تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۴۴۷۵۳۶
در نشست خبری مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

عزتخواه: طرح رتبه‌بندی به زودی اجرایی می‌شود / 2400 دانش‌آموز صندلی برای نشستن ندارند / معلم نباید حقش را در کف خیابان بگیرد / توصیه عزتخواه به معلمین چه بود؟

۴
۰
عزتخواه: طرح رتبه‌بندی به زودی اجرایی می‌شود / 2400 دانش‌آموز صندلی برای نشستن ندارند / معلم نباید حقش را در کف خیابان بگیرد / توصیه عزتخواه به معلمین چه بود؟
کبنا ؛
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معلم نباید حقش را در کف خیابان بگیرد، گفت: امروز من بیم آن دارم که معلم‌نماهایی در بین آنها نفوذ کرده باشند وگرنه معلم، وفادار به نظام و رهبری است.
به گزارش کبنا، صبح امروز (11 اردیبهشت 1401) نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته بزرگداشت معلم برگزار شد.
در این نشست خبری که با بیش از 50 دقیقه تأخیر برگزار شد، حسنعلی عزتخواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرنگاران بازو و همیار واقعی معلمین هستند.
عزتخواه با تبریک روز معلم گفت: معلم است که بر روی مغزها کار می‌کند و این مغز نسل نو را می‌تواند به قله سعادت رهنمون کند و اگر معلم تهذیب شده نباشد، جامعه می‌تواند راه ضلالت را در پیش بگیرد.
وی با اشاره به سه میم در نظام آموزشی؛ معلم، محتوا و مدرسه، گفت: اصالت با معلم است. چون معلم عنصر فعال، هوشمند و بااراده‌ای است که می تواند به مدرسه روح و جان ببخشد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شباهت خبرنگار و معلم گفت: رسانه‌ها در خط مقدم شکستن جنگ روانی هستند و شباهت معلم با خبرنگار در این است که هر دو در خط مقدم مبارزه با بی‌سوادی قرار دارند و کار هر دو روشنگری است و سطح آگاهی جامعه را بالا می‌برند.
در ادامه، عزتخواه بیان کرد: روزهای این هفته با عناوین مختلفی نامگذاری شده است؛ 12 اردیبهشت را به عنوان معلم و اندیشه مطهر نامگذاری کرده‌اند و از روزهای 13 و 14 نیز با عناوین معلم پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی، و معلم پیکشسوت سرمایه نظام تعلیم و تربیت یاد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در هفته معلم، بیش از 150 برنامه در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: برگزاری برنامه تقدیر از معلمین نمونه و پیشکسوتان، تقدیر از منتحبین استانی به تعداد 30 نفر، تقدیر از 69 معلم، تقدیر از 30 معلم مدارس غیردولتی، برگزاری مسابقه کتابخوانی در هفته معلم، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، برنامه کوهپیمایی و
غبارویی از گلزار شهدا از اهم برنامه‌های هفته معلم در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
عزت‌خواه در پاسخ به مطالبات یکی از خبرنگاران درباره تسهیلات قرض الحسنه و امکانات رفاهی جامعه رسانه‌ای استان گفت: سعی می‌کنیم با شما مثل فرهنگیان برخورد داشته باشیم و خبرنگاران از امکانات رفاهی معلمان برخوردار شوند.
وی در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش پرورش در سال 1390 تدوین شده است که در آن نظام رتبه‌بندی طرح شده است. در پابان دولت روحانی، 20 هزار میلیارد تومان برای سه سال تعیین شد.
وی گفت: این برای بودجه رتبه بندی کافی نبود. اما در شهریور ماه امسال نظام رتبه‌بندی تصویب شد. اما چند اشکال داشت؛ از جمله عدم تأمین مالی.در دولت جدید نیز 38 هزار میلیارد تومان برای یک سال بودجه در نظر گرفته شد.
عزتخواه گفت: به زوی طرح رتبه‌بندی اجرایی خواهد شد و قطعاً رضایتمندی معلمین را به دنبال خواهد داشت.
در ادامه عزتخواه اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 700 نفر از معلمان بازنشته می‌شوند و قریب به 1000 نفر جانشین آنها می‌شوند.
عزتخواه با اشره به کمبود فضای آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: تراکم در بویراحمد خیلی بالاست ولی با کمکی که نمایندگان مجلس و استاندار داشت، قریب به 3 تا 4 مدرسه کار ساخت را شروع کرده‌اند؛ مدارسی هم قبلا داشتیم که نیمه‌تمام بودند و الأن جدیت گرفته‌اند که به اتمام برسند.
عزتخواه ادامه داد: حدود سه هزار دانش‌آموز صندلی برای نشستن نداشتند. اما با تلاشی که صورت گرفت، قریب به 600 صندلی مهیا شد.
وی درباره حواشی چند وقت اخیر برای اداره‌کل آموزش و پرورش استان مبنی بر رفتار طایفه‌ای در این اداره‌کل گفت: انتصابات اخیر را نگاه کنید یکی از چرام و دیگری از باشت و از دهدشت بوده تاکنون انتصاب آنچنانی نداشتیم که ما را به انتصاب طایفه‌ای متهم می‌کند؛ هرچند از انتصابات در آینده نزدیک بسیار خواهید شنید.
یکی دیگر از مواردی که در سؤالات خبرنگران مطرح شد، بحث سوءتغذیه در بین برخی از دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمدی بود که عزتخواهد در پاسخ اظهار داشت: در این خصوص، طرحی به عنوان باغ دانش‌آموزی در وزارت مطرح شده و یکی از استان‌های پایلوت استان ما است که قریب به 30 درصد از دانش‌آموزان شامل آن می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معلم نباید حقش را در کف خیابان بگیرد، گفت: امروز من بیم آن دارم که معلم‌نماهایی در بین آنها نفوذ کرده باشند وگرنه معلم، وفادار به نظام و رهبری است.
وی خاطرنشان کرد: ارتقای معیشت معلمین یک دغدغه عمومی است و انتظار ما این بود که معلمین به خیابان نیایند و مطالبات خود را با زبان منطق بیان کنند.
عزتخواه در پایان تأکید کرد: توصیه می‌کنم آنهایی که دلسوز انقلاب هستند وارد این بازی‌های سیاسی که توسط برخی از معاندین نظام طرح شده است، نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مدیرکل انقلابی و پاک سرشت
معلم هم دوره دردمن
Iran, Islamic Republic of
به خدادردمن درحدمدیرکلی آموزش وپرورش نبود..آقای مدیرکل توکه این همه حرف میزنی پس بیامشکلات مامعلمان راحل کن.
Iran, Islamic Republic of
اعتبار 38هزار میلیارد برای 18 ماه تصویب شد یعنی برای 6ماه دوم 1400 و 12ماهه1401
Iran, Islamic Republic of
حسنعلی جان کف خیابان است که تعیین کننده است ،تجمع صنفی برابر قاون اساسی آزاد است ،تظاهرات برابر قانون در صورتی که همراه با سلاح نباشد آزاد است معلم مظلوم با این مسئولین بی لیاقت باید به خیابان بیاید
۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
1