تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۴۴۷۰۶۰
کبنا گزارش می دهد؛

اجرای 2 طرح گردشگری عشایر در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای 2 طرح گردشگری عشایر در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در سال های اخیر صنعت توریسم وجهه ای فرهنگی پیدا کرده و علاقه به سوی آشنایی با فرهنگ های نادیده بیشتر شده است. ، زندگی عشایری نیز نوع خاصی از سبک زندگی را در دل خود دارد و جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد، با توجه به جمعیت 12 درصدی عشایر در استان کهگیلویه و بویراحمد، می توان این سبک زندگی را در صنعت گردشگری و درآمدزایی از این طریق مورد توجه قرار داد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: زبان و گویش های محلی لری و ترکی،نوای موسیقی سنتی، غذاهای محلی، لباس های محلی بانوان، صنایع دستی، رقص به همراه آیین‌هایی مانند جشن‌های عروسی جاذبه های گردشگری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد:ایرانگردان و جهانگردان بسیاری هستند که تمایل دارند از نزدیک سبک سنتی زندگی مردمان ایران زمین را در مناطق عشایری مشاهده کنند و چند روزی را در کنار آنان نظاره‌گر فعالیت‌هایی چون دوشیدن شیر، تهیه ماست، کره‌گیری، روغن‌گیری، پشم‌چینی، قالی‌بافی و بسیاری کارهای دیگر باشند.
اجرای نخستین طرح گردشگری در منطقه گردشگری شبلیز
رییس اداره عمران و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برنامه ریزی برای اجرای نخستین طرح گردشگری در منطقه گردشگری شبلیز خبر داد.
وی تاکید کرد: برای اجرای مطالعات این طرح یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمپ های گردشگری عشایر در قالب سیاه چادر ایجاد می شود و گردشگران ضمن استراحت در این مکان های دلنشین از سوغات وهدایای اهالی خریداری می کنند که این خود می تواند زمینه ساز درآمدزایی برای اهالی باشد.
حسین زاده تاکید کرد: برنامه های گردشگری عشایر در قالب تورهای یک تا چند روزه انجام می شود.
وی عنوان کرد: تاکنون ۲ مجوز گردشگری عشایر در استان به متقاضیان داده شده و از سرمایه گذاران متقاضی در این خصوص با پرداخت تسهیلات بانکی و اعطای مجوز حمایت می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
1