تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۴۷۹۰۲
کبنا گزارش می‌دهد

شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت کهگیلویه و بویراحمد را از خاصیت نیندازید / مدیری که حین جلسه سرش گرم گوشی بود / دلایل تورم بالا در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / کیانی‌پور: جلسات شورا باید به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود

۰
شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت کهگیلویه و بویراحمد را از خاصیت نیندازید / مدیری که حین جلسه سرش گرم گوشی بود / دلایل تورم بالا در کهگیلویه و بویراحمد چیست؟ / کیانی‌پور: جلسات شورا باید به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود
کبنا ؛اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد با جلسات بی‌کیفیت و حرف‌های قلنبه و سلمبه درست نخواهد شد. برنامه‌ریزی می‌خواهد. شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت همواره با حضور موثر اتاق بازرگانی یاسوج با کیفیت خوبی برگزار می‌شود. برخی مدیران به جای اینکه در این جلسات موضوعات را پیگیری کنند یا تلفنی صحبت می‌کنند و یا سرشان به گوشی گرم است.
به گزارش کبنا از یاسوج، عصر امروز (چهارشنبه 21 اردیبهشت ماه 1401) نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و قرار بود که در این جلسه پیرامون تورم و بی ثباتی قیمت‌ها و تأثیر آن بر حوزه کسب و کار استان و همچنین احداث شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرستان‌های بویراحمد و دنا بحث و گفت و گو شود. در طول جلسه سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گفت که از وزارت کشور من را احضار کردند و چندین بار تلفنی در وسط جلسه صحبت می‌کرد. برخی از مدیران هم در طول جلسه سرگرم تلفن همراه خود بود. یقیناً با این شیوه نمی‌توان به تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد امید داشت. بگذریم، قضاوت را بر عهده مردم فهیم می‌گذاریم.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست، اظهار داشت: بالاترین نرخ تورم متعلق به کهگیلویه و بویراحمد است و باید راهکاری برای عبور از این وضعیت پیدا شود.
کیانی آزادسازی نرخ ارز و تأثیر آن را همانند شمشیر دو لبه دانست و گفت: آزاد سازی نرخ ارز باید خیلی زودتر از امروز انجام می‌گرفت. یقیناً فضای کسب و کار و واحدهای تولیدی را تحت شعاع قرار می‌دهد.
وی تاکید کرد: الان چه کاری باید برای استان کهگیلویه و بویراحمد انجام داد که از این گردنه عبور کنیم. باید راهکاری برای عبور از آن داشته باشیم.
منوچهری مشاور اتاق بازرگانی یاسوج در این نشست وضعیت تورم استان کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد و گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد تورم بالا در خوراکی‌ها هستیم.
وی در ادامه عدم تخصیص تسهیلات به دلیل ناترازی بانک‌ها، ضعف اهرم‌های نظارتی موجود بین تولید و مصرف و عدم کنترل قیمت‌ها و بوجود آمدن چندگانگی قیمت کالا و خدمات در بازار و اعمال نفوذ عده‌ای در تعیین قیمت‌ها را از عوامل تورم دانست.
منوچهری مشاور اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه پیشنهاداتی هم داد و گفت: عدم پیوستن به معاهدات بین المللی مانند «FATF» و سایر معاهدات باعث شدند تا انتظارات تورمی در اقتصاد ایران بالا رود. لذا پیشنهاد می‌شود این موضوع توسط استاندار از دولت درخواست گردد.
به گزارش کبنا، سید احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های را زد و جلسه را ترک کرد.
جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در ادامه گفت: فقر بر جامعه حاکم است.
نیاز جامعه ما با سایر کل استان‌های دیگر تفاوت دارد. در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید کم و واحدهای تولیدی هم کم است از آن طرف قیمت تمام شده هر کالا زیاد است.
وی در ادامه گفت: اتاق بازرگانی به پدیده‌های اقتصادی و منافع عمومی نگاه سیاسی ندارد بلکه با نگاه حرفه‌ای به این گونه مسائل می‌نگرد و از همین رو با همه دولت‌ها در حد توان همکاری می‌کند.
 وی اظهار داشت: اتاق بازرگانی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ظرفیت‌هایی دارد که دولت و مسئولان دولتی به خوبی می‌توانند از این ظرفیت‌ها بهره مند شوند.
 کیانی پور بیان کرد: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی محل تضارب آرا و هماهنگی میان دیدگاه‌های کارشناسی و حرفه‌ای با مسئولان اجرایی است و مسئولان می‌توانند از این ظرفیت‌های قانونی بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: اتاق بازرگانی به مدیریت صحیح بازار و جلوگیری از لجام گسیختگی قیمت‌ها باور دارد و کنترل افراطی و دستوری قیمت‌ها را کارآمد نمی‌داند.
کیانی پور تصریح کرد: بدنه کارشناسی و فعالان حرفه‌ای اتاق در زمینه‌های مختلف صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی علاوه بر ارائه مشاوره به دولت، در اجرای برنامه‌های دولت سیزدهم آمادگی کامل دارند.
وی بیان کرد: طرح مردمی سازی یارانه‌ها از جمله طرح‌هایی است که بر همه اقشار و بخش‌های جامعه تأثیر گذار است و اتاق در زمینه اجرای صحیح این طرح نیز آمادگی دارد.
جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مهم است و باید با حضور استاندار و فقط طبق قانون یک جلسه باید با حضور معاون امور اقتصادی برگزار شود.
به گزارش کبنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: طرح مردمی سازی یارانه‌ها توزیع عادلانه یارانه‌ها، رونق بخشی به تولید داخل، مبارزه با فساد و رانت اقتصادی و مدیریت صحیح منابع ارزی و بیت المال را هدف گرفته است و دولت از بخش خصوصی برای اجرای این طرح انتظار همکاری دارد.
احسان عسکری افزود: این طرح در نهایت برای بخش خصوصی نهایت سودمندی را دارد چرا که به رونق بخش‌های مختلف اقتصادی که یارانه غیرمستقیم جلوی آن را گرفته بود کمک می‌کند.
وی بیان کرد: این طرح می‌تواند زمینه رونق تولیدات کشاورزی و صنعتی را فراهم کند و اقشار مختلف مردم نیز از دسترسی عادلانه‌ای به یارانه‌های دولتی برخوردار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1