تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۴۴۶۷۰۲
در خطبه های نماز جمعه دهدشت مطرح شد

با تکیه بر دانش‌بنیان عقب‌ماندگی بخش کشاورزی جبران شود / عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

۳
۲
با تکیه بر دانش‌بنیان عقب‌ماندگی بخش کشاورزی جبران شود / عملکرد ضعیف بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
کبنا ؛​​​در عملکرد بانک های کشور در پرداخت تسهیلات، متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در رده آخر قرار دارد این مایه تاسف است برای مسئولین بانک ها.
به گزارش کبنا از دهدشت، حجت الاسلام و المسلمین علی وحدانی فر در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۹ فروردین ماه۱۴۰۱)  با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: یکی از مصادیقی که مقام معظم رهبری در رابطه با مسئله تولید و دانش بنیان  به صراحت اشاره کردند؛ مسئله کشاورزی است، امروزه کشور ما یکی از کشورهایی است که واردات کشاورزی و غذایی آن زیاد است، این امنیت کشور و جامعه را به مخاطره می‌اندازد.
وی گفت: اگر به سمت دانش بنیان ها حرکت و توجه کنیم، کشاورزی را با علم، دانش و تکنولوژی روز  داشته باشیم، و وزارت جهاد کشاورزی این برنامه را سرلوحه کار خودش قرار بدهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
حجت الاسلام وحدانی فر افزود: بخش کشاورزی ما در عرصه دانش بنیان ها عقب مانده است و این عقب ماندگی باید جبران شود. کشاورزی یک علم و تخصص است که خوشبختانه در کشور ما تخصص و علم آن وجود دارد.اما هم کشاورزان باید حرف متخصصان را گوش بدهند و به آن عمل کنند و هم مسولان جهاد کشاورزی این تلاش را داشته باشند که کشاورزی را از حومه سنتی به یک مسئله دانش بنیان و صنعتی تبدیل کنند.
وی با اشاره به بازی جدید امریکا در مذاکرات هسته‌ای افزود: بازی جدید استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت کار که برای فرار از توافق عزتمندانه و قوی هسته ای هر روز یک بازی جدید ایجاد میکنند.
وبا اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت:این مسئول گفته است،که از خروج ترامپ از برجام، توریست اعلام کردن سپاه پاسداران، ترور شهید سلیمانی نه تنها مانع ایران نشده است، بلکه موجب توسعه برنامه هسته‌ای آن‌ها و البته بدتر شدن شرایط آمریکا در منطقه شده است.
وحدانی فر اظهار کرد: اگر تصور شما بر این است که این تهدیدهای شما کار را به جایی می‌رساند که ما دست از سر قاتلان سردار سرافراز اسلام برداریم این تصور، تصور غلطی است، این مسئله به دستور مقام معظم رهبری است و ما هم قاتلان و هم عاملان شهادت سردار سلیمانی را مجازات خواهیم کرد.
وی ادامه داد: این تصور که ما دست از جبهه مقاومت برداریم و شما در اطراف کشور ما سنگر بسازید، قدرت نمایی کنید و منافع ملی، اقتصادی ما را به خطر بیندازید، این تصور و خیال خامی ست، این خوابها و رویاهایی که شما می‌بینید تعبیرشان پیش خود شماست، این اتفاق نخواهد افتاد.
وحدانی فرگفت: جمهوری اسلامی با عزت در رابطه با مسئله مذاکرات هسته‌ای ورود پیدا کرده است، آن زمانی که برای عصبانیت خودکار پرت می کردند گذشت، امروز یک تیم قوی،کاردان و کاربلد ، تیمی که خطوط قرمز مقام معظم رهبری مدنظر اوست دارد مذاکره می‌کند.
وی ادامه داد: این که شما با این تصور که جمهوری اسلامی اگر می‌خواهد به برجام برگردد باید دست از موشک و اقدامات منطقه‌ای بردارد جبهه مقاومت اسلامی را حمایت نکند این اتفاق نمی افتد، بنای ما بر این بود و هست.تا اینکه شما در این منطقه باشید ما سکوت نخواهیم کرد و بنای جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران این است که شما را به نحو خفت‌باری از همه مناطق غرب آسیا اخراج کنیم.
حجت الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: رژیم کودک کش اشغالی که اخیراً وزیر امور خارجه آن صحبتی کرده است که ما آمادگی داریم با جمهوری اسلامی برخورد سختی کنیم، این رژیم کودک کش قدس هم بداند که، شما فعلا ترقه بازی که در غزه و کرانه باختری می شود را نمی توانید جواب بدهید، قرار است موشک های رعد و سجیل را جواب دهید؟ 
وی با اشاره به عقب‌نشینی آل سعود و اعلام آتش بس دو ماهِ در یمن گفت: ما به برادران مسلمان در حوزه خلیج فارس عرض می‌کنیم که آمریکا هر کسی را حمایت کرد ذلیل شد، نمونه‌های آن فراوان است صدام، قزاقی، حسنی مبارک، بن علی، بن صالح و... همه اینها را آمریکا حمایت کرد به کجا رسیدند؟ فقط سلاح‌های خودشان را به شما فروختند. ما به شما می گوییم به دامان اسلام بازگردید، عزت در اسلام و ایستادگی در مقابل کفر و استکبار جهانی است.
وی با اشاره به آمار عملکرد بانک های کشور در پرداخت تسهیلات گفت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در رده آخر قرار دارد این مایه تاسف است برای مسئولین بانک ها.وقتی صحبت از ازدواج می شود یعنی بانک ها باید پای کار باشند، خروجی این مسئله اینجا مشخص است که آمار طلاق در استان بیشتر و آمار ازدواج کاهش یافته است. نقش بانک‌ها در اقتصاد خیلی موثر و ویژه است که متاسفانه این در استان ما مورد غفلت واقع شده است.
وی گفت: افکار عمومی مردم این سوال را دارند از مدیران بانک‌ها، که چرا ما باید در بین استان‌ها در رده آخر باشیم؟ آیا همین قدر که برای وصول اقساط ۱۰۰ هزار تومانی مددجویان کمیته امداد بهزیستی پیامک می‌دهید و ضامن را تحریک می کنید برای وصول اعتبارات بیشتر از بانک‌های مرکزی تلاش کردید؟ چرا باید اینطور باشد؟ چرا باید در شهرک‌های صنعتی ما تقریباً نصف شده است؟ یکی از مهمترین علت ها سخت‌گیری بانک ها است.
وی با اشاره به اینکه در استان ما بیشترین سرمایه های بانک ها املاک هستند گفت: این مایه نگرانی است در استانی که فرصت شغلی، امکانات، کارخانجات کم است، اشتغال وجود ندارد. نباید برای تسهیلات بانک‌ها ما در رده آخر باشیم. از مسئولان ارشد استانی، مسئولان مربوطه انتظار می‌رود به حال این وضعیت نگران کننده فکری کنند.
وی حادثه تروریستی که در حرم رضوی اتفاق افتاد را یادآور شد و افزود: این اتفاق دل ها و جان های امت اسلامی را جریحه‌دار کرد،دشمن بهانه‌های خودش را تفرقه ایجاد کند، و این را به برادران افغان ما هم نسبت داده اند.
وی ادامه داد: سناریو پوشیده ای که سالیان سال چین هراسی، روس هراسی، مدتی عراق هراسی می‌کردند و مدتی هم هست که دارند افغانستان هراسی می کنند. این مسئله مهمی است که دشمن دارد از آن سوء استفاده می کند، باید ما وحدت ملت اسلامی را مورد توجه قرار دهیم.
و در ادامه گفت: وحدت شکنی در جهان اسلام، انحراف عمومی از مسئله این روزهای فلسطین و روز قدس، به چالش کشیدن گفتمان مقاومت در سطح همسایگان، ایجاد کدورت بین دو کشور دوست و همسایه، قداست شکنی و قداست زدایی از اماکن مقدس مذهبی، آشوبگری، فضاسازی رسانه‌ای اینا  از اهداف دشمن است.
وی گفت:برادری و وحدت امروز مهمترین مسئله ماست، روحانیت در طول تاریخ برای دین جان و خون داد، روحانیت مفتخر است که برای دین و احیای اسلام و انتشار آن ایستادگی در مقابل کفر، ظلم و ستم، جان داده‌ایم و جان می دهیم و افتخار می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

بانکدار
Romania
خداوکیلی از بانک و بانکداری چه چیزی متوجه میشوی؟میدونی مطلبات معوق یعنی چه؟میدونی مصارف و منابع یعنی چه؟چرا در حوزه ای که اطلاعات ندارید اظهار نظر میکنید؟
قسط
Romania
ولا یجور از بانک حرف میزتید انکار کلا ارث .
سپهر
India
بله حاج اقا شاید بانک ها پرداخت انچنانی ندارند ولی ریشه و مشکل جایی دیگری است
اول اینکه در استان ما انتقال از سیستم سنتی به مدرن هنوز صورت نگرفته
دوما بر اساس قوانین که بر اساس شراط مدرن تدوین شدن اکثر متقاضیان نمیتونن تسهیلات بگیرن
و این لازمش تدوین برنامه جامع و کامل و اموزش های لازم منطبق بر شرایط و قوانین توسط مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورری قبل از ارجاع متقاضی به بانک هست
نه اینکه متقاضی صرفا با ایده ی خودش و با ی مجوز به بانک ارجاع بشه و تازه متوجه بشه که کلی مدارک و شرایط لازمه که هیچ کدومش را نداره.
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1