تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۴۴۷۵۳۸
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

پیشرفت ۸۰ درصدی جاده طریق‌الطیب در سوق/ پروژه‌های حوزه دفاع مقدس معطل تبصره و ماده نشوند

۰
پیشرفت ۸۰ درصدی جاده طریق‌الطیب در سوق/ پروژه‌های حوزه دفاع مقدس معطل تبصره و ماده نشوند
کبنا ؛معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به فرهنگ شهید و شهادت در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی برآمده از خون شهدا،  فداکاری‌ها و رشادت‌ها است، گفت: طی دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به موضوع شهید و شهادت شد و افزون بر ۸۰ درصد یادمان‌‌های شهدای گمنام و گلزار شهدا طی این مدت بازسازی و بهسازی شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کار خوبی در تپه نورالشهدا یاسوج صورت گرفت، افزود: یک میلیارد تومان برای بهسازی تمثال مطهر شهدای استان اختصاص یافت و تصاویر شهدا که بعد از برگزاری کنگره شهدا در سال ۹۴ نصب شده بودند بهسازی می‌شوند.
وی در خصوص دغدغه بنیاد حفظ آثار در خصوص موزه دفاع مقدس گفت: موزه دفاع مقدس در اعتبارات دیده شده است، سال گذشته دو میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد که بنیاد این رقم را جذب کند ضمن اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برای ساخت این مکان فرهنگی اعتبار اختصاص می‌دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بارها این موضوع را گفته‌ام، مجددا یادآوری می‌کنم که مدیران در زمینه فرهنگ شهید و شهادت آتش به اختیار هستند و موضوعات و پروژه‌های مربوط به فرهنگ شهید و شهادت را به تبصره و ماده گره نزنند.
حاجی‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روستاهای در مسیر مزار مطهر شهید طیب فاقد راه مناسب بودند، گفت: به برکت وجود این شهید والامقام عملیات احداث جاده طریق‌الطیب آغاز و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ضمن اینکه از محل سفر رئیس جمهور ۲۰ میلیارد  تومان برای احداث پل این مسیر در نظر گرفته شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه طبق آمار طی دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به بازسازی و ساماندهی گلزار مطهر شهدا شد، گفت: برای تکمیل تپه نورالشهدای یاسوج ۶ میلیارد، تپه نورالشهدای سی‌سخت ۵ میلیارد، ساماندهی تپه نورالشهدای باشت ۳ میلیارد و تکمیل برخی گلزارهای شهدا نیز ۳ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که بیانگر توجه به فرهنگ شهید و شهادت است.
در ادامه سرهنگ امیرعباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از تولید ۴۳ کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی در سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع ۲۲۸ برنامه بنیاد حفظ آثار در سال گذشته ۹۷ درصد برنامه‌ها انجام شد.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از رایزنی با سازمان سینمایی اوج برای ساخت فیلم زندگینامه شهید طیب خبر داد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

محاکمه یاران روحانی

محاکمه یاران روحانی

 «بيش از 500 هزار نفر از دانشجويان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضاي نامه‌اي از حسن روحاني ...
عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

عصبانیت از قانون‌شکنی‌های زاکانی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران وضعیت رعایت قانون در شهرداری ...
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
1