تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۴۴۷۶۶۵
جواد نکونام:

آنقدر در لیگ ایران خودم را نشان می‌دهم تا در لالیگا سرمربی شوم/ از ۱۸ سالگی در تیم ملی تنها بودم!

۰
آنقدر در لیگ ایران خودم را نشان می‌دهم تا در لالیگا سرمربی شوم/ از ۱۸ سالگی در تیم ملی تنها بودم!
کبنا ؛جواد نکونام سرمربی فولاد می‌گوید حداقل ۳بازیکن فولاد باید در تیم‌ملی حضور داشته باشند.
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: من الان باید در مورد یکسری مسائل فوتبال صحبت کنم و اگر این کار را نکنم افراد دیگری هم انجام نمی دهند. نگاه به مطبوعات هم ندارم که بخواهم برای خوشی کسی صحبت کنم. خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند اما نیستند و خیلی ها هم لیاقت ندارند اما در تیم ملی هستند. این اتفاق نباید در فوتبال ملی بیفتد. از سال ۱۳۷۸ در تیم ملی بودم و بچه بودم بازی می کردم. همیشه به این صورت بود که هفت نفر از استقلال و هفت نفر از پرسپولیس و بقیه لژیونرها و یک نفر هم جواد نکونام که ۱۸ سالم بود یا مجید بصیرت به تیم ملی می آمدند. به هر حال یکی دو نفر از کل لیگ به تیم ملی می آمدند. در اردوی تیم ملی در آمریکا، نصف نصف از استقلال و پرسپولیس و جواد نکونام از کل لیگ بود. در آن زمان ارتباطات نقش داشت اما من هم بازی می کردم و امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم چون فوتبال ایران متعلق به مردم ایران و فوتبالیست هایی است که زحمت می کشند و این طور نباشد بازیکن هایی که در قراردادشان آپشن دارند به تیم ملی دعوت شوند، فقط یک اردو دعوت شوند. نیاز است که صحبت کنم و بدانند که ما و مردم آگاه هستیم و فوتبالیست ها و خیلی از مربیان ما هم می دانند و کسی هم برای خوشی کسی حرف نزند و منافع ملی درمیان است و من به خاطر تیم ملی کشور که به من اعتبار و شخصیت می دهد وظیفه دارم اگر جایی اشتباه می شود صحبت کنم.
نکونام عنوان کرد: تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است و بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم و به خود آقای اسکوچیچ هم تبریک گفتم. الان هم می گویم که تیم ما باید جای شایسته ها باشد. تیم فولادخوزستان پارسال قهرمان جام حذفی شد و بهترین عملکرد را داشتیم و بعد آخر فصل ۵ بازیکن ما را به اردوی تیم ملی بردند که بعد بگویند خداحافظ. امسال هم در آسیا خوب نتیجه گرفتیم و در سوپر کاپ قهرمان شدیم و الان هم چهارم جدول هستیم.

اگر چه در جدول ما را پنجم می گذارند و به بازی رو در رو نگاه نمی کنند. این که با فوتبال خوزستان و فولاد مشکل دارند، بماند ولی این جا باید حرف حق بزنیم و حداقل سه بازیکن ما باید به تیم ملی بروند. اسم نمی برم چون همه بازیکن های من تلاش می کنند. با وحید هاشمیان هم که دوست و همبازی من است هر موقع صحبت می کنم، نظرم را می گویم و این که کدام بازیکن را انتخاب کنند برعهده مربی تیم ملی می گذارم.
وی بیان کرد: اکنون توقع ما این است با رشدی که بازیکنانم داشته اند حداقل حق آن ها این است که به تیم ملی بروند و دو سه بازیکن در تیم داشته باشیم. چه کسی در فوتبال ایران بهتر از بازیکنان من است. اما بدانید حق به حق دار می رسد. کیفیت بازیکن هایی که خارج از ایران و در تیم های اروپایی بازی می کنند، بالا است و دو سه بازیکن ایرانی هم که تعدادشان انگشت شمار است، کمیفیت شان بالاتر است و من متوجه ام اما فرق سایر بازیکنان ایرانی ۱۰ درصد است. باید ببینیم از فوتبال چه می خواهیم. ما قرار نیست در جام جهانی صعود کنیم ولی قرار است برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم که تیم مان نتیجه بگیرد.
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: ما صعود هم کنیم اتفاقی نمی افتد و باید برنامه ریزی داشته باشیم که از فوتبال و آینده فوتبال چه می خواهیم. صعود کنیم افتخار بزرگی است اما باید برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم و هدف ما آن جا است و مدعی هستیم. در جام جهانی بازی ها سخت است و برای بازیکنان تجربه است. امیدوارم تدارک خوبی ببینیم و با بازی های دوستانه عالی آماده مسابقات شویم.
نکونام درباره این که پیشنهادی هم از تیم اوساسانا برای مربیگری در این تیم دارید؟ گفت: من باید در این جا خوب کار کنم و نتیجه بگیرم. روزی در اوساسانا مربیگری خواهم کرد و نوبت من هم می شوم اما باید لیاقتم را این جا نشان دهم.
نام شما

آدرس ايميل شما

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
1