تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۴۷۹۷۱
مادر شهید گمنام فضل الله خوید پس از 35 سال چشم انتظاری به فرزندش پیوست

خداحافظ ای مادر

۱
۰
خداحافظ ای مادر
کبنا ؛
مسئولین کهگیلویه و بویراحمد بدانند که این مادر 35 سال، بی‌گناه از فرزندش دور ماند تا عدالت الهی، استقلال، و آزادی در این سرزمین بنا شود؛ تا تبعیض، خویشاوندسالاری، استخدام‌های فله‌ای و فساد در این سرزمین رخت بر بندد.
31 شهریور 1359 با حمله نیروی زمینی و هوایی رژیم بعث عراق به ایران، جنگ هشت ساله شروع شد. با وجود آن‌که تصور می‌شد این جنگ در مدت کوتاهی به پایان می‌رسد، دومین جنگ طولانی قرن بیستم لقب گرفت.
بر اساس گزارشی که منابع مختلف داخلی منتشر کرده‌اند، در این جنگ بالغ بر 196 هزار نفر از هموطنان به شهادت رسیدند. از این میان، بیشترین تعداد شهدا مربوط به استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بود. این سه استان با هم بیش از  57 هزار شهید دادند.
استان کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به جمعیت، بیشترین حضور را در جنگ تحمیلی داشت. آمار شهدای این استان، قریب به 1880 شهید است. به گفته سردار خرمدل، طبق برآوردی که صورت گرفت از هر ۴ مردی که در آن دوران می‌توانست در جنگ حضور داشته باشد، یک نفر حضور پیدا کردند. بیش از ۳۶ هزار نفر از این استان در جنگ تحمیلی شرکت کرده‌اند؛ ۱۰ هزار و ۳۰۰ جانباز تقدیم کرده‌ایم و کوچکترین شهید استان نیز ۱۵ ساله بوده است.
در این جنگ مادرانی فرزندان، زنانی، همسران و فرزندانی پدرشان را در راه دفاع از سرزمین‌شان فدا کردند. مادر شهید فضل الله خوید از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد که هیچوقت نتوانست خبری از او پیدا کند،  دیروز از دنیا رفت. مادری که پس از 35 سال بی‌خبری از فرزندی که جانش را در دفاع از میهن داد، به دیدار فرزندش رفت. مادر شهید مفقودالاثر خوید، در تمام این سال‌ها با عکسی در دست، در پی گمشده‌اش می‌گشت. بی‌تابی او را با هیچ واژه‌ای نمی‌توان توصیف کرد. 1880 تن که در راه آرمان‌هایشان جان دادند، نقطه عطفی است در تاریخ این استان؛ استانی که نسبت به جمعیتش، بیشترین حضور در جنگ هشت ساله را داشت. 1880 تن، جانشان را دادند که امروز کشور و به ویژه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، طعم امنیت را تجربه کنند.
جمهوری اسلامی نظامی است که پایه‌های آن بر استقامت شهدا بنا شده است. به گفته حسین کلانتری استاندار پیشین کهگیلویه و بویراحمد، پایه صندلی مدیران، بر خون شهیدانی است که در راه آرمان‌های اسلامی جان داده‌اند. مسئولین استانی، باید لحظه به لحظه مدیریت‌شان را با اندیشه به کسانی که رفتند تا ما بمانیم، سر کنند. برخی ترک فعل‌ها و سوءمدیریت‌ها که از جانب برخی از مدیران استانی گاهاً مشاهده می‌شود، برای مردم این استان اساساً پذیرفتنی نیست. انتظار شهروندان از مدیرانی که پایه‌های صندلی‌شان بر خون شهدا بنا شده است، بیش از این چیزی است که امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد دیده می‌شود.
مسئولین بدانند که این مادر 35 سال، بی‌گناه از فرزندش دور ماند تا عدالت الهی، استقلال، و آزادی در این سرزمین بنا شود. تا تبعیض، خویشاوندسالاری، استخدام فله‌ای و فساد در این سرزمین رخت بر بندد. این مادر 35 سال را بی‌تاب گذارند تا اصول اسلامی در این جامعه پایدار بماند. مسئولین بدانند چنانچه بر خلاف سیره شهدا عمل کنند، باید پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
خوش به حال این مادر عزیز اگر سالها انتظار فرزند کشید اما مثل مادر امرالله تقویان که انتظار حرمت خون شهیدش را داشت بی حرمت نشد فحاشی نشنید
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد: اردوی جهادی مدیران استانی برگزار شود

همایش تجلیل از جهادگران دانشجویی استان تحت عنوان «شکوه هجرت» به همت معاونت عملیات جهادی ...
دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
1