تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۴۴۶۳۴۳
خبر خوش برای آبرسانی به مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد؛

جزئیات تخصیص میلیاردی برای توسعه آبرسانی در استان

۱
۰
جزئیات تخصیص میلیاردی برای توسعه آبرسانی در استان
کبنا ؛نشست مدیرعامل و معاونین شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ملی شرکت مهندسی و وزارت نیرو در جهاد آبرسانی و مسئولان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این دیدار اسفندیار برخه به ماموریت شرکت آب و فاضلاب استان در خدمات رسانی به مردم اظهار داشت: مأموریت آبفا خدمت و سقایی برای مردم است، آبرسانی جهادی به بیش از ۱۸۴ روستای محروم کهگیلویه و بویراحمد اقدامی ارزشمند در این راستا بوده که با کمک تلاشگران سازمان بسیج سازندگی در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: در پایان سال قبل اعتبارات خوبی برای حل چالش های آب در استان تخصیص داده شد، از مجموع ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری برای اصلاح و توسعه شبکه آب شرب یاسوج، حدود ۵۰ میلیارد آن تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: برای تصفیه خانه فاضلاب شهر چرام نیز طبق قولی که در سفر ریاست محترم جمهور گرفتیم برای مرحله نخست ۲۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد.
اسفندیار برخه افزود: در سفر اخیر استاندار به سازمان برنامه و بودجه کشور نیز شاهد اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه بودیم که قرار شد از این مبلغ نیز ۷۵ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه های آب شرب استان هزینه شود.

مدیرعامل آبفا گفت: اکنون بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان تخصیص داریم که بخش زیادی از این رقم مربوط به توسعه آبرسانی روستایی و برای مناطق محروم تر استان است، البته در اینجا باید عرض کنم اگرچه در این مدت تخصیص هست اما برخی بروکراسی های اداری موجب کند شدن سرعت و روند اجرای پروژه ها شده است.
برخه با استمداد از نماینده شرکت مهندسی و وزارت نیرو در حوزه جهاد آبرسانی گفت: خواسته مسئولین آبفا کهگیلویه و بویراحمد اینست که اختیارات استان در صرف بودجه های مصوب برای آبرسانی به مناطق محروم بیشتر شود و برخی رفت و برگشت های اعتباری و مالی به تهران خلاصه و یا حذف شود تا کار آبرسانی در استان به ویژه مناطق گرمسیری که تنش آبی در آنها به زودی آغاز می شود با سرعت بیشتری اجرا و به پایان برسد.
اسفندیار برخه گفت: تاکنون حدود ۹ کیلومتر شبکه گذاری انجام و مشکل آبرسانی چندین روستا مرتفع شده اما انتظار آبفا برطرف شدن موانع برای سرعت دادن به کار است، به هر ترتیب مهم است برای ما که مشکلات مردم قبل از شروع فصل گرم سال مرتفع شود و همچنان مصرانه پیگیر این مسأله هستیم و امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب که خدمات بیشتر، بهتر و سریعتر به مردم است برسیم.
در ادامه ناصر صالحی نیز با قدردانی از پیگیری های جهادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برای پیشبرد سریع پروژه های آبرسانی بیان داشت: کار ارزشمندی تحت عنوان جهاد آبرسانی به مناطق محروم شروع شده است که می تواند در بحث رفع مشکل آب مردم به ویژه در مناطق محروم گره گشا باشد.
رئیس بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش هایی از استان ما درگیر با تنش آبی است و البته هزینه های اجرای پروژه ها نیز با توجه به توپوگرافی خاص منطقه زیاد است، انتظار ما بهتر دیده شدن استان است تا نتیجه مطلوبی که برای حل مشکل آب شرب مردم در برنامه ها مصوب شده اخذ شود.
در پایان این نشست دکتر خان احمدی تصریح کرد: آبرسانی به روستاها و مناطق محروم به صورتی نو با محوریت وزارت نیرو و با همکاری ارزشمند بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجراست.
مجری و ناظر ملی طرح های محرومیت زدایی وزارت نیرو گفت:از سال ۱۳۹۵ اقدامات خوبی برای رفع محرومیت در حوزه آب شرب در مناطق محروم تر کشور آغاز شده و اکنون این کار با شکلی ساماندهی شده و تحت مدیریت جهاد آبرسانی در وزارت نیرو در حال انجام است.

وی به برخی گلایه مندی ها در خصوص مشکلات این طرح به ویژه در تأمین لوله و اتصالات اشاره و گفت: آبرسانی به مناطق محروم در قالب جهاد آبرسانی ۷ سرفصل دارد و تنها یک سرفصل آن اختصاص به خرید لوله دارد، انتظار ما این است کارها به صورت جهادی شروع شود، چه ایرادی دارد کار با قدرت شروع و اصلاً برای شرکت های آبفا دیون ایجاد شود.
خان احمدی افزود: یکی از خطوط قرمز ما اولویت بندی درست و منطقی پروژه هاست، یعنی باید برای آغاز عملیات اجرایی به گونه ای برنامه ریزی شود که ابتدا روستاها و مناطق فاقد سیستم لوله کشی آب پایدار و سپس روستاهایی که منبع تامین آب ناکافی دارند و یا فرسودگی در آنها زیاد است و در انتها روستاهایی که کیفیت آب باید ارتقاء بیشتری داده شود، مد نظر باشد.
ایشان تاکید کردند: اگرچه عدول از پروژه های تعریف شده نباید صورت گیرد اما اگر جایی و در مسیر آبرسانی به یک روستا شاهد وجود برخی سکونتگاه ها بودیم که به واسطه مشکلات آب شرب در رنج و مشقت هستند، ایرادی بر حل مشکل این عزیزان نیست.
مجری و ناظر ملی طرح های محرومیت زدایی وزارت نیرو خاطر نشان کرد: حتماً آینده نگری در طرح ها دیده شود باید کاری با کیفیت و در خور شأن مردم به آنها تقدیم شود و البته این نوید را میدهم که فاز دوم این طرح از شهریور ۱۴۰۱ شروع و در آن زمان سایر روستاهای مشکل دار که به هر نحو دیده نشدند، عملیات اجرای پروژه های آبرسانی برای آنها شروع خواهد شد کما اینکه در این فاز توسعه و تکمیل پروژه های نیمه تمام از فاز قبل نیز دیده خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بی نظم ترین اداره،که فقط مردمو اذییت میکنه اداره اب و فاضلابه،،اتفاقاتش که ج کسی رو نمیده وقتی ج میده انگار...
فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1