تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۴۴۷۰۰۰
کبنا گزارش می دهد؛

بحران آلودگی هوا یا بحران مدیریت در گچساران!؟ / چالش خراب شدن دستگاه سنجش آلودگی و دستگاه فکس یک اداره!

۰
بحران آلودگی هوا یا بحران مدیریت در گچساران!؟ / چالش خراب شدن دستگاه سنجش آلودگی و دستگاه فکس یک اداره!
کبنا ؛شاخص آلودگی در شهرهایی که مستعد آلودگی هوا هستند اهمیت زیادی دارد. شهرستان گچساران یکی از شهرستان هایی است که به دلیل مجاورت با استان خوزستان در طول سال از آلودگی هوا در رنج است و در سال های گذشته دیده شده که شاخص آلودگی در وضعیت خطرناک و 16 برابر استاندارد نیز رفته است.
به گزارش کبنا نیوز، بر اساس اطلاعات کارشناسان، «بیشترین آمار بیماران مبتلا به سرطان ریه در استان مربوط به شهرستان گچساران است که ممکن است به علت آلودگی‌های ناشی از چاه‌های نفتی در این شهرستان باشد».
جالب است بدانید که این روزها شاخص آلودگی هوا در گچساران نامشخص است. اتفاق تعجب برانگیز این است که در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران در روزهای اخیر، زمانی که فرماندار درخواست اعلام شاخص آلودگی را داشت، پاسخ داده شد: دستگاه سنجش آلودگی اداره محیط زیست خراب است! و مشخص نیست هوای گچساران چه میزان آلودگی دارد.
اینکه دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستانی ک همیشه مستعد آلودگی بوده خراب شده، به نظر می آید سهل انگاری است. این سهل انگاری در شرایطی است که به گفته کارشناسان، شاخص آلودگی هوا باید بصورت 24 ساعته به مردم اعلام شود، اما گویا در گچساران بر اساس حسیات و حدسیات و هوای ابری یا اعلام شهر همسایه باید بفهمیم شاخص آلودگی چه میزانی است، تا زمانی که دستگاه اداره محیط زیست درست شود!
اما علاوه بر بحران وضعیت هوا، به نظر می آید بحران مدیریتی در گچساران کمی از حد گذشته و به حالت بعد از بحران درآمده، وقتی که فرماندار گچساران گلایه می کند که «مدیری (که اسم او برده نشد) به بهانه خراب بودن فکس اداره، در جلسه حضور پیدا نکرده است»، فرماندار گچساران در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: این چه مدیری است که به بهانه خراب بودن فکس، می گوید نامه به دست من نرسیده به همین دلیل در جلسه حضور پیدا نکردم، مدیری که نمی تواند بودجه خرید دستگاه فکس را تأمین کند، بهتر است خودش استعفا بدهد، نیازی به ابلاغ نباشد.
اما برای ما جالب این است که یک مدیر به خودش اجازه می دهد بخاطر «خراب بودن دستگاه فکس» عدم حضورش در یک جلسه را توجیه کند. این شکل از «ابراز وجود ها و توجیهات مدیران» ما را به یاد «برگه های مرخصی بخاطر سرماخوردگی های الکی» دوران مدرسه می اندازد!
در گچساران چه خبر است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1