تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۴۴۶۴۸۹
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد:

ضعف بازرسی در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد / تمام کالاها باید حداکثر 30 درصد بیشتر از قیمت تولیدکننده باشد / پاسخ به اعتراض شبهه برانگیز فرماندار بویراحمد

۰
پاسخ به اعتراض شبهه برانگیز فرماندار بویراحمد
کبنا ؛با وجود اینکه مسئولان در استان کهگیلویه و بویراحمد می گویند که بازار تا حدودی کنترل شده، اما مردم همچنان نسبت به عدم ثبات قیمت‌ها و همچنین تفاوت‌های قیمتی و گرانی اعتراض و شکایت دارند. این در حالی است که در روزهای اخیر مسئولان استانی بر ضعف بازرسی‌های گشت‌های مشترک تأکید کردند، رئیس سازمان صمت استان گفت: بازرسی‌ها باید به گونه‌ای باشد که متخلفان و همچنین بازاریان بدانند و حس کنند که مسئولان از بازار آگاه هستند، و این بخش عظیمی از مشکلات در بازار را حل می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز، سالار حسین پور روز پنج شنبه (11 فروردین ماه 1401) در نشست بررسی اولویت‌های اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نظارت بر بازار و گشت‌های مشترک اظهار کرد: وظیفه ما در سازمان حمایت از مصرف کننده، بحث نظارتی است، همکاران ما در گشت‌های مشترک باید حضور داشته باشند. در شهرستان‌ها ظرفیت‌ها محدود است، نیروهای انسانی محدود هستند، و باید هم افزایی صورت بگیرد، پیشنهاد من این است که یک تیم در شهرستان‌ها تشکیل شود.
حسین پور اظهار کرد: دلیلی وجود ندارد در بازرسی‌ها حتماً جریمه در نظر بگیریم، گاها ممکن است ارشاد و راهنمایی نتیجه بهتری بدهد.
حسین پور با تأکید بر اهمیت بازرسی‌ها در بازار گفت: بازرسی‌ها باید به گونه‌ای باشد که متخلفان و همچنین بازاریان بدانند و حس کنند که مسئولان از بازار آگاه هستند، و این بخش عظیمی از مشکلات در بازار را حل می‌کند.
وی گفت: اگر یک تیم نظارت و بازرسی با تمام اعضای بازرسی شهرستان در بازار حضور می‌یافت این اتفاق نمی‌افتاد که قیمت مرغ در بازار متفاوت باشد. توصیه می‌کنم از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنید، و همکاری لازم را با فرمانداران داشته باشید.
وی افزود: موضوع چالش برانگیز دیگر قیمت تولیدکننده است. مستحضر هستید سال گذشته قیمت یک آب معدنی 300 سی سی از 4500 تومان گذشته بود، الان درج قیمت تولیدکننده آب معدنی 2100 تومان شده است. درج قیمت تولیدکننده بخشی از مردم و مصرف کنندگان را سردرگم کرده است.
وی گفت: قیمت فروش تمام کالاهایی که قیمت تولیدکننده را درج کرده‌اند باید حداکثر 30 درصد بیشتر از قیمت تولیدکننده باشد.
حسین پور بیان کرد: یعنی اگر قیمت تولیدکننده یک آب معدنی 2100 تومان است، قیمت مصرف کننده حداکثر باید 2700 تومان باشد.
وی گفت: در استان ما حدود 2 سال است که برای درج قیمت تولیدکننده مکاتبه می‌کنیم، چون در آن موقع شرکت‌های پخش برای کارخانه‌ها قیمت را تعیین می‌کردند، شرکت‌های پخش تعیین می‌کردند که فلان قیمت باید درج شود تا ما کالا را حمل کنیم.
رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در جلسه‌ای که در چند روز اخیر با وزیر صمت داشتیم، این موضوع مطرح شد که ضمن اینکه قیمت تولیدکننده بر روی کالا درج می‌شود حداکثر قیمت مصرف کننده نیز درج می‌شود. یعنی باید ببینیم قیمت مصرف کننده چه قیمتی است.
وی گفت: اگر ملاحضه کرده باشید در این مدت هم جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شده، و هم کاهش 30 درصد تا 70 درصدی قیمت‌ها را به وضوح شاهد هستیم.
حسین پور اظهار کرد: نابسامانی‌هایی که وجود داشت و برخی از فروشگاه‌های بزرگ تخفیف‌های 60 درصدی داشتند، الان به دلیل درج قیمت تولیدکننده دیگر نمی‌توانند این تخفیف‌ها را داشته باشند.
حسین پور در خصوص سیاست‌های تنظیم بازار در استان گفت: سیاست‌های تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی و میوه توسط دولت، موجب شده قیمت‌ها در بازار کاهش بیابد و سیاست‌ها در بازار نتیجه بخش بوده است.
گشت‌های مشترک بصورت روزانه انجام بگیرد.
وی در پاسخ به فرماندار بویراحمد در خصوص اینکه «بازرسی‌ها به درستی انجام نمی‌گیرد و برگه‌های جریمه در واقعیت امر اعمال نمی‌شوند» گفت: هیچ برگه بازرسی از بازار گم نمی‌شود، تمام این برگه‌ها دارای یک شماره هستند که در سامانه کشوری ثبت می‌شود. در پایان سال این برگه‌ها حسابرسی می‌شوند، اینطور نیست که برگه‌ها اعمال نشوند.
وی گفت: سیاست گذار اصلی و کلان در بحث افزایش قیمت شن و ماسه استانداری است و ما تابع استانداری هستیم. قرار بر این بود که صنف شن و ماسه دست نگه دارند و افزایش قیمت ندهند تا تصمیم گرفته شود، اما این صنف بصورت خودخواسته افزایش قیمتی اعلام کرد که مورد قبول سازمان صمت نبوده است و با متخلفان فروش نیز هم برخوردهایی صورت گرفته، از جمله اینکه پلمپ داشته‌ایم و هم اینکه در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مهدوی مطلق: در برخی از ادارات مافیا وجود دارد / به جای تنظیم بازار باید این ادارات را تنظیم کنیم / سهمیه آرد 30 نانوایی متخلف کم شد / فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممکن است چهار نفر را شاغل کرده باشند اما ده‌ها خرده‌فروشنده را نابود کرده‌اند

--------------------------------------------------
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر

 
نام شما

آدرس ايميل شما

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1