کشور ما هنوز نان گران نشده، اما خدا نکند که این نان هم گران شود. 
وی خطاب به مسئولان دولت افزود: مردم ما آگاهند، از قاچاق باخبرند، بصیر هستند، می‌دانند که دولت به دنبال حل معضل قاچاق است. آثار عملکرد دولت را در کاهش قاچاق در روزهای اخیر دیدیم. اما ملت را دریابید، فشار اقتصادی بخصوص بر روی پابرهنگان وجود دارد.
حجت الاسلام صفایی بیان کرد: بعضی‌ها بیکارند، کسی از خانواده‌شان سر کار نیست، یارانه 300 و ۴۰۰ هزار تومانی داده‌اید ولی با این گرانی اجناس یارانه 400 هزارتومانی دردی را دوا نمی‌کند.
وی گفت: من به عنوان یک طلبه، و به عنوان یک دلسوز بیان می‌کنم که ما در بین مردم هستم، پرتقال کیلویی 60 هزار تومان است، میوه‌های تابستانه کیلویی ۶۰ هزار تومان است، باید به فریاد این ملت رسید. کی می‌تواند میوه بخرد؟ اگر می‌خواهید اجناس را گران کنید، اول یارانه‌اش را بدهید.
وی گفت: اگر قرار است جنسی گران شود اول یارانه‌اش را بدهید، کفاف نمی‌کند.
وی گفت: دولت کار سختی می‌خواهد انجام دهد، اما کار سخت باید فکر سختی هم پشتش باشد، هر چند که دولت هم به فکر هست و مردم ما هم صبور هستند. اما مسئولین هم دلسوزانه عمل کنند.
وی گفت: مردم ازسرود سلام فرمانده استقبال خیلی زیادی کرده‌اند، کرونا دارد برچیده می‌شود و مجالس در حال برگزاری است، اما مجالس مذهبی را هم برپا کنید، هنوز خیلی از حسینیه‌ها تعطیل است. با رعایت مسائل بهداشتی مراسم مذهبی برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حاج آقاگیلاس کیلیویی 140هزارتومان است جهت اطلاع
Iran, Islamic Republic of
مردم گچساران بی عارن سلام فرمانده دردی دوا نمیکنه
Iran, Islamic Republic of
وای شکم گشنه که راه مسجد وکلیسا رو نمیشناسه ..‌‌فقرمساوی با فحشاست ....بیا بنگرید چه شده
...خانواده ها ازهم پاشیدن وای ،وای ،وای ...
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1