تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۴۴۸۰۰۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد:

کشف‌وضبط 48 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در بویراحمد و گچساران

۰
کشف‌وضبط 48 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در بویراحمد و گچساران
کبنا ؛مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 48 دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز در شهرستان های بویراحمد و گچساران این استان در سالجاری خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، جمال معتمدی زاده در نشست مبارزه با رمزارزهای غیرمجاز گفت: متاسفانه برخی برای سودجویی شخصی اقدام به استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمزارز می کنند که خسارات فراوانی برای شبکه های برق رسانی و بیت المال بدنبال دارد.
وی با بیان اینکه در سالجاری تاکنون 48 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در شهرستان های گچساران و بویراحمد این استان کشف و ضبط شده است، اظهارداشت: توان مصرفی دستگاه های کشف شده بیش از 100 کیلووات بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، خسارات وارده ریالی این دستگاه ها به شبکه های توزیع نیروی برق را سه میلیارد ریال معادل 300 میلیون تومان عنوان کرد.
معتمدی زاده تاکیدکرد که مبارزه با پدیده شوم دستگاه های استخراج کننده رمزارز غیرمجازها در استان کهگیلویه و بویراحمد شدت می گیرد و بطور حتم براساس قانون، با متخلفین برخورد قاطع قضایی می شود.
وی در خصوص نحوه معرفی و پاداشی که به گزارش دهندگان اختصاص می‌یابد نیز خاطرنشان کرد: سه راهکار برای ارائه اطلاعات این مراکز وجود دارد که شامل درج اطلاعات مراکز مورد اشاره در سامانه اینترنتی شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat اعلام از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت برق محل زندگی خود است.
معتمدی زاده گفت: اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه نزد وزارت نیرو حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی که مُنجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز شود، تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: مجازات حبس و قطع دائم و جمع آوری انشعاب برق و یا گاز محل وقوع استخراج غیرمجاز رمز ارز برای کسانی که به کار خلاف خود ادامه دهند در نظر گرفته شده است.
معتمدی زاده با بیان این که استخراج غیرمجاز رمز ارز قاچاق سوخت است، ادامه داد: همانند سوخت که اختلاف قیمت در داخل و خارج از کشور به ایجاد پدیده قاچاق سوخت در مرزها می انجامد، در برق نیز اختلاف به شدت معنادار نرخ برق در ایران و سایر کشورها به رواج پدیده استخراج غیرمجاز رمز ارز منجر شده است.
وی گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، حدود ۱۰ درصد کسری پیش بینی شده برای گاز در کشور در زمستان امسال نیز ناشی از فعالیت استخراج غیرمجاز رمز ارز است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: تامین برق رمزارزها نسبت به قیمت برق در ایران با کشورهای دیگر یک بیستم و در مواردی حتی تا یک هشتادم می رسد که همین موضوع، استخراج غیرمجاز رمزارز در ایران را شدت بخشیده و مبارزه با آن را سخت تر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
1