تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : ۴۴۶۸۲۳
کبنا گزارش می دهد

آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید دهدشت برگزار شد (+ تصاویر )

۲
آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید دهدشت برگزار شد (+ تصاویر )
کبنا ؛ مراسم تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه دهدشت، فرماندار، شورای اداری و تأمین در دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام وحدانی‌فر در آیین تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید دهدشت اظهار داشت: خدمات نظام اسلامی در این کشور با این گستردگی بی‌نظیر است اما هنوز حلقه مفقوده و گمشده ایست، خیلی از خدمات در این شهر نیامده است و تلاش نکرده‌اند که بیاید.
وحدانی فر افزود: مدیریت شهری فضای بومی شهر را می‌طلبد شهردار، شهردار همه‌ی مباحث، معضلات، مشکلات و محسنات یک شهر است. شهردار اختیارات فراوانی دارد برای اینکه یک شهر را تبدیل به یک شهر رؤیایی که شهروندان می‌خواهد تبدیل کنند یا اینکه فضا را به سمت و سویی ببرد که شاهد آن هستیم.
وحدانی فر گفت: امروز شهرداری یک شهر ۷۰ هزار نفری در دهدشت بالای ۲۰۰ نیروی انسانی دارد، القاعده چنین شهری اینقدر نیرو لازم ندارد خیلی از دغدغه‌های عزیزانمان در شورا و شهرهای مختلف این بوده است که یک کاری کنیم سر ماه حقوق اینها پرداخت شود.

وی افزود: ساماندهی نیروی انسانی یک کار فوری، جدی و ضروری است. شهردار باید بتوانند با شجاعت مشکلات شهر را برطرف کند، شهرداری دهدشت درآمد پایدار ندارد این رویه غلط اتصال شهرداری‌ها به دولت در همه دولت‌ها اشتباه بوده است و خواهد بود. شهرداری باید به دنبال اقتصاد و درآمد پایدار باشد، مدیریت شهری باید استقلال مالی داشته باشد.
حجت الاسلام وحدانی فر درآمدزایی را حلقه مفقوده شهرداری دهدشت دانست و گفت: ایجاد منابع پایدار برای شهر دهدشت ضروری است، المان‌های شهر دهدشت هویت بومی، ملی و منطقه‌ای ندارد.
در مبلمان شهری نگاه کارشناسانه وجود نداشت و ندارد و معماری‌مان معماری ایرانی و اسلامی نیست. چه بگویم که فضای سبز شهر جدید دهدشت چقدر است؟

 امکانات رفاهی در پارک‌هایی که نیست، کافی نیست. طرح بازآفرینی شهری ناتوان مانده است.
وی گفت: با داشتن نیروی انسانی فراوان زیبنده نیست که پیر مردها و زنان شهر ما شب‌ها بیل بگیرند به دست و جلوی خانه‌ها را تمیز کنند این درست نیست. شهروندان را باید مسئولیت پذیر کنیم شهروندان در مدیریت شهر نقشی ندارند، اگر قرار است شهرداری یک موفق شود باید نقش شهروندان را آموزش بدهد.
وی شهردار سابق کهگیلویه را فردی متخصص، کاربلد، متدین و زحمت‌کش دانست و افزود: امثال احسان تابش نژاد برای دهدشت سرمایه است، از زحمات و تلاش‌های فراوان ایشان و پای کار بودنشان تشکر و قدردانی می‌کنیم.
کیومرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین مراسم اظهار داشت: در بحث مدیریت شهری کارهای خوبی انجام گرفته است در کهگیلویه، اما ما باید نیمه‌های پر لیوان را هم ببینیم، نیمه پر لیوان خدماتی است که شهرداران سابق انجام دادند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: امروز در شهر دهدشت برای شهردار جدید یک پتانسیل آماده وجود دارد به اسم طرح جامع شهری و این ۱۸۰ هکتاری که به محدوده شهری اضافه شده است بالغ بر دو هزار قطعه می‌تواند مجوز بگیرند و درآمد پایداری می‌توانند در شهر ایجاد کنند. در بحث کارخانه‌های سنگ شکن و زیرساخت‌ها کارهای خوبی انجام گرفته است اما این کارها در حد شهر دهدشت نیست، شهر دهدشت بیشتر از اینها از مسئولین در بحث شهری انتظار کمک می‌رود.
وی گفت: در بحث ورودی‌های دهدشت کار خوبی صورت گرفت الان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ورودی‌ها اخذ شد و به قرارگاه خاتم داده شد در محور پاتاوه دهدشت که در آینده به بهره برداری خواهد رسید.
حاجی زاده افزود: دهدشت فرصت‌های زیادی دارد که درآمد پایدار را ایجاد کند. اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات آلایندگی اینها حق شهروندان است که باید زیرساخت شهری درست بشود.
وی گفت: باید از ظرفیت‌های کهگیلویه استفاده کرد. شهرداری جولانگاه بحث‌های قبیله‌ای، قومی، سیاسی نیست شهرداری کارش خدمتگذاری به مردم است.
احسان تابش نژاد شهردار سابق دهدشت در این آیین، اظهار داشت: شورای همدل می‌تواند یک شهر را سرپا نگه دارد و کمک کار شهردارش باشد که در آینده بتواند خدمات مفیدی به شهر ارائه بدهد و امیدواریم شورای ششم شهر در راستای خدمت به شهر قدم بردارند.

وی افزود: شورای شهر این تقابل را باید کنار بگذارد، شورای اقلیت و اکثریت نمی‌تواند مفید باشد. اگر این چنین باشد این شهر زیر ساخت‌هایش از بین خواهد رفت.
وی از اقدامات مهمی که در طول یک سال خدمت او انجام گرفت گفت: (راه اندازی کارخانه سنگ شکن آسفالت، بازسازی ورودی‌های شهر، روشنایی معابر، اورهال کردن ماشین آلات شهرداری، ۵ هزار مترمربع سنگ فرش در سطح شهر، کمک آلایندگی برای اولین بار در دهدشت و احداث سه پارک محلی، زیرسازی سمغان و..)
تابش نژاد گفت: اگر در کنار هم قرار بگیریم و می‌توانیم باهمکاری همدیگر دهدشت را به جایگاهی که شایسته اوست برسانیم.
به گزارش کبنا، در پایان این آیین از زحمات «احسان تابش نژاد» شهردار سابق کهگیلویه قدرانی و «علیرضا نیکویی زاده» به عنوان شهردار جدید کهگیلویه معرفی شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1