تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۴۴۷۰۴۳
ویدئو؛

۴۰ درصد از جنگل های بلوط باشت در معرض نابودی قرار دارد

۱
۲
(فیلم) تصویری وحشتناک از حمله هزاران پروانه جوانه‌خوار به یک درخت بلوط در باشت
کبنا ؛به هم خوردن اکوسیستم، دستکاری طبیعت، تغییر اقلیم، کمبود بارش ها و از بین رفتن دشمنان طبیعی آفت، موجب طغیان آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های شهرستان باشت و موجب نابودی درختان بلوط شده است.
به گزارش کبنا نیوز، به نظر می آید با توجه به اینکه در سال گذشته و امسال حجم زیادی از درختان بلوط درگیر این آفت شده است، در صورت سهل انگاری مسئولان، شاهد از بین رفتن بخش زیادی از جنگل های باشت هستیم.
گزارش های حمله این آفت به درخت ها در سال گذشته حاکی از این است که جنگل های باشت بیش از جنگل های دیگر استان ها درگیر چنین وضعیتی شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت با بیان اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید موجب خشکی بلوط می شود گفت: سطح شیوع این آفت در جنگلهای این شهرستان، امسال بیش از ۱۵ هزار هکتار بوده و در حال گسترش است.
وی با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط این منطقه است گفت: در صورت کنترل نشدن  این آفت ۴۰ درصد از جنگل ها این مناطق خسارت خواهد شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط در این شهرستان نیاز است.
تصویری وحشتناک از حمله هزاران پروانه جوانه خوار بلوط به یک درخت را در تاریخ 26 فروردین ماه 1401 ببینید:
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای اسلامی دیل
Iran, Islamic Republic of
همه مسولین استان وشهرستان موظفهستند که جهت از بین بردن این حشره زیان اور که دارد جنگلهای مارا نابود میکن کمک کنند واز امامان عزیز جمعه وجماعات مردم را دعوت به کمک واز فرماندهان محترم سپاه پاسداران استان وتیپ همیشه اماده 48فتح وتمام اعضای شوراها وشهردارذان ودهیاران همه وهمه باید کمک کنند تا این حشریه کثیف که دارد محیط زیست مارا نابود میکند به صورت فوری ان را نابود کنند چون مردم استان ما طبیعت را از خانواده خود بیشتر دوست دارند انشاااه که مسولین جلودار مردم باشند تا مردم به انها کمک کنند علی یار شما باشد
قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

قاچاق انسان یا قاچاق مهاجر؟

در چند روزی که از تعطیلات عید نوروز می‌گذرد جنجالی پیرامون حضور مهاجران افغانستانی در ...
بیداد اجاره‌ها

بیداد اجاره‌ها

تهران بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، مستأجرنشین‌ترین استان ایران است و گزارش سازمان مدیریت ...
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
فایل های مرتبط
1