تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۴۶۷۰۰
کبنا گزارش می دهد؛

احداث سد درون استانی پراشکفت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
احداث سد درون استانی پراشکفت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد پراشکفت بویراحمد با حجم ذخیره ۲۴۰ میلیون متر مکعب احداث می‌شود.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده روز پنجشنبه (18 فروردین ماه 1401) در جمع مردم منطقه چیتاب بویراحمد، با اشاره به ابر پروژه آبرسانی این منطقه، اظهار داشت: مطالعات سد پراشکفت با حجم ذخیره ۲۴۰ میلیون متر مکعب در حال انجام است، سد کاملا درون استانی و ۱۰۰ درصدی بهره‌مندی سد برای کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با اشاره به قابلیت‌های بی‌نظیر این بخش در حوزه گردشگری، ّکشاورزی و سایر حوزه‌ها، ابراز داشت: بخشی از خواسته‌های مردم در احداث جاده روستایی، آب کشاورزی، پل بر روی رودخانه کبگیان و اینترنت در سفر امروز به چیتاب دیده و امسال اجرا می‌شود.
احمدزاده افزود: همچنین بخشی از خواسته‌ها در سال آینده انجام می‌شود و تا جایی که ممکن است تلاش می‌کنیم گره از زندگی و کار مردم باز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با حضور در روستای محمدآباد چیتاب، تاکید کرد: آب و فاضلاب شهری مشکل فرسودگی  شبکه آب این منطقه را رفع کند، ضمن اینکه بنیاد مسکن مشکل آسفالت و جدول‌کشی روستا را رفع کند.
وی بیان کرد: مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه طبق گفته مدیرعامل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تا هفته آینده حل می‌شود.
احمدزاده در بازدید از سد جوزار با بیان اینکه یکی از زیباترین مناظر ایران در بخش کبگیان است، گفت: از همه گردشگران را دعوت می‌کنم به این منطقه فوق‌العاده زیبا و بکر از استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه محرومیت‌های منطقه در این سفر دیده شده است، افزود:  یچ‌های خطرناکی در جاده منطقه وجود دارد که باید رفع شود، همچنین جاده درون بخشی کبگیان برای اتصال به محور پاتاوه_ دهدشت تامین اعتبار شده است.
وی در خصوص مرکز بهداشتی درمانی نقاره‌خانه، بیان کرد: پروژه ۶ سال است که ساخته شده اما در حد اسکله مانده اعتبار گذاشتیم که هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.
بررسی و اختصاص اعتبار برای رفع مشکل کانال آب ۱۰۰ هکتار زمین برنج‌کاری و دیدار با خانواده شهید هومان ضراره پایان بخش سفر احمدزاده به بخش کبگیان بویراحمد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

مناقشه اوکراین و نبرد رسانه‌ای

 روز ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۲۲ (5 اسفندماه 1400) بود که اعلام شد روسیه تهاجم نظامی به اوکراین، ...
به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

به عصر «دیکتاتورهای چرخشی» خوش آمدید!

دیکتاتورها همیشه دروغ گفته‌اند، براین اساس، ادعاهای اخیر کرملین محلی از اعراب ندارند....
1