تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۴۷۱۱۳
گزارش مردمی از منطقه باشت؛

تنش آبی و قطع مکرر آب شرب اهالی روستاهای شهرستان باشت/ چرا مسئولان رسیدگی نمی کنند؟

۱
تنش آبی و قطع مکرر آب شرب اهالی روستاهای شهرستان باشت/ چرا مسئولان رسیدگی نمی کنند؟
کبنا ؛فصل گرم از راه رسیده و تنش های آبی در مناطق گرمسیری شدت یافته است، امسال نیز تنش های آبی بیشتر از سال گذشته است. اهالی روستاهای باشت از فرسودگی لوله های آب شرب این مناطق گلایه مند هستند، فرسودگی لوله ها در حالی است که بنا بر گفته مردم، در سال 1387 پروژه آبرسانی نهایی شده است، و به این زودی نباید لوله ها فرسوده و خراب شود.
به گزارش کبنا نیوز، آب شرب اهالی چاه‌تلخ، عنا، شهرک تکیه، دمیه و ... در شهرستان باشت با تنش آبی و قطع مکرر آب مواجه است.
بنا بر گزارش مردمی، در سال ۱۳۸۷ که پروژه آب شرب روستاهای دره باشت، چاه‌تلخ، عنا، لیراب و ... نهایی شد و با حفر چاه عمیق در پوزه لیراب، آب شرب این روستاها توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی به بهره‌برداری رسید، متاسفانه لوله های اصلی خط انتقال آب از چاه لیراب به چاه‌تلخ و سایر روستاها توسط پیمانکار وقت با استفاده خلاف و ... استفاده از لوله های اسقاطی، فرسوده و غیره استاندارد و غیر قابل استفاده منجر به قطع هر روزه و مشکلاتی جدید شده است.
هر روز این لوله ها به علت فرسودگی شدید یا می ترکند یا نشتی دارند و حتی هر دو روز یکبار چند نقطه از لوله های خط اصلی انتقال آب شرب چاه‌تلخ و سایر روستاها ترکیده و آب، این سرمایه ملی هدر می رود.
بطوری که کمتر از ۲۰ درصد آب پمپاژ شده از چاه لیراب به مخزن و منبع اصلی روستاها می رسد و بقیه ۸۰ درصد آن در مسیر گم و گور می شود.
لذا مردم اهالی روستاهای چاه‌تلخ، بهره عنا، عاشیری، دمیه و شهرک تکیه در هفته صرفا یک یا دو روز فقط آب دارند بخصوص در ایام تابستان که آب خیلی کم موجود است.
یعنی فقط زمانی مردم آب شرب و خوردن دارند که باغات مرکبات نیاز به آب ندارد مثل زمستان ها و بقیه سال مردم با مشکل بی آب و کم آبی شدید مواجه هستند.
از مسئولان درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی کنند، بخش زیادی از مردم شهرستان در این روستاها ساکن هستند و از انصاف به دور است که مسئولان چشمشان را روی بی آبی و تنش های آبی منطقه می بندند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1