تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۴۶۵۹۸

تشریح عملکرد یک ساله اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه

۱
۳
تشریح عملکرد یک ساله اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه
کبنا ؛رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه عملکرد یک ساله این اداره را تشریح کرد.
به گزارش کبنا، سید رضا خدیش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کهگیلویه عملکرد این اداره را به شرح زیر توضیح داد.
بازرسی و نظارت بر بازار
بازرسی‌های صورت گرفته از صنوف مختلف ۸۴۶۲ مورد بوده است و تعداد کل تخلفات کشف شده ۱۹۸۱ مورد، تعداد پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی جهت صدور رأی ۱۱۳۹ فقره که ارزش ریالی این پرونده‌ها نه میلیارد و هشتصد و پنجاه و سه میلیون ۹۶۰ هزار ریال بوده است. 
عناوین تخلفات (گران فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور قیمت و...)
کالاهای قاچاق
۲۳۸ مورد بازرسی صورت گرفت و
تعداد تخلفات ۵۹ مورد بوده است، ۳۸ پرونده به ارزش ریالی ۸۵۹ میلیون و دویست و ده هزار ریال به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.
واحدهای خبازی
واحدهای خبازی تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ بحث بازرسی و نظارت بر آنها مطلقاً بر عهده اداره صنعت معدن تجارت بوده. و بعد از آن بر عهده اداره جهاد کشاورزی است، در طول همان ۱۰ ماه ۹۳۱ مورد بازرسی داشتیم
و ۱۷۹ مورد تخلف به ارزش ریالی دو میلیارد و سیصد و پنجاه و یک میلیون و هشتصد و چهل و سه هزار ریال بوده است که با تکمیل فرم گزارش بازرسی جهت صدور رأی قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. و در همین میان ۲۸ تن کیسه آرد یارانه‌ای نوع یک و دو معادل ۲۸ هزار کیلوگرم کشفیات آرد با همکاری نیروی انتظامی شهرستان داشتیم که به صورت قاچاق به شهرستان‌های همجوار حمل می‌شدند، علاوه بر سیر مراحل قانونی از طریق اداره تعزیرات حکومتی آردهای مکشوفه در بین خبازی های فعال شهرستان عرضه گردید.
صدور ۱۷۷ پروانه ایثارگری
 تعداد ۹۵ فقره تحصیلات مشاغل خانگی پرداخت گردید ودرخصوص بحث واحد اصناف ۱۷۷ فقره پروانه ایثارگری صادر نموده و جهت خدمت به خانواده‌های ایثارگر در طول سال ۱۴۰۰.
کالاهای تنظیم بازار
  در این مدت برنج هندی ۴۸۰ تن با قیمت مصوب ۱۸۵ تومان، برنج تایلندی ۶۲۰ تن با قیمت ۱۲۵ هزار تومان، مرغ منجمد ۸۲ تن با قیمت مصوب اما متغیر، گوشت قرمز ۲۵ تن، شکر ۵۵۰ تن، روغن ۲۵ تن و قند ۱۰۰ تن در اختیار مصرف کنندگان قرار دادیم.
شناسایی انبارها و واحدهای عمده
 شناسایی انبارها و واحدهای عمده فروش در سامانه جامع انبارها و سامانه تجارت بوده که ما با موفقیت انجام شد.
ثبت و دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴
 گزارشات دریافتی به تعداد ۲۴۵ مورد که ۱۲۲ مورد منجر به تکمیل فرم گزارش بازرسی برای متخلفین گردید که جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
برسی واحدهای صنعتی، معدنی وتولیدی
  که این واحدها خیلی مهم است و از وظایف ذاتی و مهم این اداره می‌باشد تعداد ۸۵ فقره پروانه بهره برداری با مجوز اشتغال ۸۳۶ نفر در شهرستان‌های کهگیلویه چرام و لنده صادر کردیم.
طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۱
 که از ۱۴۰۰/۱۲/۱۰ تا ۱۴۰۱/۱/۱۳ که در طول این مدت ۲۸۹۷ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت و تعداد تخلفات کشف شده ۵۰۴ مورد بوده و تعداد پرونده‌های ارسالی به اداره تعزیرات حکومتی در این خصوص ارسال کردیم ۳۳۶ و ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال بوده است. عناوین تخلفات (گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار و...).
واکنش به افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه
ماجرای شن و ماسه که در طول این چند روز مردم شاهد گزارشات متعدد بودند که بازرسان ما و اداره تعزیرات حکومتی در محل کارخانه‌های تولیدی حاضر شدیم تذکرات لازم را به صورت شفاهی، کتبی و پیامد به آنها داده شد و نهایتاً ملزم شدند که قیمت را به قیمت‌های قبل برگردانند، در خصوص تخلف گرانفروشی فرم‌های گزارش بازرسی جهت ۲ واحد تولیدی یکی به ارزش ۱۴۵ میلیون و دیگری به ارزش ۹۰ میلیون تومان به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد، این واحدها به جرم احتکار عرضه کالا و اخلال در نظام اقتصادی به دادستان‌ها معرفی می‌شوند.
طرح ویژه ضیافت ماه مبارک رمضان
هدف از این طرح در ماه مبارک رمضان  کمک به معیشت مردم و رعایت بازاریان، اصناف و پیگیری کالاهای اساسی و نظارت بر جذب و توزیع محصولات و کالاهایی که ضرورت مردم هستند و مصرف مردم در این ماه مبارک هستند ما اجرای طرح ضیافت را داریم.
سامانه ۱۲۴ اداره صنعت، معدن وتجارت پاسخگوی مردم
اگر شهروندان به مورد تخلفی برخورد کردن از قبیل (گران فروشی، کم‌فروشی،  مخصوصاً بحث میوه و تره بار، کالاهای اساسی و خصوصاً زولبیا بامیه و...)  تخلفی مشاهده شد سامانه ۱۲۴ اداره صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت گزارشات مردمی و پاسخگویی به آنها خواهد بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

درد دل
Iran, Islamic Republic of
از ایشان سوال کنید شما که کل تنقلات شهر را خودت توزیع میکنی با هر نرخی که دلت می خواهد چطور مدیر اداره ای هستی که می خواهی بر اجناس نظارت کنی این برخلاف گفته هایت است یکی باید خودت را برای نرخ تنقلات کنترل کند
چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

چرا رابطه آمریکا و اسرائیل دیگر معنی ندارد؟

اگر اسرائیل و حامیان‌اش می‌خواهند که این کشور به دریافت کلان آمریکا ادامه دهد باید روایت ...
آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده کشور در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟

آینده قرن بعد نیست، آینده همین فردا است. اگر برای ۵ یا ۱۰ یا ۲۰ سال بعد هم آینده‌نگری ...
روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

روایت مجلس از رکوردهای تاریخی ارز / راهکار کنترل دلار چیست؟

سیاستگذاری‌های ارزی که در خلال نوسانات نیمه دوم سال انجام شد، به تشدید نوسانات ارز منجر ...
1