تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۴۶۸۹۰
درد دل های مهارکنندگان آتش و رئیس منابع طبیعی گچساران:

حبیبی: چرا یک تهرانی روز عملیات می‌آید و برای ما تصمیم می گیرد؟ / سال گذشته یکی از نیروها ستون فقراتش شکست، هیچ مسئولی به این فرد سر نزد / نظری: از جیب شخصی کفش برای مهارکنندگان آتش تهیه کردم/ 98 میلیون پول غذای مهارکنندگان شد و سازمان بازرسی ایراد گرفت

۱
۰
حبیبی: چرا یک تهرانی روز عملیات می‌آید و برای ما تصمیم می گیرد؟ / سال گذشته یکی از نیروها ستون فقراتش شکست، هیچ مسئولی به این فرد سر نزد / نظری: از جیب شخصی کفش برای مهارکنندگان آتش تهیه کردم/ 98 میلیون پول غذای مهارکنندگان شد و سازمان بازرسی ایراد گرفت
کبنا ؛جلسه ستاد بحران شهرستان گچساران به ریاست فرماندار این شهرستان و حضور رؤسای ادارات و نمایندگان تشکل مردم نهاد سبزگامان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، در این نشست رقیه رحمانی عضو انجمن سبزگامان و چهره مردمی سال 1400
در خصوص کمک های مردمی به داوطلبان مهار آتش در سال گذشته گفت: از انجمن های تهران و شیراز کمک هایی شد، از انجمن نهضت سبز زاگرس یاسوج نیز تشکر می کنیم.
وی گفت: از کمک های مردمی تعدادی دمنده، کلاه ایمنی، دستکش، کفش به دست ما رسید که به دست مردم روستاهای گناوه لری، نارک، دیل و مهارکنندگان اتش رسانده شد.
این فعال مهارکننده آتش سوزی های طبیعت اظهار کرد: آموزش ها باید از پاییز و زمستان پیگیری می شد، نه اینکه الان به فکر مسائل آموزشی باشیم، مباحث آموزشی زمانبر و سنگین است.
رحمانی اظهار کرد: خیلی از نیروهایی به ارتفاعات می آیند کاربردی نیستند، بنابراین بهتر است که نیروهای اموزش دیده در آتش سوزی ها حضور پیدا کنند.
وی گفت: عده ای در کوه خامی بطری های آب معدنی می اندازند، حداقل در آموزش ها، این موارد لحاظ شود و به مردم یادآوری شود که زباله هایی مثل جای آب معدنی و شیشه خود عامل ایجاد اتش هستند.
داوود حبیبی عضو انجمن سبزگامان و فعال در مهار آتش سوزی های طبیعت گفت: فکر نمی کنم امسال دیگر نیروی مردمی شرکت کند، دو سال گذشته یکی از افراد جان خود را از دست داد، سال گذشته یکی از نیروها ستون فقراتش شکست، دوست کوهنوردی داشتیم که در آتش سوزی ها قوزک پایش شکست، ۱۷ میلیون پول پلاتین پای شد، هیچ مسئولی به این فرد سر نزد.
وی افزود: نیروهای کوهنوردی داریم که می خواهند در آتش سوزی شرکت کنند، ولی موقعش که می شود رؤسای ادارات اجازه مرخصی به آنها نمی دهند.
وی گفت: در کوه از کت شلواری گرفته تا مانتوشلواری می آیند، اما نیاز هست افرادی بیایند که مهارت دیده باشند، نه اینکه این افراد را با برانکارد پایین بیاوریم.
حبیبی اظهار کرد: برای مدیریت بحران ارزش بگذارید، الان جلسه می گذارید حرف های خوب می زنید، اما روز عملیات هیچ کدام نیستید. می گذارید خبر به شبکه های بیگانه برسد و بعد تازه همه می خواهند بیایند پای کار. آتش هم خودش خاموش می شود.
حبیبی اظهار کرد: بخاطر اینکه یک بشکه آب معدنی می خواهند بدهند هزار منت روی آدم می گذارند. کسی که می خواهد سه روز در کوه باشد، زشت است که بخواهد فکر آب و غذایش هم باشد.
وی افزود: یک نفر از تهران می آید، برای منطقه ما تصمیم می گیرد، این فرد تهرانی از مدیریت بحران تهران مگر منطقه ما را می شناسد؟ چرا یک تهرانی روز عملیات می آید و برای ما تصمیم می گیرد؟
وی گفت: همکاری کنیم که ما دغدغه این مسائل را نداشته باشیم، دغدغه مرخصی رفتن را نداشته باشیم.
وی گفت: سال گذشته 3 نفر مصدوم شدند، یک نفر مسئول به این افراد سر نزد، از همه کار و زندگی شان افتادند.
مجید نظری رئیس اداره منابع طبیعی گچساران نیز با بیان اینکه «حالا که آقای حبیبی درد دل ها را گفتند، من هم باید درد دل هایی را بگویم»، اظهار کرد: سال ۹۹ پول غذا در گچساران ۹۸ میلیون شد، سازمان بازرسی ایراد گرفته، می گویند چرا پول غذا انقدر شده است؟ اینها درد است.
نظری اظهار کرد: هفته گذشته  ۱۱ میلیون تومان برای منابع طبیعی خرج کردم. از جیب شخصی بیش از ۲۰ جفت کفش برای داوطلبان آتش سوزی دیل و گناوه خریدم.
وی گفت: سال گذشته ۴ نفر از لرستان برای کمک آمده بودند، از جیب خودم نفری ۵۰۰ هزار تومان برای تشکر از این افراد دادم.
نظری اظهار کرد: سه روز کامل در کوه بودم، کفشم از پایم در نیامد، ۴۰ روز چسپندگی ریه پیدا کردم و مشکل داشتم.
نظری بیان کرد: متأسفانه دامداران با هم اختلاف پیدا می کنند، جنگل را آتش می زنند برای اینکه دام فلان آدم از مراتع استفاده نکند و همه درگیر آتش سوزی و اختلاف این افراد می شوند.
بحران آتش سوزی های طبیعت در گچساران، نیاز به مدیریت فعالانه و کمک های مالی مسئولان استانی دارد، اما متأسفانه هر ساله مسئولان در جلسه ستاد بحران اول سال، درد دل ها را می گویند و مشکلات پابرجا می ماند و همیشه ستاد مدیریت بحران شهرستان گچساران در حال درجا زدن است.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهزادی ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
اگر جوانان وبسیجیان و مردم روستای دیل ومارین که بدون هیچ گونه چشم داشتی با شورای اسلامی دیل جهت خاموش کردن اتش جانانه همکاری جدی داشته
نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1