تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۴۷۷۹۸
در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مطرح شد؛

کهگیلویه و بویراحمد در سرانه کتابخوانی رتبه خوبی ندارد

۲
۰
کهگیلویه و بویراحمد در سرانه کتابخوانی رتبه خوبی ندارد
کبنا ؛
معاون اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان گفت: باید ساز کاری اندیشید تا ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از خانواده ها شروع و سپس به مدارس و جامعه تعمیم داد شود. 
به گزارش کبنا نیوز، سیدجواد هاشمی مهر با تاکید براینکه، باید درک تاثير کتاب و کتابخوانی و مطالعه در زندگی اجتماعی و نقش آن در رشد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی افراد و جامعه بهتر و بیشتر تبیین شود، گفت: تقویت این فرهنگ باید با برنامه ریزی و تجریه و تحلیل مسائل از سطوح مختلف دانش آموزی باشد.
معاون اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه، استان در رابطه با سرانه کتاب و کتابخوانی از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار نیست، تصریح کرد: باید برای گسترش روح خلاقيت در ترویج مطالعه به دنبال ‌نوآوری و ابتكارات در این حوزه بود. 
وی با بیان اینکه با وجود گسترش فضای مجازی، رسانه‌های جمعی و بهره‌ گيری از رايانه و اينترنت، مطالعه و كتابخوانی هنوز اهميت خود را حفظ كرده و شاهد افزايش چاب شمارگان كتاب‌ها هستیم گفت: این مهم به این خاطر است که تأثیر کتاب بر شرایط و عوامل اجتماعی، خانوادگی، مدرسه و جامعه بالاست.

هاشمی مهر افزود: از منظر دین و تاریخ اسلام این حقیقت روشن است که اسلام، دین اندیشه و معرفت به مطالعه، کتاب و کتابخوانی تاکید و سفارش فراوان دارد چون کتاب و کتابخوانی ریشه فرهنگ را در جامعه محکم می کند.
وی تصریح کرد: علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید کتابداران و فعالین فرهنگی این حوزه که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتا‌خوانی تلاش می کنند را مورد حمایت قرار داد.
هاشمی مهر با بیان اینکه، باید توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی همیشگی و در همه مناطق مورد توجه باشد گفت: پویش‌های مردمی برای تقویت و تعمیق فرهنگ کتابخوانی و مطالعه راهکاری برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: با عزم اراده می توانیم در یک پویش عمومی تلاش کنیم تا کتاب و کتابخوانی و دسترسی به کتاب جایگاه واقعی خود را در خانواده، مدرسه و جامعه پیدا کند و از این طریق ریشه و بنیه فرهنگی تقویت و محکم باقی بماند.
وی تاکید کرد که نهاد کتابخانه های عمومی استان با دانشگاه ها، فضاهای آموزشی و مدارس بیشتر در تعامل باشند و نقش محوری را در گسترش فرهنگ مطالعه به خصوص در مناسبت های مختلف فرهنگی افزایش دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کتابدار
Iran, Islamic Republic of
اون هم با.. سرانه مطالعه را بالا بریم که تا به حالا مطالعه نداشته و نداره??
ناصر قلی
Iran, Islamic Republic of
بینی بین الله آخرین کتابی که خوندی یادت هست؟
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

زید آبادی: آنچه نباید می‌شد! / گرگ‌ها در برهوت در پی‌مان گذاشته‌اند!

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: ولایتی به صراحت اعلام کرد که نهادهای مدنی تهدیدی ...
1